Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 16201 til 16220 af 40685
-
Q-værdi
ForumindlægI opgavesættet 2004-7-1, opgave to, er der et spørgsmål om at regne et Q-værdi ud. Moderkernen er et Bi-209 atom med atomnummeret 83. Der sker et alpha-henfald, og datterkernen bliver Tl-205, atomnummer 81. Jeg har selv regnet Q-værdien til 5,029*10^-13J. Men jeg er ikke helt sikker om det er rig... -
stud,opgaver: august 02
ForumindlægJeg har virkelig svært ved det her kemi og vil høre om nogen har lavet august 02 som vil hjælpe?Der er utrolig meget at skrive op, hvis begge opgaverne skal skrives op.Håber virkelig der en en venlig sjæl herinde, for har synderligt brug for hjælp.Skal aflevere opg. 1 og 2 i morgen.(Har ligget sy... -
ln(x)
ForumindlægJeg har en funktion, som skal differentieres: f (x) = ln(x) - 5x2 Jeg ved, at ln(x) hedder 1/x differentieret, ikk'? Jeg får den differentierede funktion til: f ' (x) = 1/x - 10x Kan den forkortes yderligere? -
AT i 2.g
ForumindlægHvor langtid skal ens AT fremlæggelse varer? Er det rigtig at det skal være omkring 10-12 min? -
ligevægtens naturlige placering?
ForumindlægJeg sidder og øver til mundtlig kemi b-niveau. Under spørgsmålet ""kemisk ligevægt og Le Chateliers princip" skal jeg bl.a. omtale: - ligevægtens naturlige placering sammenholdt med størrelsen af ligevægtskonstanten. Hvad menes der med dette? Jeg forstår ikke formuleringen.. -
Roman - synopsis
ForumindlægHey. Hvis i skulle redegøre for en livsstil ud fra en roman, hvad ville i så skrive i synopsen? Ville i skrive hvorledes i gennem personkarakteristik, miljø, osv. er nået frem til en livsstil? Eller ville i bare skrive, at livsstilen i romanen er således ... også til den mundtlige fremlæggelse ... -
Mat A (11/05/05) - HHX
Forumindlæghey people...så er mat A overstået... hvordan gik det? c",) -
Tysk for at komme ind på HTX?
ForumindlægHey! Jeg har haft tysk i 7 og 8'ende klasse, men droppede ud i 9. klasse. Vil der så ikke være mulighed for at komme ind på HTX for mig? Jeg tager forresten 10. klasse nu her ;) -
fysikB
Forumindlæghej. jeg går i 1g og har fysik C, men vil gerne have det op på B. jeg ved ikke om jeg skal op til fysik til sommer, men hvis jeg skal tæller ens karakter så meget hvis man gerne vil have det op på B og får en anden karakter der??? -
HJÆLP MIG
Forumindlæghej jeg har matematik problemregning eksemen på tirsdag og jeg er helt ud af verden jeg ved over hovet ikke hvad jeg skal læse eller lave HJÆLP MIG -
Mundtlige årsprøver
ForumindlægJeg går i 1.g. Jeg skal ikke op til nogle eksamener i år. Jeg skal op til skriftlig engelsk og matematik som årsprøver. Er der nogle, som ved, hvor mange mundtlige årsprøver, jeg så kan regne med? -
Monumenthåndtering - datering analyse osv
ForumindlægNogen der er i besiddelse af en guide til hvordan man kommer gennem fortolkningen og dateringen af monumentet til en old eksamen.Er lidt på bar bund og ville gerne have en chance for ikke at blive slagtet til eksamenHåber der er nogen der kan hjælpe -
trekantsdiagram over erhvervsfordelingen i DK
ForumindlægHejsaHar ledt og ledt, men kan ikke finde sådan et diagram på nettet.Håber I kan hjælpe med et link? -
Ismerne i billedkunst.
ForumindlægHej, jeg skal til eksmen i billedkunst på tirsdag.Er der nogen der har en slags oversigt over ismerne og perioderne med hva der er generelt indenfor stilen, malemåden osv.På forhånd tak.Mvh. Tine -
Hvor længe?
ForumindlægMåske et dumt spgm, men er der nogen der ved, hvor længe man har huen på? Altså, om det er hele sommerferien, eller bare de første 2 uger efter dimmision? -
energi
ForumindlægHej alle.Jeg har nu set lidt på potentiel energi eller beliggenhedsenergi, det har jeg forstået hvad er. Så der også noget som hedder mekanisk potentiel energi.. Disse 2 typer af energi, minder ret meget om hinanden når jeg læser om dem, hvad er forskellen lige umiddelbart? på forhånd tak.Line :) -
24 timers forberedelse - Rut Brandt
ForumindlægJeg har trukket Rut Brandt en tekst fra bogen "so ein rummel" tænkte på om nogen havde nogle gode perspektiverende tekster til denne? andet hjælp vil også være meget værdsat:) på forhånd tak. -
Simulering.. Hjælp!
ForumindlægHej.. Nogen som ved hvordan man bruger målsøgning i Excel ? -
gl. eksamensopgaver
ForumindlægHej alle.. Henover sommerferien har jeg tilsyneladende glemt hvordan man navigerer rundt på uvm's hjemmeside uvm.dk og kan ikke længere finde de gamle eksamensopgaver.. Er der nogen, der kan huske hvordan man kommer frem til disse? Mvh :) ps. det drejer sig om dansk skriftligt fra d. 6. m... -
Den hemmelige hule
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med med en analyse af "Den hemmelige hule" af Jesper Wung-Sung? Jeg skal bruge det hurtigst mulig. - PÅ forhånd tak for hjælpen :)
