Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 17021 til 17040 af 23877
-
The white man's burden
ForumindlægHej. Jeg skal lave en analyse af 'Lispeth' skrevet af Kipling. En af betingelserne for analysen er, at jeg skal perspektivere historien til 'The White man's burden', men problemet er, at jeg ikke forstår den tekst... Skal egentlig bare vide hvilken holding digtet 'The whi... -
Reaktionsskema
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal til at skrive et reaktionsskema for et forsøg jeg lavede. Jeg havde fået udleveret en analyse der kunne indeholde BaCl2, SrCl2, CaCl2 og MgCl2. Forsøget gik så ud på at finde ud af hvad min prøve indeholdt, og jeg fandt ud af at den indeholdt Ba, Ca og Mg. Det første trin ... -
Popkunstens gengivelssestrategi
ForumindlægHej allesammen! Jeg er i gang med at læse op til min billedkunst eksamen, så derfor laver jeg lidt analyser af forskellige værker, men nu er jeg løbet en i et problem. I den ikonografiske analyse vil der blive spurgt om hvilken gengivelssestrategi der er blevet brugt, men jeg er lidt i tviv... -
Teknologianalyse af den industrielle revolution
ForumindlægHej Alle. Jeg har fået en opgave hvor jeg er lidt på bar bund. Opgaven er en del af en større opgave, og jeg skal foretage en teknologi analyse af den industrielle revolution. Jeg lægger mit fokus inden for kul, for at få en rød tråd gennem min opgave. Nogle der har forslag til hvad jeg kan skri... -
Torben og Maria, fortælleren???
ForumindlægHej SP Jeg sidder her og analyserer Torben og Maria af Naja Marie Aidt. Jeg er blevet en del i tvivl om, hvem fortælleren er.. Først har jeg fundet frem til at det er 3. person objektive fortæller. Dog skifter novellen til en jeg-fortæller, da der kommer flash back, hvor Bjerget fortæller... -
Mediefag B eksamen
ForumindlægJeg kender godt analysemodeller, fagbegreber osv. Men hvordan skal jeg tage et citat an, ved en teoretisk mundtlig eksamen? Det foregår sådan at jeg trækker et citat, ser citatet (et klip fra en film eller en hel kortfilm), og så skal jeg analysere og holde oplæg i ca. 10 min. Men skal je... -
Argumentationsanalyse
ForumindlægJeg har brug for noget hjælp. Jeg sidder og er igang med en argumentationsanalyse af teksten http://politiken.dk/debat/kroniker/ECE274852/danmarks-indvandrere-skaber-udvikling-/. Men kan ikke helt finde ud af det. Jeg har aldrig prøvet at lave en sådan analyse før. Kan ikke finde påstanden i teks... -
Vurdering i opgave om hooliganisme
ForumindlægHej Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det vurderende spørgsmål an. Det lyder sådan: Vurder med udgangspunkti analysen af "The Football Factory", på hvilke måder den engelske hooliganisme har haft indflydelse på danske fodboldfans og deres identitsdannelse. Jeg ved ikke hvordan de... -
Skal jeg også fremlægge mine delkonklusioner?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg skal op i AT-eksamen i morgen, men jeg er pludselig blevet lidt i tvivl: Skal jeg også fremlægge mine delkonklusioner? Jeg har fagene biologi og dansk, og jeg har om type 2-diabetes, og i dansk har jeg valgt at analysere en kampagnefilm om type 2-diabetes. I mine de... -
Sort/hvid billeder - men hvorfor?
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en SRP om dokumentarisme og BZ-bevægelsen. Jeg skal analysere en dokumentarfilm om Bz'erne men er stødt på et lille analyse mæssigt problem. Igennem optagelserne er der en hel række stilbilleder, nogle i farver, andre i sort/hvid. Jeg kan dog ikke helt finde ud af hva... -
Kildekritik af uafhængighedserklæringen
ForumindlægHej jeg har fået en opgave hvor den første del blandt andet er en kildekritisk analyse af uafhængighedserklæringen: "Med udgangspunkt i en analyse af den amerikanske uafhængighedserklæring ønskes en redegørelse for grundlæggelsen af det amerikanske økonomiske og politiske system, herunder de... -
Michaëlis-Menten Funktion
ForumindlægHeey guys. Jeg har et liiiiiille problem med min problemformulering. Jeg skal: Gennemgå asymptote, vandrette, lodrette og skrå bestemmelser for funktioner med forskrift som en polynomiumsbrøk. Undersøgelsen skal omfatte polynmiumsbrøker, hvor tæller og nævner har samme gard, hvor graden af tæller... -
Engelsk - Sagprosaanalyse
ForumindlægHej derude! Jeg i gang med skrivningen af SRP, og er i problemformuleringen blevet bedt om at lave en engelskfaglig sagprosaanalyse. Jeg er noget usikker på hvordan en sådan skal laves, idet jeg aldrig rigtig har berørt analysemetoden hverken i dansk eller engelsk. Har indtil videre skrevet nogl... -
Sagprosanalyse
ForumindlægHej derude! Jeg i gang med skrivningen af SRP, og er i problemformuleringen blevet bedt om at lave en engelskfaglig sagprosaanalyse. Jeg er noget usikker på hvordan en sådan skal laves, idet jeg aldrig rigtig har berørt analysemetoden hverken i dansk eller engelsk. Har indtil videre skrevet nogl... -
Matematik delen
ForumindlægHej min lærer har som en del af min srp stillet spørgsmålet gøre rede for og analyser de metoder opponenter fik iværksat for at bryde koderne frem til 2. verdenskrig, herunder W. friedmans test. Det er tilstrækkeligt at bruge det danske alfabet samt dansk bogstavhyppighed i analysen. Mit prob... -
Metode
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med at skrive et abstract i min SRP-opgave, og så vil jeg høre om nogle ved hvad metoden i dansk hedder, hvis man har analyseret en film og så derudfra finder frem til nogle ting som fx hovedpersonens udvikling? Ellers bare kom med de metoder er er for dansk analyse, kan neml... -
livsstilen med cider (sommersby) til bords når man skal spise middag
ForumindlægHej SP!! (: Jeg vil håbe nogen kan hjælpe mig, jeg skal snart til at skrive SRP og skal aflevere en litteraturliste imorgen!! jeg mangler dog kilder til dansk stilen, hvor jeg henholdsvis skal kilder til: "livsstilen med cider til bords når man skal spise middag" og så skal jeg ... -
Passing Places
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med at analysere historien Passing Places via. et langt analyse ark, men der er to punkter jeg ikke kan komme videre med. "Setting" af historien og "General" til historien, General dvs. hva genre og om jeg har lyst il at læse den igen, hvorfor, hvo... -
Hvilke modeller til Apple?
ForumindlægJeg har fået flg. problemformulering udleveret; - Gør kort rede for Apples placering på det Amerikanske marked. - Med inddragelse af relevante analyseværktøjer fra dansk og afsætning ønskes analyser af selvvalgte reklamer, der indgår i den samme kampagne med henblik på at belyse deres marke... -
SRP Hjælp
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har i min problemformulering i SRP fået stillet til opgave at lave en virksomhedskarakteristik, derudover skal jeg analysere virksomhedens interne og eksterne forhold, og så skal jeg lave en regnskabsanalyse og afsluttende komme ind på fremtidige vækst -og konkurrencestrateg...
