Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 16381 til 16400 af 60468
  • Kemi b eksamen???

    Forumindlæg
    Hvad er det helt præcist man skal komme ind på når man har trukket sit emne?? Redegør for forsøget og teorien eller? Nogle som har nogle gode råd??
  • Mekanisk energi - Fysik eksamen

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg har trukket et emne der hedder "Mekanisk Energi: Du skal undervejs inddrage bevægelse omkring jordens overflade under påvirkning af jordens tyngdekraft". Jeg har undervejs i min præsentation tænkt mig at komme ind på definitionen af mekanisk energi (Emek=Epot+Ekin) ...
  • MEDIEFAG EKSAMEN??? HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal snart op i mediefag og er lidt i tvivl om hvordan eksaminationen foregår.. Her er et par spørgsmål: - kan de finde på¨at spørge om hvad nogle forskellige begreber betyder? fx hvad betyder jump-cut?- hvad forventer de at vi skal kunne?- må man tage sine noter med ind på det ...
  • hjælp til natur eksame på HF

    Forumindlæg
    hej er der nogle der kan hjælpe mig. jeg skal op imorgen er der nogen der giider at forklare hvordan den fogår og om synopsisen til mest eller hvad. er super nervøs og hvordan forbereder man sig håber at i kan hjæpe mig
  • AT EKSAMEN - HJÆLP PLS

    Forumindlæg
    Jeg skal op i AT og har akut brug for hjælp!! Mine fag er Dansk a og Historie a. Jeg ved godt at man i danskfaget benytter sig af den humanistiske metode, men hvad hedder det yderligere, hvis jeg så har lavet en dramaanlyse, som en indenfor skønlitteraturen? Er det nok kun at sige, at jeg har ben...
  • Dansk eksamen kortfilm valgaften

    Forumindlæg
    Hej Jeg har trukket kortfilm valgaften mit tema er samfund, og jeg vil gerne spørge om I syntes at det er en god ide at jeg perspektivere til den grimme ælling og Ørneglugt. De to tekster skal handle om samfundet, og jeg skal finde forbindelsen. Tak for hjælpen på forhånd.
  • Eksamen-skildring af omsorgssvigt hjælp!

    Forumindlæg
    Heej Skal op i mundtlig dansk og skal bruge en tekst eller sang/reklamer Har trukket "skildring af omsorgssvigt" Nogle der kender nogle tekster, reklamer eller sang Mathilde
  • Dansk mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, jeg har trukket "kærlighed på godt og ondt -novelle" og vil høre om det er nogen der har noget godt materiale til emnet ?
  • Noveller til mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Jeg har trukket noveller fra 90'erne of opefter i mundtlig dansk. Imorgen skal jeg aflevere mit prøveoplæg (en selvvalgt novelle) og jeg har stadig ikke fundet en. er der nogle der ved hvor jeg kan finde kendte danske noveller online?
  • Skal jeg op i fransk eksamen?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lige valgt at tage 5 A fag, hvor fransk er en af disse fag. Jeg har nu fortrudt af forskellige årsager og har derfor skrevet til kontoret, som svarede, at det i princippet var muligt at vælge et andet fag inden skolestart, så længe det ikke havde indflydelse på mit eksamensudtræk....
  • Hjælp til tyskforberedelse - mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i mundligt tysk 10. juni 2013 og jeg kunne godt bruge en der kan hjælpe mig med at forberede til dette. Jeg har tysk på B-niveau på HHX. Håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg bor i Hørsholm i Nordsjælland. Hilsen Philip
  • Hjælp til fransk eksamen søges

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, der kan tilbyde fransk eksamenslæsning i Aalborg? Det drejer sig om mundtlig træning i fransk på gymnasieniveau A; samtaleøvelser, udtalelse med videre. Kontakt mig enten her i tråden eller med en privat besked i min indbakke. Mvh Julie
  • Eksamens forberedelse til oldtidskundskab

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal til oldtidskunskabseksamen den 19 og jeg er tvivl om hvordan jeg "optimalt" bør forberede mig. Har I erfaringer eller har I fået gode råd af jeres lærer?
  • Hjælp til dansk eksamen! Billede analyse!

    Forumindlæg
    Hej jeg får i 9 klasse! Jeg har et kunstbilledet som hedder "sfinks - kvinden i tre stadier" af Edvard Munch. Jeg har lavet min dispotion og alt det, og er faktisk godt igang! Men der er virkleig nogle ting hvor jeg ikke aner hvad jeg skal skrive, for alt jeg kan læse om ham er meget ...
  • Dansk eksamen A

    Forumindlæg
    Hej er der nogle ideer for en dispotion i dansk mundtlig A, så jeg ikke roder rundt i det? På forhånd tak
  • Hvordan foregår teknologi b eksamen?

    Forumindlæg
    Er det "kun" rapporten man skal forsvare eller er der mere? På forhånd tak
  • DANSK BEGREBER! HJÆÆÆÆLP EKSAMEN

    Forumindlæg
    heeeej jeg har en vigtig mappe fyyyyldt med ting, men jeg mangler begreber, jeg har kun impressionisme fra det moderne gennembrud. Jeg skal op i prøveform A, så jeg kan jo også komme op i 90'erne, romantikken, avisen eller en kortfilm, har i så nogle begreber der er viiiildt gode, som ka...
  • Dansk eksamen A !!!!!!!

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i Mundligt dansk A HF næste uge. Jeg har fået styr på min pensum og hvad den indeholder af tekster osv… Men hvad er det skal gør, sådan at jeg opnår en høj karakter. mange tak på forhånd.
  • Fysik eksamen 9.klasse

    Forumindlæg
    Hej, jeg kan evt komme op i huset og havens kemi på fredag, men aner faktisk ikke hvad jeg kan lave af forsøg, og hvad det egentlig er? :-) tak på forhånd, er meget ringe til fysik..
  • Fysik B eksamen

    Forumindlæg
    I et af mine eksamensspørgsmål står der, at jeg, i min fremlæggelse, skal behandle mekanisk energi og arbejde, men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal komme ind på og hvordan. Er der nogen, som kan hjælpe? :-)