Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 17321 til 17340 af 27765
-
Enevælden
ForumindlægHej jeg skriver om enevælden og analyserer Ludvig Holbergs komedie "den politiske kandestøber", som er min dansk kilde, er der nogen der har en ide til den historiske kilde? -
"The German Boy"
ForumindlægSkal måske til eksamen i teksten "The German Boy".. Er der nogen som har læst teksten evt. analyseret eller arbejdet med den så HJÆLP.. Har især problemer med hvordan slutningen skal fortolkes.. -
The Tay Bridge Disater af William McGonagall
ForumindlægHej, Jeg tænkte på om der var nogle der havde læst/analyseret the "The Tay Bridge Disaster" af William McGonagall, da jeg har lidt svært ved at få hul på den. -
Gunlaug Ormstunges saga
ForumindlægHej! Jeg skal til studentereksamen i dansk tirsdag d. 20/6 og vile blive super glad hvis nogen havde en analyse og evt fortolkning af Gunlaug Ormstunges saga...mvh Pia -
Metode
ForumindlægTil AT - eksamen Skal man da sige fagets metoder, eller de metoder som man selv har brugt? Jeg har kun brugt redegørelse - analyse - diskussion, da jeg har arbejdet med andre resultater. JEg skriver i biologi og historie. -
"forestillingen om et ukompliceret liv med en mand".
ForumindlægEr der nogen der har læst den? og eventuelt kan hjælpe mig med nogle facts om bogen og om Helle Helle. jeg skal op i den til eksamen, og jeg mangler virkelig hjælp til nogle facts og noget analyse. -
Dansk Eksam
ForumindlægHejsa(-: Jeg skal til eksamen i dansk, og har trukket emnet DANMARK Er der evt. en der kender en god tekst om danmark, som jeg kunne analysere? er åben for alt(-: Tak på forhånd(-: -
Lambert-Beers lov
ForumindlægHej! Jeg skriver en opgave om Spektrofotemtrisk analyse og lineær regression. Jeg skal skriva lidt om Lamber-Beers lov, men har svært ved at forstå den.. kunne nogen forklare loven for mig? Tak på forhond! -
Dansk Eksam!
ForumindlægHejsa(-: Jeg skal til eksamen i dansk, og har trukket emnet DANMARK Er der evt. en der kender en god tekst om danmark, som jeg kunne analysere? er åben for alt(-: Tak på forhånd(-: -
Nattergalen
ForumindlægJeg har virkelig brug for noget hjælp her. Jeg skal skrive en analyse af nattergalen og det går også fint, men jeg kan ikke komme i tanke om en anden historie at relatere til. -
sproganalyse? konjunktiv og?
Forumindlæghej! Jeg skal i AT op i en film Maria eres llena de gracia og skal lave en sproglig analyse af den men i fremlæggelsen har jeg jo ikke meget tid. Jeg tager konjunktiv op men ville gerne have en anden god ting med - hvad kunne det være? -
FRANSK EKSAMEN!
ForumindlægHEEEJ er der nogen der måske kunne lægge nogle fransk noter ind på f.eks. hvordan man analysere nogle forskellige tekster til en mundtlig fransk eksamen på b-niveau. ?? -
AT- HJÆÆÆLP
ForumindlægHej Jeg skal analysere en selvbiografi, 'Et løft af sløret' og ville høre om jeg kan bruge berettermodellen/spændingskurven, til at forklare kompositionen????? Kh. Nunu -
Hjælp!!!!!!
ForumindlægHej:-) Er der nogen som har læst og analyseret novellen "The Pet", som kan hjælpe mig lidt. Jeg forstår ikke rigtigt, hvad det er der sker til sidst, så vil blive virkelig glad, hvis nogen kunne hjælpe mig. På forhånd tak :-) -
Se Spurvehøgen
ForumindlægEr der nogen der har en analyse eller fortolkning eller et link til novellen, "Se spurvehøgen", af Peter Seeberg ? Har ikke altid gået på den skole jeg går i, og det er sådan at jeg skal op i dansk. På forhånd tak -
Samfundsvidenskabelig metode vs. humanistisk metode
ForumindlægHej! Jeg har i min synopsis analyseret en tale. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan adskille den humanistiske metode fra den samfundsvidenskabelige. Eller bare lidt mere konkret hvad forskellen er. Håber nogle vil hjælpe! -
swot af superbest
ForumindlægJeg mangler nogle muligheder for SuperBest i min swot-analyse.. Er der nogen der har nogle gode ideer til hvad man kan skrive her? Også gerne lidt inspiration til de andre punkter. -
Sci-fiction
ForumindlægJeg synes simpelthen ikke, jeg kan finde noget om, hvordan man analyserer og fortolker sci-fiction noveller. Og har ikke prøvet det før. Nogen som kan fortælle mig lidt herom? -
Dunhammeraften
ForumindlægHey, er der nogen som har arbejdet med den sang, og undtagelsesvis kunne komme med nogle idéer til en analyse og fortolkning af den...? "Dunhammeraften" er en sang fra Steppeulvene, og skrevet af Erik Skaløe... -
Peter Seeberg "Stilladset"
Forumindlæghej står og skal til fs10 mundtlig dansk imorgen. Teksten jeg skal op i hedder stilladset og er skrevet af Peter Seeberg, nogen der har en analyse eller nogle guldkorn til teksten? Mvh. Søren Eriksen
