Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 17441 til 17460 af 40685
  • Ændringer af gymnasiereformen

    Forumindlæg
    Der er i forligspartierne opnået enighed om en række ændringer af gymnasiereformen, og disse vil (efter lovvedtagelse) træde i kraft løbende begyndende for elever, der starter i 1.g i august 2008. Der justeres på følgende punkter: 1: Obligatorisk valg af mindst ét af særligt kompetencegivende f...
  • Tutor i matematik a

    Forumindlæg
    Hej, jeg går på stx i 3.g hvor jeg har matematik og fysik på a niveau. Jeg vil gerne forbedre mig til matematik, og det ville være super med noget hjælp til fysik også, men det kan godt undværes. Jeg bor i københavn.
  • Hvor mange afleverings-timer?

    Forumindlæg
    Heii allesammen (: Som overskriften indikere, ville jeg blot vide, hvor mange timer er det nu som (alle) lærere på skolen, må afsætte til afleveringstimer? - jeg fik det at vide engang, men kan ikke lige huske det helt .. Jeg er forresten almindelig stx-studerende som går i 1.g ..
  • 2 Fremmedsprog på gymnasiet?

    Forumindlæg
    Jeg skal starte på gymnasiet(STX) her efter sommerferien, og jeg er virkeligt løbet træt i Tysk og har slet ikke fulgt med det sidste år så jeg er langt bagud. Skal man have 2 fremmedsprog på gymnasiet?
  • Optagelse.dk

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke lige nedenstående del på det vedhæftede billede. Jeg skal søge videre på en videregående uddannelse, men jeg er lige gået i stå her. Er der en venlig sjæl som kan forklare mig, hvad der menes? :) Jeg har lige færdiggjort STX
  • Hjælp Mega vigtigt!

    Forumindlæg
    Jeg skulle lige høre om jeres mening. En skoleelev hvis genemsnit er på 4 og som ikke får mere end 4, skal til at vælge gymnasium! Hvad ville i anbefale til sådan en elev? HHx, HG, HTX eller STX eller noget helt andet? Og vedkommende tinker seriøst til alle fag!
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har fåget besked om, at jeg skal til en optagelsesprøve til stx. Jeg har et gennemsnit på 10 og 7, men problemmer med dansk, så jeg ville spørge om hvad er en optagelsesprøve, og hvad skal jeg gøre for at komme vidre??? Hvad er chancen for at blive instillet i et gymnasie?
  • Studentereksamen maj 2009

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der har lavet kemi-A studentereksamen maj 2009 fra STX ? Hvis ja må du/i meget gerne give en hjælpende hånd ved at sende den eller ligge den ud på studieportalen. Håber der er nogen der kan hjælpe.
  • Eksamensresultat

    Forumindlæg
    Hvis man Har haft 5 A fag på STX uddannelsen og er berettiget at kunne gange sit reultat med 1,03 er det så med regnet fra skolens side eller skal du selv gøre det bagefter ? Altså er dit eksamensresultat indeholdende det endelige resultat ? Og er det 1,03 eller 1,08 man må gange med?
  • Kan jeg få det overført?

    Forumindlæg
    Jeg går på 2 år stx og ville hører, hvis jeg tager HF efter sommerferien om jeg kan få overført mit afsluttende eksamenskaraktere fra sidste år i billedekunst og fysik overført til mit hF bevis ?
  • Opg. 3005

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med denne opgave 3005: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Skal man så bruge formel for rumfang af cylinderet og bestemme ud fra den. Og hvordan i b'eren så?
  • sammenhæng mellem x og y

    Forumindlæg
    Hej Har lidt problemer med opg 3.012. Er der nogen der kan kigge på den og hjælpe mig på vej? På forhånd tak http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf
  • Hvilke gymnasier i København tilbyder kinesisk?

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal starte på STX i københavn og kommer nok til at vælge: Matematik A, Fysik B og Kemi BFremmedsprog er Kinesisk. Men hvilke gymnasier foruden Borupgaard, Niels steensen og Ørestad tilbyder kinesisk?
  • Optagelse på FG HASTER

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne ind på Frederiksberg gymnasium (STX)efter sommer og jeg jeg os udfyldt optagelse.dk, men jeg ved ikk om FG vil ha et "fedtebrev" ved siden af. Er der nogen der ved noget om det??
  • Haster!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg leder efter en engelsk stx B-niveau årsprøve, uden hjælpemidler. Jeg skal snart op til en terminsprøve så jeg vil gerne øve mig. Send et link hvis I ved hvor jeg kan finde en. - På forhånd tak.
  • Brug for hjælp....

    Forumindlæg
    Heeej Alle jer på studieportalen... Jeg skal op til optagelsesprøve på stx, nok i slutningen af april... Jeg vil gerne spørger jer der har været op til optagelsesprøven el. os jer som der ved noget om det.. Hvilken slags genrer kommer man tit op i, og er det bestemte genre, Altsåå i dansk..
  • Modernismens

    Forumindlæg
    Hey Skal op i Dansk A STX imorgen, men har lidt problmer med at forstå modernismen ogg dens tre faser? Nogen der evt kan hjælpe eller ligger inde med noter om modernismens tre faser? På forhånd tak
  • Har du lyst?

    Forumindlæg
    Nogen som har lyst el. evt. kender nogen som har lyst til at undervise mig privat i engelsk stx-B niveau self mod betaling her i sommerferien, kunne være rart.. Har vireklig brug for det. Bor i kbh området.
  • Afrundet karaktersnit?

    Forumindlæg
    Der afrundes på mit eksamensbevis (STX) til en decimal, men bruger universiteterne flere decimaler, når man søger ind? Så en med 10,44 kommer ind før end med 10,38? Hvis der nu er mange med 10,4 i snit afrundet. Tænk ikke på at man kan komme ind overalt med det snit.
  • Gode udtryk til skriftlig engelsk

    Forumindlæg
    Har været så uheldig at trække skriftlig engelsk... Ville høre om folk havde nogen gode udtryk, som man kan bruge i en engelsk skriftlig delprøve 2 STX! Andet hjælp modtages også, er så meget på røven lige nu! Kan intet engelsk og faget interesser mig ikke! Mvh. DumpeGuy