Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 16541 til 16560 af 23877
-
Can the traditional knowledge of Australia’s indigenous communities keep pace with climate change?
ForumindlægHej alle sammen jeg sidder med denne opgave i engelsk, om klima og de indfødte i australien.. men kna slet ikke komme videre, er kørt helt ned. opgaven er vedhæftet, hvis en venelig sjæl, har lavet en lignene opgave eller en analyse af denne naturvidenskblig artikel, så ville det være en stor hj... -
Diskursanalyse - Obama
ForumindlægEr der nogle som har lavet en diskurs analyse af Obama's tale i Kairo 2009? Jeg skal lave en diskursanalyse af talen, men den er virkelig lang, så ville spørge om der var nogle som ville hjælpe og hive de mest "centrale" punkter ud? På forhand tak :) -
SRP om 9/11
ForumindlægSkal skrive SRP i engelsk og historie. Jeg vil gerne finde en roman at analysere, og det er vigtigt, at jeg holder mig til det historiske perspektiv, da jeg ikke er interesseret i, at det bliver samfundsfagligt. Alle andre tips mht. emne og SRP-skrivning er også velkomne! -
Gensplejsning bakterier og dyr
ForumindlægSidder her og laver min SRP om gensplejsning. Skal analysere hvad forskellen er på gensplejsning hos bakterier og dyr og er blevet i tvivl hvordan det er forskelligt? Er det bare, at det er mere kompliceret at gensplejse dyr fordi de mere udviklede organismer? -
LOS HIJOS DE MANUELA
ForumindlægHEJ FOLKENS ER DER NOGEON DER HAR ANALYSERET LOS HIJOS DE MANUELA .. er igang med mit studieretningsprojekt, hvor jeg skal se på de forskellige synspunkter. har lidt svært ved dette, da jeg ikke er særlig god til spansk. håber der er nogle der kan hjælpe. tak på forhånd :( -
Inde i kroppen, en ild
ForumindlægHej! Er der nogle der har en analyse/fortolkning af "Inde i kroppen, en ild" af Hans-Jørgen Nielsen? Jeg har virkelig svært ved at forstå digtet, så håber der er nogle der kan hjælpe mig. På forhånd tak! :) -
11.Sep. - Øjenvidneberetninger
ForumindlægHej! Jeg skal analysere øjenvidneberetninger og taler til 11. september.. Er der nogle søde mennesker herinde, der har en øjenvidneberetning liggende et sted, eller kender en? :) Øjenvidneberetning der hændte i 11. september - World Trade Centeret.. -
Oplysningstiden og Erasmus Montanus
ForumindlægHEJ! Jeg sidder og analyserer Ludvig Holbergs Erasmus Montanus. Jeg skal finde konkrete eksempler på hvordan det kan ses at den er skrevet i oplysningstiden og det synes jeg egentlig er ret svært...... Håber nogen kan hjælpe!!! Tak. -
Naturforskeren Carsten Hauch
Forumindlæghej allesammen... jeg har et problem.. jeg har været igang med at analysere og fortolke digtet. men jeg er også blevet bedt om at perspektivere det i forhold til perioden(romantikken). jeg skal så afgøre om det staffelldt(idealisme) eller Oehlensclâger(universalromantikken) hjælp!! -
Hjælp til SRP
ForumindlægMit spørgsmål lyder således: Redegør for opbygningen af Euklids Elementer og diskuter den betydning værket har haft. Analyser et udvalg af sætningerne i Euklids Elementer, heriblandt sætning 47 og sætning 48 fra bog I. Er der nogen der kan hjælpe? -
Cubakrisen og IP
ForumindlægHej - Jeg er igang med min SRP og i min analyse, skal jeg komme med en IP-teoretisk tolkning på Cubakrisen. Nogle der kan hjælpe mig med hvilken/hvilke teorier jeg kan bruge.. Tænkte på idealisme og realisme, er det relevant? På forhånd tak -
Hjælp til Filmanalyse
ForumindlægHej jeg arbejder med Alt om min mor-Todo sobre mi madre i SRP og skal lave en film analyse men har virkelig svært ved det, men mest berettermodellen er der nogen der kan hjælpe??? -
Branding apple
ForumindlægHar fået til opgave at lave en analyse af et par apple reklamer, hvori jeg skal inddrage begreber storytelling og product branding. Nogen der kender nogle reklamer om apple hvori ovenstående begreber kan relateres? -
B.S. Ingemann
ForumindlægHej alle, er der nogle som har læste novellen "det forbandede hus" af B.S. ingemann, som kan hjælpe mig med nogle noter eller and opg som er lavet? Jeg har selv skrevet en del til min analyse, men det er desværre ikke nok. (det er til SRP) -
B.S. Ingemann SRP
ForumindlægHej alle, er der nogle som har læste novellen "det forbandede hus" af B.S. ingemann, som kan hjælpe mig med nogle noter eller and opg som er lavet? Jeg har selv skrevet en del til min analyse, men det er desværre ikke nok. (det er til SRP) -
SRP-hjælp!! Social arv
ForumindlægMit trejde punkt i min problemformulering er: Diskuter med udgangspunkt i romanen den sociale arvs betydning for social afvigelse. Forinden dette har jeg analyseret og fortolket romanen Submarino, men jeg forstår ikke hvordan jeg skal påbegynde næste punkt? Håber I kan hjælpe :) -
comptonspredning
ForumindlægJeg skriver SRP om stød og skal også analysere comptonspredning. Min vejleder vil have at jeg viser at det giver samme resultat om jeg regner klassisk eller relativistisk på comptonspredningen. Men en fotons masse kan jo kun regnes relativistisk, så hvordan regner jeg klassisk på det? -
Poters Five Forces????
ForumindlægJeg har fået en opgaveformulering, hvor noget af den lyder på: --> Analyser virksomheden konkurrencemæssige situation og position Jeg formoder, at jeg her skal anvende en Porters Five Forces. Er det en korrekt formodning? Tak på forhånd! -
Perspektivering?
ForumindlægHej, Sidder og skal lave dansk stil, og er blevet lidt forvirret over noget. Jeg ved, at når man laver redegørelse skal man ikke anvende citater og når man laver analyse så skal man anvende citater. Men hvad så, når man laver perspektivering? Skal man bruge citater eller ej? På forhånd tak. -
Non fiction essay
ForumindlægJeg skal analysere teksten " a few words about breast" men synes den er lidt svær at finde ud af derfor, ville jeg høre om der var nogle der havde nogle noter til den eller kunne forklare mig sådan noget som "style of writting" eller " her intentions"
