Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 16381 til 16400 af 23766
-
Hvorfor er vandets kredsløb vigtigt for mennesket?
ForumindlægHrj folkens... Mangler kun indledningen til min rapport for at kunne aflevere den imorgen. Den skal fortælle om hvorfor vand er vigtigt I forhold til geografi. F.eks: Vandets 3 former, vandets indvirkning på landskabet og hvordan det påvirker mennesket. Hvorfor at vandets kred... -
Videnskabelige metoder
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skriver en rapport Naturvidenskabelig metoder: Hypotetisk-deduktiv.. altså opgaven er således: Usikkerhed med hensyn til vandprøver, fra åbne hav og inddæmmede område. Jeg mangler at finde nogle fejlkilder/usikkerheds faktorer. Håber I kan hjælpe Og mange tak på... -
Syrebrint
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder og laver kemi-rapport og skal nævne forskelle på en stærk og en svag syre. Jeg har nævnt at ledningsevnen er forskelig, og begrundet dette, er der nogen der har forslag til andre punkter jeg kan komme ind på ? Jeg skulle også komme ind på syrebrint, men er der fors... -
Ionbinding og ionforbindelser
ForumindlægJeg er igang med en rapport i kemi-og jeg er virkelig kommet i tvivl omkring forskellen mellem en ionbinding og ionforbindelse. Når to modsatladede ioner tiltrækkes af hinanden og bindes sammen kaldes det en ionbinding?Og forbindelsen kaldes ionforbindelse???jamen er det så ikke det samme. E... -
Forskel stærk
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder og laver kemi-rapport og skal nævne forskelle på en stærk og en svag syre. Jeg har nævnt at ledningsevnen er forskelig, og begrundet dette, er der nogen der har forslag til andre punkter jeg kan komme ind på ? Jeg skulle også komme ind på syrebrint, men er der fors... -
Agumentation af i-land?
ForumindlægHej, jeg skal skrive en rapport i geografi om i-lande, jeg har valgt at skrive om Tyskland jeg skal agumentere for HVORFOR det er et i-land. Men da jeg ikke har kunne finde nogle "genre-træk" ved i-lande og derfor er lidt på bar bund har jeg brug for jeres hjælp! På forhånd tak (:... -
Ikkasøjler - HJÆÆÆÆÆLP
ForumindlægHej! Jeg har et par problemer i biologi .... Jeg skal skrive en rapport om ikkasøjler, og jeg kan ikke finde de informationer, som jeg skal bruge. Det er kun to spørgsmål, som jeg mangler at besvare. Spørgsmål 1: Hvordan arbejder forskere for at få viden om ikkasøjler? Spørgsmål 2: Hvordan k... -
Sensoriske neuroner
ForumindlægHej folkens. Jeg er ved at lave en rapport omkring sensoriske neuroner. Jeg er godt igang, men har alligevel et spørgsmål om hvorfor man alligevel normalt kan føle, hvis man bliver prikket med en spids genstand i et område, hvor de sensoriske neuroner ligger langt fra hinanden?H På forhån... -
reaktionshastighed - beregning i maple
ForumindlægHej. Jeg sidder med en rapport, og jeg har prøver at udregne 1/delta t. Delta t får jeg til 13,80, så det skal blot divideres med 1, men når jeg skriver i maple: 1 / 13,80, så giver den mig ikke resultatet...? Hvad skal jeg gøre for at den spytter det rigtige resultat ud? Jeg kunne også godt a... -
Reaktionshastighed - graf i maple hjælp!
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en rapport om reaktionshastighed. Jeg skal vise sammenhængen mellem S2O32- og reaktionshastigheden, og jeg er klar over, at jeg skal vise det ud fra en graf... men jeg ved ikke, hvordan jeg skal tegne dette i maple? Altså hvad skal jeg skrive for at jeg får dannet en graf? ... -
Afsluttende opgave
Forumindlæghej alle sammen, er i gang med at lave min afsluttende nv rapport og jeg er gået helt i ståd ved dette spørgmål.. Har virkelig meget press på så hvis i kunne sende mig nogle link eller bare forkklare mig svaret ville det være rigtigt dejligt her er spørgsmålet Forklar hvordan grønlandspumpen ... -
Miljøvenlige huse
ForumindlægHej alle. Jeg skriver en rapport om miljø. I min problemformulering skal jeg jeg svare på, om hvorfor alle ikke bare går over til bæredygtighed? (i byggerier) Og evt. hvad der holder dem tilbage . Jeg havde håbet på at finde en god hjemmeside eller en artikel. Jeg har prøvet at google det, ... -
Emission - bestemmelse af lyskilder
ForumindlægHej, Jeg sidder med en rapport hvor der – som overskriften fortæller – skal identificere to ukendte lyskilder ud fra ders spektrum. Til forsøget er brugt: et spektrometer hvor der skiftevis er sat en lampe til (U1 og U2) samt sat en computer med LoggerPro til. Eks. jeg har målt de... -
TLC og farvestoffer i planter - HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg mangler lige det sidste af min rapport og det er dette spørgsmål: "Hvorfor er det man bruger acetone istedet for vand til at trække farvestoffer ud af planter?" Jeg kan simpelthen ikke huske hvorfor og det burde være så simpelt. Hehe. Men det ville i hvert fald hjælpe mig meg... -
Idrætsprojekt 3.g
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal lige om lidt skrive idrætsprojekt i 3.g, hvor vi har kørt et forløb i 2 måneder med henblik på styrke, hvor vi har skullet dokumentere vores fremskridt og erfaringer undervejs. Jeg ville bare lige høre, hvilke ting, der bliver vægtet højt i rapporten, jeg skal skriv... -
Bestemme sporafstanden på CD/DVD med laser
ForumindlægHej allesammen. Sidder og laver min afsluttende NV-rapport som skal afleveres i morgen ( D: ), og kan simpelthen ikke finde ud af den her opgave. Nogle der kan hjælpe? Spørgsmålet lyder: Forklar hvorledes man kan bestemme gitterafstanden på en CD/DVD v.h.a. en laser med kendt bølgelængde. På fo... -
Sukker til alkohol
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive kemi rapport, hvor jeg så på nette en anden måde at skrive formlen for sukker omdannelse i græceller op på: C6H12O6 + 2 (ADP) --> 2 (C2H5OH) + 2( CO2) + 2 ATP Er der nogle der kan forklarer hvad ADP og ATP står for og betyder? -
hjælp til kemi, please
ForumindlægJeg har lavet en kemi rapport om bestemmelse af saltindhold i havvand. Jeg er nået til punktet databeregning, men jeg ved ikke, hvad jeg skal skrive under dette punkt. - jeg har lavet en standardkurv, men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om det. Er der nogen, der har nogle forslag til hvad je... -
Spektral analyse
ForumindlægJeg sidder og skriver en rapport on gitterspektroskopi. Jeg har kigget på natriums spektrallinjer, og fået nogle resultater. Jeg skal så udregne afbøjningsvinklen v.h.a formlen θi = v1 - v0 (kikkertes nulstilling), og derefter tage sin(θi) af alle resultaterne. Hvad er dette for en ... -
Udfældning
ForumindlægHej! Jeg har en rapport for om udfældning, hvilket er et emne vi kun har haft om i ganske få lektioner. Jeg skal forklare hvorfor Vand+ (NaCl, NaBr og NaI) reagerer med sølvnitrat. Jeg kan dog ikke forstå dette spørgsmål overhovedet.... Nogen der kan hjælpe med med at forklare det?
