Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 16481 til 16500 af 45450
-
IT/Kommunikation
ForumindlægJeg skal analysere et par profiler på en ungdomsportal, i faget IT/Kommunikation på C-niveau. Niveauet virker fjollet, så vil gerne lidt højere op... Men jeg har svært ved at finde ressourcer.Opgaven er skriftlig, og jeg skal ind på emner såsom sproglig stil/træk, personernes signaler, mål og til... -
SRP om brystkræft
ForumindlægHej jeg skal lave SRP om brystkræft i fagene dansk og biologi. I bilogidelen skal jeg skrive om de fysiske konsekvenser, altså hvad kræft er og hvordan den udvikles samt forbyggelse af kræft. Under danskdelen skriver jeg om det pyskiske aspekt. Her skal jeg analysere Tine Engers digtsamling, Bry... -
Flashback in medias res
ForumindlægHejJeg er igang med at analysere en novelle. Og vil skrive at anslaget er et flashback in medias res.. Men kan man det?Det lyder lidt mærkeligt.Men novellen starter med at en jeg-fortæller fortæller om hvad der er sket 2,5 time tidligere. Dog uden at fortælle noget om de personer der er med i nov... -
SSO Længde?
ForumindlægVil lige høre omkring SSO, jeg skriver i historie. Er 11sider selvskreven tekst for kort? -3 til redegørelse -3 til analyse -3 til diskussion 1 til indledning og 1 til konklusion?? Jeg føler at jeg har besvaret problemstillingen.... Men kan jeg komme ud for at jeg får at vide i bedømmelsen at d... -
Martin og Victoria symboler
ForumindlægJeg er i gang med at analysere Martin og Victoria da jeg stødte på nogle symbolspørgsmål, som hedder: 1. Der er et gennemgående symbol i romanen og det er ild. Find steder hvor Martin nævner noget der har med ild at gøre. Hvad er ild symbol af? 2. Prøv at finde de natursymboler, der ellers er i t... -
Hurtigt! Eksamen..:/
ForumindlægØhm.. jeg har det problem at jeg er rimelig laaangsom til at læse tekster og besvare spørgsmål. Hvis jeg nu kun når at redegør /analysere teksten osv. men ikke når at diskutere, eller komme med min egen mening , som man skal til sidst, hvor stor betydning har det så? For den samlet karakter? :) -
samfunds
Forumindlæghey jeg har brug for lidt hjælp med nogen ideer til min 3g studieretnings opgaves problemformulering... jeg har valgt FN's sikkerheds politik som mit enme med samfundsfag som hovedfag og historie som bi, men jeg har problemer med at finde på en ordentlig problemformulering DVS redegørende ... -
Dansk opgave
ForumindlægNu har jeg valgt at skrive om det moderne gennembrud i dansk. Har I fantastiske mennesker nogle fantastiske ideer til hvad der ville være interessant at komme ind på? Jeg har i hvert fald i tankerne at analyse en tekst og et billede fra tiden. Men så har jeg ligesom ingen andre ideer :) Håber I ... -
Oplysningstiden.
ForumindlægHej alle sammen. jeg skal i min dho opgave, analysere en tekst der er skrevet i oplysningstiden, som jeg skal så fortælle om, hvorfor jeg har valgt denne tekst og hvad den har med oplysningstiden af gøre? er der nogen der kan anbefale en tekst mellem 30-40 sider, og evt, sende link hvor tek... -
Danskopgave?
ForumindlægJep så skal jeg såmen til at skrive en større dansopgave her i 2.g. Har i et par forslag til emner og til hvordan man burde håbdtere opgaven? Jeg havde lidt noget i retningen af "sorg" i tankerne. Jeg kunne måske evt. analysere et dig, novelle og billede, for derefter at drage parallele... -
Dansk mundtlig HJÆLP, TAK
ForumindlægHej folks Jeg har trukket fordybelsesområdet "Kortfilm", og derudover har jeg valgt kortfilmen "Eksamen", men jeg har et problem; i den mundtlige eksamen skal man læse ca. ½ side op, hvad kan jeg læse op? Har prøvet at finde nogen analyser af den, men forgæves. Kan I hj... -
Brystkræft kampagne
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg er ved at analysere nedenstående kampagne om brystkræft i dansk. Jeg vil derfor høre om nogle af jer kunne hjælpe mig lidt med noget af det tekniske , altså med hensyn til klipning, musik, teknik osv. og hvad det har af betydning? Her er linket til kampagnen http://www.yout... -
Hvilken analysemodel skal jeg bruge?
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver min dansk synopse, og har valgt et uddrag af Constance Ring af Amalie Skram, men hvordan skal den analyseres? Altså hvilken model? Det er jo en roman, men et uddrag fra romanen. Lige ummidbart ville jeg tænke, at det skulle være ligesom en novelle. Men jeg er slet i... -
Revolution, michael strunge
ForumindlægHej folkens! jeg skal igang med at analysere Michael Strunges digt " revolution" og er lidt på herrens mark!! :( nogen der måske har nogle gode notater eller bare ved en masse om digtet her? jeg har også prøvet at søge på google, dog uden held :( Så det her er min sidste udvej! :) jeg h... -
Tysk eksamen - haster!
ForumindlægHej. Jeg har trukket teksten "Oya" på b-niveau stx, men sidder nu og er lidt i tvivl. Hvad forventer lærer samt censor at jeg har med i min analyse? Er helt på bar bund - er det sådan noget med lidt karakterisering af personerne og hvilken tid det foregår i, eller hvad? :) Mvh. Maja -
Malcolm x - Haster
ForumindlægHej Alle sammen :-) Jeg skal skrive en historie opgave om Malcolm x, borgerrettighedsbevægelsen, og analysere talen "The bullet or the ballot". jeg håber nogen af jer har hørt/ læst den tale, som kan hjælpe mig en smule. Eller har noget viden omkring Malcolm x og den tid :) På forhån... -
Michael und der SS-Mann & Anja Tuckermann: Ein Sinti-Kind im Dritten Reich
ForumindlægHejsa, er der en venlig sjæl som er i besiddelse af en analyse af Michael und der SS-mann og/eller Anja Tuckermann: Ein Sinti-Kind im Dritten Reich? Jeg har tjekket google.de og google.com men kan ikke finde noget, desværre. Hvis der er nogen som har en hjemmelavet, eller har haft mere held med ... -
Sproglig kreativitet
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave for om sproglig kreativitet, hvor jeg blandt andet skal analysere "Haandbold" af Klaus Rifbjerg. Det overordnede emne er sproglig kreativitet. Jeg ved ikke helt, hvad jeg kan skrive andet end, at der er forskellige måder at bruge sproget på og komme med ekse... -
hadefag?
ForumindlægJaah hvad er dit hadefag?Mit er tysk, og dernæst dansk. Fatter ikke noget af de fag. -
pensum i 2g?
Forumindlæghejnogen der ved hvilke engelske romaner man højst sansynligt kommmer til at læse i 2g?
