Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 17101 til 17120 af 27765
-
Det står i avisen
ForumindlægHej jeg er i gang med at lave en synopse til dansk mundligt eksamen og jeg har trukket "Det står i avisen". I mit fordybeslesområde, skal analysere en nyhedsartikel, men har ingen anelse af hvordan jeg skal fremlægge det. Altså jeg ved godt hvordan man skal analysere det, men ved ikke... -
Litterær artikel - novellen "Pandekager"
ForumindlægJeg skal perspektivere novellen "Pandekager" af Katrine Marie Guldager til en anden novelle, men kan ikke rigtig finde en anden novelle - nogen som kan hjælpe med en perspektivering? Desuden tager jeg gerne imod tolkning og analyse af novellen, hvis der er nogen, som har analyseret nov... -
Digte fra romantikken( EKSAMEN - HASTER!)
ForumindlægHej alle! Jeg trak digte fra romantikken i dansk mundtlig prøve og jeg har brug for nogle ideer til nogle gode digte. Jeg synes godt at digte fra romantikken kan være lidt gammeldags og svær at tyde/ analysere, så hvis i kendte nogle der var gode og ikke for gammeldags i sproget og nogle hvor ma... -
Dualisme i 'Klokken' af H.C. Andersen?
ForumindlægHey, jeg har valgt Klokken som mit prøveoplæg og skal analysere eventyret. Min lærer sagde at jeg skulle komme meget ind på romantismen og dualismen i eventyret, men hvad er dualisme? Og hvordan får jeg det ind i en analyse af Klokken? http://www.andersenstories.com/da/andersen_fortaellinger/klo... -
Benny Andersen ???
Forumindlæghej. har trukket Benny andersen til eksamen i danks.. men er der nogen der har forslag til gode noveller, som har meget at analysere på? med typiske Benny-træk og lignende? Overvejer "DEN SKALLEDE MAND" men er der forslag? Og btw. tror I at det kan blive for tyndt at vælge digtet, H.c... -
Dansk eksamen prøveform B
ForumindlægHej! Jeg har trukket emnet sagprosa indenfor ungdom og identitet. Jeg skal udvælge, analysere og præsentere indenfor dette. Jeg har både valgt og analyseret. Problemet er min disposition.. Jeg ved ikke helt hvordan man skal opstille sådan en, hvor mange punkter der skal være og så videre. Er... -
Undskyld (jeg var fuld)
ForumindlægHej! Der er vel ikke en af jer dejlige mennesker der tilfældigvis har en analyse (både sangtekst og musik) af sangen Unskyld (jeg var fuld) af Niarn/Niels Roos? Jeg er nemlig igang med en analyse af denne sang, men jeg synes ikke rigtig jeg har nok, så det ville være en super stor hjælp. På f... -
24-timers eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op til mundtlig eksamen, hvor jeg skal udarbejde en synopsis. Min opgave skal bestå af de taksonomiske niveauer og baseres på forskellige bilag. Jeg har styr på alt det, men jeg har bare altid været lidt usikker på, hvad man skal gøre i den analyserende del. Altså det jeg har ... -
Tidstypiske fænomener
ForumindlægJeg skal til dansk eksamen prøveform B om 3 dage. Jeg har trukket reklamer og skal derfor selvfølgelig lave en reklame analyse og i min analyse skal jeg have tidstypiske fænomener med, men jeg ved ikke helt hvad det er/betyder, nogen der kunne give en forklaring og måske et eksempel? Min reklame ... -
Akut: Hjælp til SRP
ForumindlægHej, Jeg skriver blot for at spørger, om nogen kan hjælpe mig med at forstå, hvordan jeg griber min analyse an i biotek og mit forsøg, da jeg ikke selv har lavet det? Dette er hvad min lærer beder om: "Analyser hvordan antibiotikaresistente bakterier spredes i samfundet med særlig fokus p... -
mangler metoder, teori og begeber osv.
ForumindlægNogen der kan kan hjælpe mig med nogle relavante teori, begreber man kunne bruge til at analysere "protestvalget til europaralmentets valg 2014" - altså her menes nogle begreber/teori der kan bruges til analysere valget? mvh. drengen der 21 timer til eksamen :) -
HJÆLP TIL DANSK MUNDLIGT (ESSAY)
Forumindlægjeg har trukket "noget på hjerte" i dansk mundligt og har skulle vælge en essay. Så den essay jeg har valgt at analysere er "Løbetur for livet" af Aslak gottlieb. Essayen er på 5,3ns. og er fra 2019. Er der nogen der har analysen til dette essay eller tips til hvilket punkter ... -
Almenstudieforberedelse (AT) - Mad og mennesker, Babettes gæstebud.
ForumindlægHej med jer :-) Jeg arbejder med babettes gæstebud og nadveren til AT-emnet "Mad og mennesker" Jeg arbejder med bogen med fagkombinationen Dansk(A) Og religion (C) Jeg skal så analysere Babettes gæstebud ud fra en dansk faglig metode, hvilket jeg har valgt skulle være en intertekstuel... -
Eksamen hjælp
ForumindlægStår og skal til eksamen i billedekunst, har fået dette spørgsmål. Præsentér dit endelige værk og lav en lille analyse af værket med henblik på gengivelsesstrategi, materiale og indhold. Hvad fungerer godt og hvad fungerer mindre godt? Hvilken betydning har materialevalget for gengivelsesstrateg... -
Hjælp er det godt eller? - Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i dansk mundtlig eksamen. Jeg har valgt billedet "Barnemordet" og tænkte på om der var en der gad læse min analyse igennem? Jeg er lidt usikker på om det er godt det jeg er kommet frem til, og om jeg evt. mangler noget. Det ville være rigtigt dejligt, hvis der var... -
B-niveau 24times eksamen "Binge-watching House of Cards and breaking bad is good for you"
ForumindlægJeg står med denne tekst og skal analysere den. Jeg er desværre bare helt gået i stå. Er der nogen der kan giva mig et skub i den rette retning. Umiddelbart skal jeg vel analysere den udfra Nonfiction. Mvh Kent http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/features/bingewatching-house-of-c... -
Hjælp til prøveform B
ForumindlægHej alle Jeg skal til årsprøve i dansk prøveform B på mandag og er blevet lidt i tvivl omkring hvad jeg skal have med i min synopsis, jeg har lavet en sekvens omkring mit prøveoplæg som er Into Eternity en dokumentarfilm, men jeg har også lavet en analyse og filmiske virkemidler. Jeg er lidt i t... -
Psykologi og AT ift. en case
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i næste uge, og ville høre om I kunne hjælpe mig med en case som jeg skal analysere. Jeg har allerede analyseret den via Freuds teorier omkring 'over-jeget', 'det'et' osv. Dog vil jeg gerne have andre psykologiske vinkler, da det er det, AT handler om. ... -
Kildehenvisning til historie
Forumindlægså jeg skal til historie eksamen på torsdag, men er meget i tvivl om kildehenvisninger. Vores lærer har skrevet det her "et præg af at I har lavet en kildekritisk analyse af kilderne. I behøver ikke lave en komplet analyse af alle kilderne, hvis I "udviser brug og forståelse af kildekr... -
Religion C eksamen (tekst)
ForumindlægTil min religoion C ekamen, får jeg givet en tekst eller tekststykke, som jeg skal analyser. Den tekst eller materiale jeg skal analyser, er det noget min lærer selv finder - er godt med på, at det skal være uekndt for os elever, men er det noget, han finder på nettet fx artikel, eller på systeme...
