Søgning på: historie noter hf. Resultater: 16921 til 16940 af 33009
  • studieretnings emne

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal til at skrive studieretnings opgave i fagene historie og engelsk. Men jeg er lidt lost hvad angår et emne. så ville høre om der var nogen der havde en godt og spændende forslag. på forhånd tak (:
  • HJÆLP!! Analyse af "Blod Kærlighed" (Peter Adolphsen)

    Forumindlæg
    Nogen der har en Analyse af Blodig Kærlighed? Ville være en kæmpe hjælp, hvis i kunne give et uddrag eller noget af analysen! :) (Eller måske bare hvad 2. Historien er/hvad meningen med den er? Altså den har en anden betydning en det der står på linjen)
  • Tekst eller film?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kender en god historie, tekst eller film hvor der indgår temaer som trekantsdrama- venskab- eller jalousi? Jeg skal nemlig bruge det til min perspektivering til min mundtlig dansk eksamen. Tak på forhånd
  • Opgave om slaveri

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive en opgave om slavernes rejse fra Afrika til Amerika i fagende Historie og Naturgeografi. Er der nogen, som ved hvor man evt. kan finde noget materialle eller lign.?
  • 1 sætning

    Forumindlæg
    Hejsa! Faktisk er det 2 sætninger S: Hvordan siger man "De er skørere end de er normalt" på tysk? Og "Angelina skriver historier med kvinder som hovedpersoner" Tak! (;
  • En tekst

    Forumindlæg
    Heej.. (: Er der nogen som kan hjælpe? Er der en som har læst historie "Dinner Parties" - why do white middle class people like them? På forhånd tak.
  • Hvordan endte modreformationen?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med min 2g historie opgave og skal skrive om modreformationen. Har dog lidt svært med at finde noget om hvordan modreformationen endte og om det var en succes? Håber nogen kan hjælpe!
  • SSO

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal skrive SSO i Historie B og jeg har svært ved at finde ud af hvad er det jeg vil skrive om.. Det vil være dejligt hvis I havde foreslag til spændende emner :P
  • dadaisme

    Forumindlæg
    Jeg skal snart skrive dansk/historie opgave om kunstarten dadaisme. Jeg vil derfor høre om der er nogen, der kender bøger hvori der står noget jeg kan bruge?
  • kultur

    Forumindlæg
    det her er et mærkeligt spørgsmål, og der vil højt sandsynligt ikke være et konkret svar, men jeg prøver alligevel. - hvornår opstod kultur? ( ikke en specifik kultur, men selve ideen med kultur og dens historie/oprindelse)
  • spørgsmål om karakter

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg ville bare høre, om ens historie karakter, hvor årskarakteren tæller dobbelt, også stadig tæller dobbelt hvis man skal op i det til eksamen? Altså om ÅRSKARAKTEREN stadig tæller dobbelt hvis man skal op i det?
  • "Ringside"

    Forumindlæg
    Hej. Nogen der kender til "Ringside" af Anders Bodelsen?? Kan kun finde en ringside af en Jacob Weinrich men det er en helt anden historie end den jeg søger. Skriv....! Mvh. Saab
  • Thomas Edison - HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej skal lave AT, jeg kan ikke helt finde ud af om Edison havde en teori om dannelsen af glødepæren eller en hypotese. Det ville være til stor hjælp. Hvordan glødepæren blev dannet: http://cubus-adsl.dk/elteknik/historien/edison.php
  • Thomas Edison - Haster HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej skal lave AT, jeg kan ikke helt finde ud af om Edison havde en teori om dannelsen af glødepæren eller en hypotese. Det ville være til stor hjælp. Hvordan glødepæren blev dannet: http://cubus-adsl.dk/elteknik/historien/edison.php
  • Det haster: Skriget-Edvard Munch

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der ved hvad historien bag Edvard Much's maleri: Skriget er, og angst? Ved man det, eller skal man fortolke sig frem til det? Nogen der har en fortolkning? Hurtigst som muligt Tak. :-)
  • AT6

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til at skrive AT6, årsprøve. Mit emne er Katastrofe og jeg vil gerne skrive i historie A og biologi A. Har I nogle forslag til hvad jeg kan skrive om?
  • Metode - haster

    Forumindlæg
    Hej, det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men jeg har om Dansk og historie i AT, og jeg vil bare høre, hvad metoden hedder, når en litterær tekst - f.eks et eventyr sættes i en historisk kontekst? På forhånd tak,
  • Hvordan ville det have været uden en af fagene?

    Forumindlæg
    Hej i mit AT forløb havde vi om verdensbilleder herunder Galilei og Aristoteles, og fagene var historie og fysik, jeg sidder nu og laver mit talepapir, men hvordan ville det have været uden en af fagene?
  • Hjælpelærer søges!!!

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg skal snart op i historie (d. 17), som er en 24 timers eksamen, og jeg søger derfor en hjælpelærer. Er der nogen der er interesseret eller ved hvordan jeg finder sådan en ?
  • Perspektivering til atombomben

    Forumindlæg
    Hej.:) Jeg har et problem, fordi jeg ved ikke hvad jeg kan perspektivere med atombomben? Det skal helst være noget indefor historiens teknologier. Er der nogen som måske har et bud hvad man kan perspektivere med?:D