Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17361 til 17380 af 33650
  • Perspektivering til killinger af Dean Koonz

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde på noget at perspektivere til, nogle der vil hjælpe??? Nogle film eller bøger der minder om denne tekst? Hvis i ikke kender historien er der et resume vedheftet... tak på forhåld ;)
  • Perspektivering til killinger af Dean Koonz

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde på noget at perspektivere til, nogle der vil hjælpe??? Nogle film eller bøger der minder om denne tekst? Hvis i ikke kender historien er der et resume vedheftet... tak på forhåld ;)
  • Perspektivering til killinger af Dean Koonz

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde på noget at perspektivere til, nogle der vil hjælpe??? Nogle film eller bøger der minder om denne tekst? Hvis i ikke kender historien er der et resume vedheftet... tak på forhåld ;)
  • Emne i AT

    Forumindlæg
    Hej HVad skal jeg skrive om i AT10? Det skal være i dansk og samfundsfag, eller muligvis historie og samfundsfag. Dog helst dansk. Håber i kan komme med nogle gode idéer. Tak
  • Det gode liv

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive AT-opgave i drama og historie, og jeg ville høre om I kender nogle gode teaterstykker som illustrerer en kamp for det gode liv? På forhånd tak - RavnMaja
  • Digtanalyse

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lidt problemer med at finde ud af, hvilket slags digt dette er: http://www.post-boks.dk/praediken/skaebne.htm jeg vil mene det er episk, da det fortæller en historie, men er det et traditionelt digt?
  • Romerriget

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til historie eksamen her den 23. og jeg sidder og læser op lige pt. Men jeg kan ikke komme på nogle gode der omhandler romerrigtet? E der nogle der kan hjælpe lidt her?
  • Konsekvenser af jødeforfølgelsen?? (HASTER)

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et emne i historie omkring jødeforfølgelsen, hvor jeg skal beskrive hvilke konsekvenser jødeforfølgelsen havde for tyskerne og resten af verden.. Nogle der har nogle idéer..?
  • Forslag til Eksamensprojekt?

    Forumindlæg
    Hej Har I nogle forslag til hvad jeg kan skrive om i min EP ( eksamensprojekt) på hf? Jeg har overvejet at skrive i historie og religion, men samfundsfag og engelsk/dansk er også en mulighed... På forhånd tak
  • servicevirksomhed

    Forumindlæg
    hej.. jeg er ny til erhvervsøkonomi.. og ja har ret svært ved at finde en servicevirksomhed som jeg kan skrive om.. jeg skal skrive om den.. *historie *størrelse *virksomhedsform *ledelse
  • problemformulering BI/HI

    Forumindlæg
    Hey Jeg har valgt overemnet Darwin. Fagene er biologi A og historie. Nogle forslag til det overordnede hovedspørgsmål og evt. nogle underspørgsmål mvh.
  • SOS - Hvorfor er den Amerikanske revolution relevant i dag?

    Forumindlæg
    Har en historie synopsis om den amerikanske revolution for, til i morgen, og mangler stadig at svare på et spørgsmål. Hvorfor er den amerikanske revolution relevant at skrive/lære om i dag? Tak på forhånd ;)
  • johannes kepler som renæssance menneske

    Forumindlæg
    hej alle vi har at (en blanding af fysik og historie) og jeg skal svare på hvordan johannes kepler var som renæssance menneske, og om at opfyldte de krav som der var dengang. Nogen der kan hjælpe mig ?
  • HASTER - Historiesk kilde om pesten

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Er der nogle som er rigtig gode til Historie og kan hjælpe mig med at analysere en kilde fra 1600-tallet om pesten? Det er nemlig til mit SRP, så det haster. Betaler gerne!
  • Hjælp til Edison i forbindelse med AT

    Forumindlæg
    Hej har et spørgsmål omkring historie som omhandler Edison: Undersøg gennembruddets størrelse ved, at se på de efterfølgende ændringer i det daværende samfund. Hvis der er nogen som har nogle gode idéer ville dette virkelig være en stor hjælp:
  • Matematik, biologi, idræt

    Forumindlæg
    Hej Studieretningsopgave emner med matematik, biologi og idræt på studieretning?? Nogle der har nogle idéer til emner, man kan skrive i? Må også gerne skrive det sammen med dansk/historie...
  • Hvorfor fik nazismen ikke fat i DK?

    Forumindlæg
    Er igang med dansk-historie opgave, og har stillet mig selv spørgsmålet "Hvorfor fik nazismen ikke fat i Danmark i 30'erne?" Hvorfor???
  • Nogen der har lavet opgave om Jack London?

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal snart til at skrive min SRP og jeg tænkte på om der ikke er nogen som har skrevet om Jack London og måske analyseret nogen af hans historier? Det ville være rigtig rart med lidt hjælp.
  • Nogen der har skrevet om Jack London?

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal snart til at skrive min SRP og jeg tænkte på om der ikke er nogen som har skrevet om Jack London og måske analyseret nogen af hans historier? Det ville være rigtig rart med lidt hjælp.
  • SRP - samf og hist.?

    Forumindlæg
    Hej:) Jeg skal skrive studieretningsopgave i fagene samfundsfag og historie. Jeg kan ikke finde på et emne. Er der nogen som har nogle gode ideer? Jeg håber I kan hjælpe mig.