Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 15981 til 16000 af 176853
-
P-piller og hormoner, hjælp til eksamen
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at læse op til biologi C. kort sagt har jeg lidt problemer med at finde ud af hvordan de forskellige hormoner som er tilsat p-piller påvirker de overordnede hormoner. Gestagen som er syntetisk progesteron, påvirker: at der bliver produceret sejt slim som forhindr... -
Planetsystemet? Fysik C eksamen hjælp!
ForumindlægHej alle, jeg har trukket et spørgsmål ångående planetsystemet. Det lyder således: "Lav en præsentation hvor du fortæller om jordens, solens og månens indbyrdes beliggenhed, og hvilke iagttagelser det giver anledning til fra jorden" Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad... -
AT eksame imorgen ;-)
Forumindlæghej. Nogen der kan komme med nogle guldkorn, til hvad jeg kan perspektivere mit emne til. Jeg har om robotter/kunstig intelligens med fokus på Issac Asimov. Fagkombinationen er Engelsk/historie jeg har perspektiveret det til mit studieprojekt, men ved ikke hvad jeg ellers kan perspektivere det... -
Dna funktion eksam
Forumindlæghej jeg bestod desværre ik i biologi, de gav mig nogle spørgesmål som jeg ik kunne. vil lige spørge om i kan svar til mig. de spurgte hvorfor kopier man protein og hvorfor er det vigtigst have protein og hvad for nogen protein der er? ved i ? -
Eksamen Mat C
ForumindlægHejsa. Jeg skal op i mat C 9. juni, og jeg sigter efter et 10-tal, da jeg gerne vil hæve mit dovenskabs-gennemsnit. Hvor meget af det stof, man er oppe i, skal man kunne og vide for at få 10? -
eksamens morgenen (digt)
Forumindlæg07.00 Morgen Sover Vågner Sover Meget uroligt Vågner pludseligt Øjnene sammenhængende Vil ikke Ser rundt Det venter Er ikke klar Kommer på benene Slæber træt kroppen Vand i ansigtet Tankerne kører rundt Kigger i spejlet Er du klar nu? Maden spises meget langsomt Hver eneste bid smages Tiden t... -
Dumpe eksamen, problem?
ForumindlægHej folkens jeg har et par spørgsmål ang. studentereksamenen, som jeg håber i kan svare på. jeg har kikket rundt om på forummet, uden decideret at få svar på disse spørgsmål, derfor: 1: er det KUN det FULDENDTE gennemsnit som har reel betydning (dvs eksamenskarakterer + årskarakter for alle fag... -
kalifat haster eksam om 30 min
Forumindlæghej hvad er kalifat haster skal afsted snart -
Bredere vælgeropbakning... HJÆLP (EKSAMEN)
ForumindlægHvad ligger til grunde for at det er blevet nødvendigt at ændre politik for at opnå en bredere vælgeropbakning.? -
Videreuddannelse uden tysk eksamen
ForumindlægHvordan skaffer jeg overblik over hvilke ungdomsuddannelser min datter afskærer sig fra ved ikke at have tysk. Hvilken konsekvens vil det have for hendes fremtidige valg? Hilsen Helle -
Hjælp! Dansk ungdom og identitet Eksamen
ForumindlægHej :) Jeg har trukket "ungdom og identitent i det 21. århundrede" er der nogle der har nogle tekster som jeg kan bruge? evt. nogle noveller? Tak på forhånd. -
Dansk-mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg har trukket "barndommen som fundament," og jeg vil spørge, om I har nogle gode idéer til, hvilken novelle jeg kunne vælge? Jeg har prøvet at søge lidt, men jeg har ikke fundet nogen gode noveller. Vi har haft om blinkende lygter, barndommens gade og nattens dronning af Tove Di... -
Eksamen - Superpositionsprincippet og konstruktiv interferens
ForumindlægHej, Ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med hvad forskellen er på superpositionsprincippet og konstruktiv interferens. Håber der er en der kan forklare nogle generelle ting om det :) På forhånd tak! -
Dansk mundtlig eksame, længde?
ForumindlægHey. Jeg skal op i dansk i morgen. Jeg har dog det problem at min fremlæggelse ca. tager 15 min. Har hørt den kun må tage 10? Er det rigtigt? Hvad siger I? Mvh. Peter PS Det er folkeskolens afgangsprøve :) -
Herman bang eksame
ForumindlægNogle der kender en god tekst, der er skrevet af herman bang som man kan perspektiver Den sidste balkjole til. -
HAR I NOGENSINDE VÆRET OP TIL EKSAMER?
Forumindlæg... hvordan gik det i 9. klasse? havde i en strategi , altså ved at øve tingene osv.`? -
ENGELSK MUNDTLIG EKSAMEN! HJÆLP
ForumindlægHey, jeg har brug for hjælp. Jeg ved ikke hvilket emne jeg vil tage til min engelsk disposition.. Jeg tænkte på at tage noget svært også håbe på at trække noget nemt. Jeg har nemt ved: being young og love Men svært ved: Australien og Racisme Hvilke underemner kan man f.eks tage til Aus. eller ra... -
Mundtlig engelsk eksamen
ForumindlægIdag klokken 9:20 skal jeg oppe i mundtlig engelsk, er super nervøs. Og med i det er der, at vi skal snakke om et tema som vi selv har valgt i 5 minutter. Jeg har valgt at fortælle om min bror, men det rummer kun 2-3 minutter - dvs. jeg har et problem. Er der måske nogen, som kan give mig nogle ... -
Psykologi c eksamen ?
ForumindlægHej Alle Jeg tænker på når jeg får min case og skal analyser den på de 48 min., hvad skal jeg gøre med disse psykologiske teorier ? 1.) Adfærdspsykologi 2.) Psykoanalysen 3.) kognitiv psykologi 4.) kritisk psykologi 5.) eksistentiel psykologi 6.) postmoderne psykologi Altså skal jeg fortælle hv... -
spansk eksamen mundtlig
ForumindlægHej Hvad skal man sige om en tekst man trækker 24-timer før ?? Hvis nu jeg trækker en tekst om vold, skal jeg så forklarer væsentlige temaer og kort hvad der sker, og så bagefter perspektivere til den tekst vi i skolen har læst om vold? eller hvordan
