Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 16901 til 16920 af 152758
  • HJÆLP !

    Forumindlæg
    Hey ;) Jeg har en fremlæggelse i kemi, hvor jeg skal snakke om "Blod og Hår" inden for kemi og IKKE biologi. Nogle der evt har en tidligere opgave eller links til gode hjemmesider omkring det her emne? Takker :-*
  • Navn på stoffer.

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til min kemi-opgave. Jeg har aldrig været god til kemi og nu skal jeg fortælle noget om stofferne H3C, CH2 og HC i min aflevering til på mandag. Nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tusind tak.
  • mht studieretningsprojekt

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal som studieretningsprojekt (det nye SSO på stx) skrive om immunforsvaret. Jeg har biologi som hovedfag, men vil også inkludere kemi som fag. Nogle der har lidt gode ideer til hvad der i kemien kan være relevant i forhold til immunforsvaret...??? På forhånd tak :)
  • Rettelse Af SRP

    Forumindlæg
    Hejsa, nogen som vil se min SRP-opgave igennem, det er kemi og biologi. vil gerne have komma og sprogelig fejl på plads, og selvf. osse hvis der er noget kemi biologi forkert. Nogen der vil hjælpe???
  • Sidste spg. i dag :) Hjælp!

    Forumindlæg
    Hvilke atomer i det periodiske system danner elektronparbinding, prikformler og stregformler - give eksempler på molekyler, enkeltbinding, dobbeltbinding, evt. trippelbinding - gerne eksempler fra den uorganiske kemi, og fra den organiske kemi, samt snakke om polære og upolære molekyler
  • problemformulering

    Forumindlæg
    hej? er der nogle der vil hjælpe mig med at udarbejde en problemformulering? jeg skriver i kemi og samf.. i kemi vil jeg ligge hovedvægten på opbevaring af brint, men jeg er dog ikke helt afklaret med samf endnu, er der nogle der har nogle gode forslag?
  • Hjælp!! Sortehavet miljø

    Forumindlæg
    Skal skrive en opgave om sortehavet, som 3 fag skal komme ind over: Kemi, Biologi og Kemi... Måske der var nogen der havde lavet sådan en opgave?? skal skrive lidt om klimaet i vandet osv... håber meget i kan hjælpe!!
  • Kondensation

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg sidder med en aflevering i bioteknologi, som er en blanding af kemi og biologi. Jeg er allerbedst til biologi delen og derfor driller dette kemi spørgsmål mig... Jeg er helt blank og håber der er en der kan give en hjælpende hånd. Jeg har vedhæftet en billede med opgaven, på forhånd...
  • Eksamen, tomorrow.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg afslutter kemi på c-niveau i morgen, og er meget i tvivil om et spørgsmål - Forskellige reaktionstyper i den organiske kemi. Når det drejer sig om c-niveau, skal jeg så ikke kun inddrage disse tre? oxidation, reduktion (=redoxreaktion).
  • molekyler

    Forumindlæg
    Godmorgen i dejlige mennesker. Da jeg ikke selv er en haj i kemi. Spørg jeg jer. Har en veninde der har kemi og er halv ord blind, hun har virkelig svær ved denne opgave er der nogen der kan hjælpe hende. :) ?? Vi prøver og ved hæfte billede. :)
  • AT-forløb

    Forumindlæg
    Heej Jeg har brug for hjælp. Jeg skal have et AT-forløb, som omhandler fremtiden, og mine to fag er dansk og kemi. Dermed skal jeg til at vælge et emne som jeg skal udarbejde en synopsis om. Men det er så svært at vælge et emne om dansk og kemi. Har I måske et forslag, om hvad det kunne være?
  • Forgreningspunkt?

    Forumindlæg
    Hej SP, jeg læser lige op på kemi, og i forbindelse med organisk kemi er jeg stødt på ordet forgrening. Jeg har ikke kunne finde yderligere forklaring for hvad begrebet dækker over. Er der måske nogen der kan hjælpe med en forklaring? mvh Sofia
  • Udvikling af varme (beregning)

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder her med en medstuderende, der har et spørgsmål til kemi. Da jeg ikke studerer kemi, har jeg derfor ingen chance for at hjælpe vedkommende. Spørgsmålet lyder: Hvor meget varme udvikles, når 2,00 g kobber (Cu) er brændt til kobberoxid (CuO)? Tak på forhånd!
  • energiforbrug og fysisk aktivitet.

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive en opgave i biologi/kemi og et af spørgsmålene lyder på: Forklar med egne ord sammenhængen mellem energiforbrug og fysisk aktivitet. (inddrag gerne energibalnceligningen). Det ville være super hvis jeg kunne få en ledetråd eller to, da jeg ikke er særlig stærk i hverken kemi...
  • Kemiopgaver med facit? På nettet?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg tager nu kemi på B-niveau, men mangler noget om mængdeberegninger og andre ting. Kender nogen en netside med opgaver i kemi (som indeholder facit)? Jeg vil nemlig selv øve mig på opgaverne. På forhånd tak!
  • Forklaring af reaktion?

    Forumindlæg
    Kemi 2001 maj Giv en forklaring på, at reaktion (II) forløber i den viste retning under de givne omstændigheder. Opskriv et reaktionsskema til støtte for din forklaring. Jeg har vedlagt reaktionen Håber nogle kemi-genier kan være behjælpelige :)
  • kemni B

    Forumindlæg
    Kemi- B Hjælp Jeg sidder og skal øve til mundlig kemi og kan ikke rigtige svare på de her spørgsmål nogle der kunne hjælpe mig?? gennemgå et udvalg af organiske reaktionstyper. og en af disse reaktionstyper skal være kondensationsreaktion. jeg ved ikke regigte hvordan skal jeg forklar det... kan...
  • Opbygning af N2, O2 og CO2

    Forumindlæg
    Jeg sidder og slåsser med nogle kemi dispositioner til kemi C eksamen, og har svært ved at forklare noget om N2, O2 og CO2's opbygning - nogle ideer?
  • organiske reaktionstyper.

    Forumindlæg
    Hej søger en som er god til kemi, som vil hjælpe med min kemi lektier. Da jeg ikke selv kan finde ud af det håber jeg at der er en venlig sjæl som vil løse en opgaver for mig. 1) Opskriv reaktionsskemaet ( med molekylformler ) for reaktionen mellem heptan og dibrom. Navngiv reaktionsprodukterne....
  • EKSAMS HJÆLP

    Forumindlæg
    hej alle er i færd med at skrive min synopse til KEMI eksamen mit emne hedder " Fødevarers betydning for sundheden" er der nogen ideer til hvad man evt kan skrive i forhold til KEMI delen?