Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 16201 til 16220 af 23877
-
Engelsk A - Idræt B - Udviklingen i USA med hensyn til fedme
ForumindlægJeg skal lave en SRP om fedme. Jeg tænkte på, om der var nogle der havde nogle gode sider, som handler om udviklingen i USA med hensyn til fedme? Eller bare en side, hvor de tænker 10 år frem og analysere, da jeg skal bruge lignende i min opgave :-) -
Er det her korrekt?
ForumindlægEr det her ikke en korrekt analyse af partiernes ideologier? Enhedslisten: kommunisme/socialisme Socialistisk Folkeparti: socialisme Det Radikale Venstre: socialisme/liberalisme Socialdemokratiet, Ny Alliance og Venstre: liberalisme Det Konservative Folkeparti: konservatisme/liberali... -
Nøgletal hjææælp
ForumindlægNogen herinde, som er god til nøgletal. Jeg har til opgave at lave en analyse ud fra nogle nøgletal, dog kan jeg ikke rigtig se sammenhængen? Nogen som vil forsøge at hjælpe? Billedet er vedhæftet. -
AT 2010 dansk A samfundsfag C
Forumindlæghej allesammen. Da jeg har fundet ud af mit valgte emne ikke rigtig holder, ville jeg høre om i har nogen ideer til mig. jeg har tænkt mig at bruge dansk til at analyse og fortolke tekster, der passer til emnet, men hvis i har bedre ideer, må i endelig komme med det. -
''The traveller'' by Ryan O'neill 2013
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave, at analysere teksten ''The traveller'' by Ryan O'neill 2013. Er der tilfældigvis en som har læst teksten, og har et bud på hvad titlen har af betydning til denne tekst? :-) Tak på forhånd. -
Dynamit
ForumindlægHey, jeg har valgt at skrive om dynamit i AT med kemi B og historie A. Ville lige høre om I havde nogle forslag til hvordan man kan lave analysen i kemi delen. For jeg kan jo ikke lave et eksperiment i dette tilfælde, da det er for farligt. Tak på forhånd. -
Politisk emne?
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om et meget medie omtalt politisk emne, og give en analyse af hvordan medierne har dækket det pågældende emne. Og jeg kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal skrive om? eller hvordan jeg skal komme igang.. - Sascha -
Tema / budskab i "Johns ekstraarbejde"
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået til lektie at analysere og fortolke novellen "johns ekstraarbejde" 1962 af Christian Kampmann . nu er jeg så gået i stå i budskab og tema, er der nogen der kan hjælpe mig? -
Sender og modtgerforhold
ForumindlægSkal til at analysere en tekst, der er blevet udleveret en "guide" på hvordan den skal laves, er nået til punktet "Sender og modtagerforhold", men er ikke sikker på hvordan det skal laves, altså hvordan skal jeg kunne beskrive forholdet, ved godt hvem afsenderen er og hvem mod... -
Mælk - Simon Fruelund
ForumindlægJeg har fået denne opgave at skulle analysere og fortolke denne tekst "mælk" af Simon Fruelund. Er der nogle der kan hjælpe mig? jeg skal bl.a. fokusere på hans forhold til andre mennesker. -
Historisk læsning
ForumindlægHej. Jeg skal analysere eventyret "kong lindorm" og har fået spørgsmålet om eventyret lægger sig op til en historisk læsning. Men jeg forstår ikke rigtig hvad historisk læsning betyder. Hvordan kan man se om der er det, i en tekst. Håber meget der er en som kan hjælpe:) Tak på for... -
Artikel
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive en artikel, men i artiklen skal jeg forholde mig analyserende til et uddrag, og det har jeg svært ved at forstå? Undervejs når jeg skriver skal jeg så henvise mig til uddraget eller tager jeg helt fejl? -
Unser Eduard
ForumindlægHar brug for hjælp til en analyse ud fra disse spørgsmål til novellen "Unser Eduard" af Paul Schallück: 1. Hvordan beskriver personerne om Eduard og hans egenskaber? 2. Hvordan forklarer de om hans selvmord? 3. Hvorfor er beskrivelserne om Eduard så forskellige? Hvem af dem har ret? Tak... -
hæmoglobin betakæde genetik
ForumindlægHej! Har fået til opgave at holde et mundtligt oplæg, hvor jeg svarer på tre spørgsmål, som er vedhæftet. Jeg er gået lidt i stå i opgave b, hvor jeg skal analysere figur 1 og 2. Så det ville være dejligt, hvis der var nogen som kunne hjælpe mig :) På forhånd tak! -
synopsis - citater
ForumindlægHvor mange citater er det man skal højst skrive? Et af besvarelserne på mit underspørgsmål bliver omkring 1 side, og det synes jeg er for meget. Det skyldes at jeg analysere og inddrager nogle citater. Har prøvet at forkorte det ned -
Teorier
ForumindlægHej derude, Hvilke teorier kan man anvende, når man skal analysere hvorfor individet er ret selvisk i det senmoderne samfund? Det drejer sig om, at de eksempelvis træffer individuelle valg, der kan skade resten af samfundet. -
Fra procent til indekstal
ForumindlægHej, Jeg er igang med at lave nogle indekstal til en analyse til min srp. Men da de oprindelige tal står i procent ved jeg ikke hvordan jeg får dem til konkrete tal så jeg kan lave indekstal. Hvordan gøres dette? Det drejer sig om den fil som jeg har vedhæftet -
Hvordan refererer jeg til citater på engelsk?
ForumindlægJeg er igang med en analyse og fortolkning af en text, og har en del citater fra teksten, som jeg skal indsætte i min stil. Mit spørgsmål er så, hvordan refererer jeg til disse citater? Hvad står [p. 16, 1.22] fx for? På forhånd tak, Liselotte -
SRP/ Oliver Twist
ForumindlægHej, da jeg er i gang med at skrive SRP, vil jeg lige høre om der nogen som har lavet en analyse af Oliver Twist og skrevet om de centrale teamer samt Oliver Twist møde med forskellige dele af det eneglesk samfund og hans reaktioner på disse møder.(-: -
Lille spørgsmål :)
ForumindlægJeg skal lave en retorisk analyse. Kan nedenstående sætning godt være en anafor? :) fx ''Det er...'' - ''Det er...'' - ''Det er...''
