Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 17001 til 17020 af 22746
-
Please har brug for hjælp..
ForumindlægJeg havde Fysik test i dag, og fik et 4 tal på grund af læren ikke havde sagt noget om der var opgaver bag på siden så havde overset det... Men jeg vil gerne have mange noter om Olie fra havet hvordan det bliver hentet hvordan det bliver produceret.. Jeg vil også have informatoner om mad og fedt,... -
Ang. Ressourcerummet
Forumindlæghttp://195.231.159.5/ATapr07/ressourcerum/opgave_fr.html Den kan bruges som inspiration til synopsis-skrivningen. Men er det bare mig, eller er mange af forslagene slet ikkke tværfaglige? Jeg tænker især på dem i "Videnskab og teknik" og "Konsekvenser for natur, mennesker og samf... -
Bølger og svingninger
ForumindlægHej, jeg skal snart til afgangsprøve i fysik og kemi, og læser ligenu op på emnet "bølger og svingninger". Er der nogle der har nogle gode idéer til, hvad man evt. kan komme ind på? Og måske nogle gode forsøg? Af forsøg har jeg indtil videre: Pendulforsøget og gitterforsøget :) Mange ... -
Naturfagligviden !
ForumindlægHeej alle. Jeg sidder midt i mit eksamensprojekt i teknologi, og jeg ska til at skrive naturfagligviden. Jeg skal skrive em kemiske reaktioner (kemi) og uv-spekre (fysik). Jeg ved dog ikke hvad jeg ska skrive. Er der nogen som kan hjælpe mig ? Mit emner er forresten Naturen I Foranding, og jeg ... -
Pointfordeling
ForumindlægHej.. Er der nogen af jer der kan fortælle mig, hvor man kan se pointfordelningen i Fysik A HTX.. Jeg har nemlig en eksamens ark, hvor der er 14 opgaver, og de 14 opgaver vægtes ens.. Jeg har 10 rigtige dvs 71.429 % men er der nogen steder hvor man kan se pointfordelingen? PÅ forhånd tak -
Hvor søger lyd hen?
ForumindlægJeg er ved at skrive en opgave i fysik om 'Lyd' Derfor vil jeg meget gerne vide hvor Lyd engentlig søger hen? Der er en der har fortalt mig at lyd helst søger ned ad, men er det sandt??? Håber virkelig på at der er nogen der kan hjælpe mig!!! -
Beregn antal spor på CD
ForumindlægHej. Jeg sidder simpelthen fast i min fysik opgave. Opgaven lyder: Beregn antallet af spor på CD'en. Jeg har fået spalteafstanden til 1644.235 nm, CD'ens ydre diameter= 12 cm og CD'ens indre diamter til 4.5 cm. Jeg håber virkelig, der er nogle, der vil hjælpe! -
Hubbles lov formel
ForumindlægHej jeg skal tale om Hubbles lov til fysik eksamen. Jeg sad og kiggede på nettet efter formler og der er så tog forskellige formler der betyder det samme V=H*r og V=H*d, hvilken en af dem er mest korekt og bruge? Please hjælp mig, sidder lidt fast her... -
Hjælp
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op til fysik årsprøve. Et af spg. under mekanisk energi står der,mekanisk energi i Isoleret system/ ikke isoleret system? Vil det sige at; Et isoleret system er et system der ikke påvirges af omgivelserne, altså er der ikke luft modstand til formindske den kinetiske... -
Forsøg med salte
ForumindlægGo'daw Nu er jeg snart så "heldig" at være færdig med 9 Klasse, men inden da, er der lige en række eksamer såsom fysik, der skal overståes :-). Hvis jeg nu skulle være så uheldig, at trække salte, kan i så sige mig, hvad for nogen forsøg jeg kan lave? Kan man overhovedet lave så ... -
Mekanisk energi!
ForumindlægHej alle! Jeg skal op til fysik eksamen i morgen. Jeg skal præsentere mekanisk energi hvor jeg desuden skal komme ind under potentiel og kinetisk energi og skal snakke om middelhastighed og t,s diagrammer.. Jeg er rimelig lost, da jeg slet ikke ved, hvordan jeg skal starte det hele.. Nogle f... -
Lydbølger
ForumindlægKan man som eksempel godt fortælle til fysik årsprøve om lydbølger således; Når to sten rammer andet samtidig, dannes der ringe, som går ind over hinanden og danner nogle flotte mønstre. Lydbølger gør noget lignende. Dem kan vi ikke se, men høre. Hvad kunne man mere sige om lydbølger? :S -
Magnetisme forsøg 9. klasse eksame..
ForumindlægSkal op til fysik overmorgen.. så er lige blevet usikker over nogle ting.. 1. Når jeg laver forsøget hvilket stoffer kan en magnet tiltrække - hva kan jeg fortælle om forsøget? 2. og lige en ting til når jeg skal vise nord og sydpol hvilke forsøg skal jeg lave.. der er den med nedstryning af k... -
Fag som student i IB for Medicin
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg undrede mig over, hvilke fag jeg skal have i IB for at studere medicin i DK? (kunne i skrive om det specifikke fag skal være HL/SL?) Og hvad med de andre europæiske lande? Hvilke krav stiller de? Lige nu har jeg Matematik HL, Kemi HL, Dansk HL, Engelsk A SL, Fysik SL, ... -
Supplering
ForumindlægHej alle Er der nogen herinde, der ved om man kan supplere 3 fag på et halvt år? Skal nemlig supplere fysik C-B Mat B-A og kemi C-B, har fået at vide, at man kun kan med to, men har ikke undersøgt det, og ved i om man får SU, hvis man tager fagene om for har haft kemi B og mat A før. ... -
Hvad er en isotop?
ForumindlægJa, jeg ved godt, at jeg har haft fysik i tre år, men jeg har aldrig fattet, hvad en isotop er, og nu er jeg ved at læse op til min FSA, og der dukker hele tiden noget med isotoper. Er der please nogen, der kan forklare mig, hvad det er? Bare grundlæggende? Please ... :D -
Alle fag skal være bestået?
ForumindlægHej. Jeg går nu i 2.g, og har samfundsvidenskabelige linje. Jeg havde fysik og kemi i 1.g, men dumpede kemi (00) Jeg vil rigtig gerne læse jura - advokat, men der står at adgangskravene er at alle fag er bestået. Vil det så sige at mit C-niveau fag, gør jeg ikke kan komme ind på mit drømmestudie? -
luftarterne: ilt, kuldioxsid og Brint
ForumindlægHej jeg har en fysik opgave for der primært hanlder om atmosfærens luftarter jeg kan ikke finde svart på om fx. ilt stiger til vejrs og Co2 (kuldioxid) bare er i atmosfæren Ind til vidre er jeg bare kommet så lang her: ilt (O2) falder ned til gulvet eller jord overfladen Kuldioxsid (Co2) bare er ... -
Transformation
ForumindlægHej alle sammen .. Havd er Transformation? - hvad gør det godt for? Hvad betyder det der, med primære og sekundær spole??? Jeg ved at der et Transformation- forsøg hvor man bruger en u-magnet osv. også bruger man nogle spoler med forskellige vindninger - hvordan laver man det forsøg?? og hvad e... -
DET HASTER EKSTREMT HJÆÆÆLP :/
Forumindlæghej allesammen jeg har en fysik opg. der lyder på: Anlægget udnytter 4,8 % af den tilførte solenergi til at løfte vand op fra en 80 m dyb brønd. a) hvor mange m^3 vand henter vandpumpen op fra brønden det pågældende døgn? ppleasse hjælp .. det haster virkelig meget, og den skal afleveres i m...
