Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 16261 til 16280 af 45451
-
Emner
ForumindlægHej alle :) Jeg skal også igang med at skrive AT - ressourcerummet er "videnskab og ansvar". Jeg mangler nogle gode ideer til hvad jeg kunne arbejde med. Jeg kunne godt tænke mig at skrive i biologi og dansk! Nogle forslag? -
retorik?
ForumindlægHey Kan retorik godt anvendes indenfor den samfundsvidenskablige fakultet? altså etos, patos og logos? -
eventyr
ForumindlægHej jeg går i 1.g Jeg har fået som opgave at lave et eventyr og jeg er gået helt i stå. - Derfor vil jeg høre om jeg kunne se en af jeres opgaver som inspiration :) Tusin tak på forhånd -
Metode
ForumindlægHej. Lidt hjælp til metode afsnittet? Jeg har skrevet i biologi og psykologi omkring fedme, som handler mest omkring livsstilsændringer. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige til metoder. Jeg har brugt Giddens teorier på en case. -
Metode til mediefag?
ForumindlægJeg har skrevet AT-opgave i samfundsfag og mediefag, og mit emne er "Farvel til public service?" Jeg skal op i morgen, og har stadig ikke fundet ud af det med metoder.. Hjælp? -
En fin foræring af noter?
ForumindlægNogen der har nogle noter til disse mange tekster? Platon "Glaucon-dialogen" "Thrasymachos-dialogen" Kant "Grundlæggelse af moralens metafysik" Bentham "En indføring i principperne for moral og lovgivning" Løgstrup "Norm og Spontanitet" K... -
romantik digt
Forumindlæghalløj nogle som kan hjælpe med at starte et digt fordi jeg er helt væk -
metode/teori til bio/reg.??
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe mig med, hvilke metoder og teorier man bruger til hhv. bio og rel. når man skriver om genterapi? er ikke helt sikker på at jeg har forstået det rigtigt mht. teori? er det fx at man vil bruge skabelsesberetningen til at sætte noget i perspektiv? -
En god mundtlig eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal op her i næste uge. Vejret er jo i top, så motivationen til at læse er ikke helt i top. Men i hvert fald er jeg meget i tvivl om hvordan man laver den bedst mulige dansk eksamen. Så vil værdsætte det meget, hvis der var en venlig person der vil skrive lidt om hvad man skal lægge v... -
eksamen..
Forumindlægtænkte på der står også vi skal præsentere vores disposition - skal jeg bare sige feks. først vil jeg fortælle noget om sætningsopbyningen osv.? -
Billedkunst eksamen.?
ForumindlægHeej Hvad skal man kunne til biledkunst eksamen.. jeg skal op i billedkunst næste uge, jeg aner ikke hvad jeg skal læse. Billedkunst C. 1.g -
Case
Forumindlægnogle der skal op i IT HG C niveau?? jeg skal lave en Fakir model og fatter ikke en meter! -
C Musik eksamen
ForumindlægHej. Jeg har 24-timers forberedelsestid og ville høre om nogle kunne hjælpe? Nogen som kan huske deres Musik-eksamen. Når man kommer ind og trækker et spørgsmål om f.eks. Feeling skal man så snakke om andet også, for virker ikke realistisk at skulle snakke i et kvarter om Feeling? /Kasper -
synopseeksamen,folkeskolen, dansk
Forumindlæghej jeg skal snart op i mundtlig dansk prøveformen er synopse (niende klasse) jeg er lidt i tvivl om hvad der forventes af en til denne eksamen, så hvis du har prøvet denne eksamenform i niende vil jeg meget gerne høre nogle gode råd fra dig : ) på forhånd tak ;) -
Eksamens projekt
ForumindlægHej er der nogen der har erfaring med at skive eksamensprojekt på HF i Kemi B og Biologi B Jeg skal skrive eksamensprojekt i disse fag. Men jeg kunne godt bruge et par hint til nogle gode emner. På forhånd tak :-) -
Retorik??
ForumindlægHej folkens .. Jeg skal op til eksamen i mundtlig dansk, men er lidt på røven. Mangler nemlig: et retorisk analyseskema som man kan gå efter Nogle der har det? Det haster meget -
Metoder i AT til Religion
ForumindlægHejsa allesammen, håber at nogen kan hjælpe mig, Det er sådan at jeg er lidt lost i forhold til hvilke metoder jeg kan bruge i religion. Jeg skriver i Historie A og religion C og har om protestanismen som alternativ for katolicismen. Her fokuserer jeg på hvilke religiøse og politiske grunde der ... -
Panserkrydseren og marxismen
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med at sammenfatte "panserkrydseren Potemkin" og Marxismen. jeg ser ikke hvori filmen at der ligge Marxistiske undertoner! Kan nogen hjælpe med det? -
Kærlighedsnoveller?
ForumindlægHej alle der ude. Vi har lige trukket vores frodybelsesområdet i dansk, og jeg har været så heldig, at trække emnet "Sex og kærlighed". Vi har i løbet af året haft om en del noveller, film, lyrik osv. der omhander kærlighed. Jeg har nu siddet i lang tid og søgt, men jeg kan simpelthen i... -
Paper opgaven
ForumindlægHej Sp Er ikke helt sikker på hvad jeg skal gøre i dette spørgsmål How does the author argue for his views in the text? give examples from the text
