Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 16941 til 16960 af 60468
  • Eksempler på noveller til eksamen i 9. Klasse

    Forumindlæg
    Hej Jeg har trukket temaet " overgang fra barn til voksen" til min eksamen i dansk 9 klasse, og vil spørge om der nogen der kender nogle noveller med dette tema som vil være gode til at arbejde med???
  • eksamens opgave 2002 opgave 2, haster!!

    Forumindlæg
    identifikation af oraniske stoffer jeg skal identificere x i det organiske stof C6H5CH2CH2x, ved hjæp af et massespektrum. det er opgave 2 i eksamenssættet fra 2002. hvordan gør man lige det? http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-10-3.pdf
  • Seneca: Brev 107 til Lucilius og eksamen

    Forumindlæg
    Hej derude.... Først vil jeg lige høre, om der er nogen der ligger inde med nogle notater til Seneca: Brev 107 til Lucilius? har ikke kunnet finde nogle herinde... Så vil jeg også spørge om, hvad en analyse af en tekst til eksamen vil sig? skal man blot gøre rede for hvad der står og ligende? ...
  • Hjælp til mikro/makro økonomi mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til mundtlig eksamen på fredag i makro / mikro økonomi og har brug for hjælp til rette mit talepapir og en jeg kan tale med vedr. De ting jeg ikke forstår Jeg vil gerne betale for en tutor Tak
  • Eksam i Drømmens faner (michael strunge)

    Forumindlæg
    Hej... Er der evt nogen der ligger inde med noget analyse eller gode notater jeg kan bruge til min muntlige dansk eksamen, jeg har valgt Michael Strunge "drømmens faner"????
  • Matematik eksamen 29. august 2008

    Forumindlæg
    Ciao everyone.Jeg er under stort tidspres, derfor ville jeg høre om nogen har opgavebesvarelserne til matematik B eksamen 29. august 2008 - På forhånd tusind tak og fortsat god weekend.!
  • Atomets opbygning og kemiske bindinger eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart op i Fysik/Kemi eksamen ( 10. klasse) En af emnerne er: Atomets opbygning og kemiske bindinger Nogle der har nogle ideer til hvad for nogle forsøg jeg kan lave(og hvorfor de ville være gode ) og måske ideer ti en dispositon. på forhånd tak :D
  • TV-Reklame : Dansk mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej jeg har trukket Tv-reklamer til dansk mundtlig eksamen, og jeg har virkelig svært ved at finde en reklame jeg kan gå op i. Jeg vil helst have noget som man kan gå meget i dybden med, og som er overskueligt. Håber i vil hjælpe :-)))
  • ROSBORG GYMNASIUM OG HF - TYSK EKSAMEN

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal op til tysk eksamen i denne måned og er lidt nervøs omkring det. Min tysk censor er Anne Louise Ejerskov fra Rosborg Gymnasium, og jeg ville derfor høre, om der er nogen som kender hende? Og om I evt. kunne give mig tips :-)
  • Virksomhedsøkonomi B Mht. eksamen Hjælp :'(

    Forumindlæg
    Heej alle :) Jeg skal snart til virksomhedsøkonomi eksamen mundligt og jeg er lidt i tvivl. Er der nogle af jer der har været oppe? og i så fald, hvad var i oppe i? for har kun set få eksempler og hvis i havde mulighed, kunne i så give nnogle eksempler? :) Og hvis i har nogle gode råd, må i end...
  • Valg af tekst til overemnet "Mennekser og maskiner" til eksamen.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Har lige trukket mit fordybelsesområde inden for muntlig dansk. Mit emne blev "Mennesker og Maskiner" Mit problem er bare, at jeg slet ikke kan finde nogle tekster inden for dette område. Nogle der kan hjælpe?
  • Eksamen om 24 timer (ligesom Jack Bauer...næsten)

    Forumindlæg
    Hey yall.. Jeg skal op i tysk i morgen, og har været oppe for at trække en tekst idag. Jeg trak en tekst der hedder Berlin 1947 af Rut Brandt.. Nogen der vil hjælpe lidt med hvordan jeg skal gå op i det her? Vi har aldrig haft det her i tysk, så det er ret svært for mig at finde noget at relater...
  • At gøre prøve!! MAT. EKSAMEN i morgen!

    Forumindlæg
    Nogen der vil skære ud i pap for mig, hvordan man "gør prøve" for differentialligninger?
  • Spansk oversættelse. Hjælp til 24 timers eksamen. Vigtigt ;)

    Forumindlæg
    Nogen der kan svare mig på hvad disse sætninger betyder: "A fines de Agosto es la feria de mi pueblo, pues se celebra La Virgen de los Remedios y quedé con mi mamá que me regresaba para la fiesta. Me adentro en la situación del estar trabajando de ilegal, conozco los peligros ...
  • undervisning i jura frem til eksamen 1 årsprøve

    Forumindlæg
    Tilbydes i folkeret, formueret I samt familie- arveret. Kontakt mig på [email protected] Mvh. Jøren Nielsen.
  • "Livet på kanten" - Dansk mundtlig eksamen 2014

    Forumindlæg
    Heeeej:) Jeg har trukket fordybelsesområdet " Livet på kanten," og jeg leder efter noveller (evt. digte), som omhandler temaer såsom: sex, stoffer, fest og ungdom. Jeg har overvejet " Frels mig fra de velmenende," dog har min lærer fremlagt, at det er bedst, hvis vi selv give...
  • Dansk mundligt eksamen 9. klasse - Landet Atlantis

    Forumindlæg
    Jeg har valgt at arbejde med digtet Landet Atlantis af Tom Kristensen som fordybelsesområde. Jeg vil gerne snakke om de Nietcshiske træk i digtet, men er meget i tvivl om hvorvidt det hører til fortolkningsdelen af dispositionen?? Hvis der er nogen, som har gode ideer til analyse- og fortolknings...
  • Hvordan sikre jeg mig et 7 tal i samfundsfag eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle derude. Skal op til eksamen overmorgen og fik 00 i prøve prøven og er bange for at jeg får samme resultat. Mit spørgsmål om der er nogen metoder som får mig højere oppe i karakter. Feks at man ikke skal løse op eller et eller andet
  • FYSIK EKSAMEN "Elektrisk energi og og energiomsætninger"

    Forumindlæg
    Hejsa, skal op til 24-timers eksamen imorgen, og har trukket "Elektrisk energi og og energiomsætninger". Nogen der har nogen gode noter til dette, eller evt. ved hvad jeg kan komme ind på? Det er kun c-niveau btw :) Håber i kan hjælpe!
  • Nødsituation biologi B, eksamen imorgen. (Respiration og glykolyse)

    Forumindlæg
    Skal til biologi eksamen imorgen og jeg manger lige at forstå 2 ting. 1: Hvordan bliver 30 ADP + 30 P til ATP på respiration billedet. 2: Hvordan bliver 2 ADP til 2 ATP på glykolysen på billedet til venstre? Mvh en lidt stressede Sander.