Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17101 til 17120 af 33650
-
SRP i 3.g
ForumindlægHej allesammen .. En af mine veninder sidder her og skal til at lave SRP meget snart .. Jeg ville bare lige spørger på hendes vegne om der var nogle af jer der havde en opgave liggende i enten fagene bioteknologi og historie eller biologi og historie .. Hvis der var nogle der kunne sende... -
Problemformulering til emnet hekse
ForumindlægJeg skal til at få lavet en problemformulering til min dansk historie opgave. Jeg har valgt historie med emnet hekse. Da jeg er ret dårligt til at finde på en problemformulering, vil jeg håbe på der er nogle der har nogle gode idéer? Evt. spørgsmål på alle de taksonomiske niveauer ;) På forh... -
Statistik?
ForumindlægHej med jer (: Jeg sidder her midt i min dansk-historie opgave i 2.g, og kommer pludselig til at tænke på at jeg ikke aner hvad jeg skal gøre med min ene historie kilde, det er en statistik over arbejdsløsheden i Danmark 1930-1935. Har ledt men kan ikke finde nogen hjælp til "analysering&quo... -
Tobak
ForumindlægJeg skal skrive om tobak i bl.a bio men også i historie, og til historie skal jeg finde ud af brugen af tobak i dag. Er der nogen der kender et link hvor man kan læse om, hvorfor det i dag er de laveste i samfundet der oftest bruger tobak, i modsætning til 1600-tallet, hvor det blev indført i Eu... -
Henvisning
ForumindlægJeg skriver i Engelsk og Historie Min historielærer har sagt at vi så meget som mulig, skal henvise, til hvor vi har materiale fra og derefter kildekritik, for at få mere historie metoder ind i opgaven.. Jeg er i tvivl om hvordan dette skal gøres. Jeg har brugt mange forskellige bøger, men skal... -
EPIDEMI KRISE!!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har det problem at jeg ikke kan finde noget om definitionen på en "EPIDEMI". Altså direkte hvor udtrykket stammer fra, og generelt bare lidt historie om det og gerne biologisk. Jeg har fagene historie og biologi. Kan nogen hjælpe mig med at finde gode links. På forh... -
Finanskrisen udfra en historisk vinkel
ForumindlægJeg sidder og skal til at begyndte med min SSO opgave. Har valgt at skrive indefor faget Historie med emnet Finanskrisen. Skal til at snakke med min vejleder her i næsten uge og kunne godt tænke mig at have lidt forberedt Hvilke emner indefor finanskrisen kan jeg komme ind på som er ... -
Finanskrisen udfra en historisk vinkel
ForumindlægJeg sidder og skal til at begyndte med min SSO opgave. Har valgt at skrive indefor faget Historie med emnet Finanskrisen. Skal til at snakke med min vejleder her i næsten uge og kunne godt tænke mig at have lidt forberedt Hvilke emner indefor finanskrisen kan jeg komme ind på som er r... -
Menneskets forhold til Naturen.
ForumindlægHej folkens! Jeg har netop fået mit emne til min AT-eksamen. Emnets navn er "menneskets forhold til naturen", men er i tvivl, hvilken emner jeg kan vælge og hvilken tilhørende fag. Jeg vil gerne skrive i fagene Historie/Biologi eller historie/matematik Råd søges! -
Kronik HJÆLP HASTER HASTER!!
ForumindlægSkal skrive en kronik om sprog og kulturel indentitet. I Kronikken skal du give en sammenfatning af de holdninger, der kommer til udtruk i Grønland historie eller danskernes historie i Grønland(tekst 2), i interviewet med karen Risager(tekst 3) Hvordan skriver man en kronik?? hjælp. Nogen de... -
AT7 Menneskets forhold til naturen
ForumindlægHej alle! Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp :) Jeg skal skrive AT og emnet er menneskets forhold til naturen - jeg har valgt fagene historie A og religion C. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om designerbørn, men har problemer med problemstillingen og hvordan historie delen kunne indd... -
Metode og teori
ForumindlægHej tænkte på om nogen kunne hjælpe med "afsnittet" metoder i AT opgaven. Jeg arbejder med Historie (A) og Fysik (A), omkring dommedagsforudsigelser (ligning) og atombomben. I fysik har jeg kun læst en masse materiale; altså hverken lavet forsøg eller udarbejdet nogen ligninger. Og i h... -
AT - kræft
ForumindlægHej, jeg har endelig valgt et emne til AT. Jeg har gjort mig nogle overvejelser over at skrive om Cancer, og jeg har her tænkt mig at skrive i fagene historie og Biologi. Men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kan inddrage faget historie i dette emne. Er der nogle der kan hjælpe? -
Nogle grammatiske fejl?
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at aflevere en tysk stil, hvor formålet med opgaven er at lave en historie fortalt af et dyr. Historien skal være morsom. Kunne være dejligt hvis en gad bruge lidt tid på at rette grammatiske fejl osv igennem. (Jeg har valgt at skrive om et dovendyr). Teksten er vedhæft... -
HJÆÆÆÆLP!
ForumindlægHej Alle! Jeg sidder her med min SRP i biologi og historie. Jeg har en punkt, der hedder 'Redegør for og analyser de levevilkår, der i Danmark i slutningen af 1800-tallet, havde indflydelse på befolkningen størrelse og sundhed, herunder udbredelsen af tuberkulose'. Jeg er lidt i... -
Futurisme
ForumindlægHej, jeg skal op til eksamen om futurisme i dansk og historie i AT. I dansk delen har jeg valgt at analysere to digte af Emil Bønnelycke, da han var futurist. Men jeg er i tvivl om historie delen, om hvad jeg skal der. Hvilken tid skal jeg inddrage. Futurismen starter i Italien i begyndelsen af 1... -
AT-eksamen mandag!
ForumindlægHej alle sammen Så vil jeg lige prøve, som så mange andre, om der ikke er en der ville være interesseret i at hjælpe mig til med metoder? Jeg skriver i Biologi & Historie og organtransplantation, og jeg synes ikke jeg har andre metoder end empiriske undersøgelser og synes bare det virker ret tam... -
1, 2, 3 nu! et spørgsmål til romanen
Forumindlæghej, er der nogle som har læst En-to-tre NU! romanen? jeg er igang med at lave en romananalyse af bogen 1, 2, 3 nu! hvis du/i ja har læst den ved i så hvor lang tid historien strækker sig over? jeg ved at historien er i vores livstid, altså nutid. men jeg kan ikke lige afgøre hvor lang tid den s... -
SSO om Enigma under 2. verdenskrig
ForumindlægHej alle,,,, jeg går i hf og skal snart lave en sso opgave i historie B og matematik B, jeg forstår ikke matematik delen, jeg har styr på historie delen, men det går galt i matematik.. Hvordan kan man bryde forskellige koder udfra frekvens analyse osv. er der nogen der kan hjælpe mig med alle d... -
Årskarakter
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g, og har lige fundet mine årskarakterer. Til min store skuffelse, har jeg fået 00 i historie. Det er her, at min forvirring melder sig. Hvad kommer det til at betyde, når jeg ikke skal afslutte historie i år? Så mit spørgsmål er: Har dette 00 nogen betydning nu eller i fremtide...
