Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17461 til 17480 af 27496
-
Eksamen i morgen!!
Forumindlægjeg har 24 timer til at udarbejde en synopsis I BIOLOGI men har fået et ark hvor der tales om Meyer-Overton korrelationen er der please nogen der vil forklare hvad den går ud på har fundet artiklen på nettet http://www.aktuelnat.au.dk/pdf99_4/an4-7.pdf se side 5 PÅ FORHÅND TAK :) -
Smoltifisering
ForumindlægHej. Jeg skal biologi B niveau eksamen mandag og har derfor forklaret det der sker med en Laks når den skal fra ferskvand til saltvand. Jeg har lidt svært ved at forstå at den ved diffusion og osmose omstiller sig. -
Kromatid - hvad er det?
ForumindlægEr et kromatid=et kromosom? Altså to ord for det samme - eller består et kromosom af et kromatid (og i så fald hvad er forskellen?). Vil gerne have besvaret ovenstående spørgsmål hvis nogen har tid :) (Og hvis du har über meget tid må du gerne kigge på mit indlæg om Mendels love, også under biologi) -
Bio-eksamen imorgen!
ForumindlægHej Alle! Jeg skal til eksamen i biologi imorgen, c-niveau. Mit spørgsmål går på hvor i kroppen enzymer dannes og så viljeg høre om nogen har en oversigt over de funktioner enzymerne har i kroppen?! Mvh. Fie -
hjælp
ForumindlægJeg skal skrive en biologi rapport. Jeg skal skrive en rapport, som henadler om : Fra abe til mennseke,! Er der nogle der vil hjælpe, med at give mig nogle forslag eller har lavet sådan en tidligere som vil sende mig den. Please hjælp, jeg er helt lost!. :b -
Eksamen (A-niveau)
ForumindlægHej.. Jeg har prøvet at kigge efter, hvordan et spørgsmål kunne lyde til eksamen i biologi på A-niveau.. Men jeg kunne kun finde spørgsmål til nogle på c-niveau.. Er der nogle der kan komme med et eksempel? På forhånd tak -
Respirationsproces
ForumindlægHeey :D Jeg har virkelig svært ved biologi, og har fået en lektie til imorgen, men ved ikke hvordan jeg skal løse det! Håber i kan hjælpe mig :) Der står : Hvorfor er det lige at cellerne udfører respirationsproces ? -
Bio. + old.
ForumindlægHej Her efter sommerferien kommer jeg til at få biologi C og oldtidskundskab C. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad pensumet egentlig er i de to fag. Og hvilke emner man beskæftiger sig med i de fag. osv......... Håber at i kan hjælpe mig:) -
Kræft
ForumindlægHeeeeeeeej i biologi skal jeg lave en projekt om kræftcellers vækst. Er der nogen der kan anbefale mig nogle gode bøger eller hjemmesider hvor jeg kan læse om dette emne, helst bøger. på forhånd tusind tak -
ny reform
ForumindlægHej.. er der nogen der ved, hvordan historie eksamen kommer til at foregå efter den nye reform, altså HVIS jeg skal op i faget til sommer næste år? og hvad med dansk mundtlig, fysik B, biologi B, engelsk A mundtlig? -
Bio spørgsmål om hjertet og lungerne
ForumindlægHejsa. Jeg har fået en biologi opgave med hjem, og kan ikke rigtigt finde svaret og sammenhængen mellem 3 spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med! Tak på forhånd :-) Hvad er det lille kredsløb? Og hvilken opgave har det? Hvad er det store kredsløb? Og hvilken opgave har det? Hva... -
Karakterer på ny reform.
ForumindlægJeg er opgavereadaktør i biologi og engelsk. Jeg har i de sidste uger godkendt opgaver fra både den nye og den gamle reform. Jeg ville gerne spørge om der generelt ikke gives karakterer for opgaver på den nye reform. der er meget få opgaver fra den nye reform hvor der er opgivet en karakter. -
Alkohol: Mat+Bio
ForumindlægHej. Jeg har tænkt mig at skrive om Alkohol i Matematik A og Biologi B i mit studieretningsprojekt. Nogen der har har ideer til, hvordan jeg kan specificere det? Og hvad jeg kan skrive om i de 2 fag? -
hvileeffekt!!! SOS!
Forumindlæghej ppl! jeg har en nv rapport, som skal snart afleveres! der er en biologi del og en fysik del, men mit problem er mere fysikken delen, og JEG skal kunne beregne hvileeffekten, men det ved jeg ikke hvordan?? og P= P?varme + ?P?fordampning ?jeg har regnet ud hvor meget flamingokassens rumfang ... -
tobak og kol opgaver
ForumindlægJeg har set mange forumindlæg, hvor folk fortæller de har skrevet en opgave om tobak. Jeg skriver i biologi og historie og har om tobak og kol. Kunne det tænkes, at nogle kunne ligge deres opgave ind, så jeg kan læse dem som inspiration? -
RESPIRATION
ForumindlægHej. Jeg sidder med en biologi journal om respiration og fotosyntese. Jeg er kommet i tvivl om respiration er noget, der kun sker om natten, eller foregår det både dag og nat? Kan i evt. uddybe. Mange tak på forhånd. -
Temperatur indflydelse på fotosyntesen?
ForumindlægHej ' Jeg er ved at lave biologi rapport om fotosyntesen til en afvæksling. Et spørgsmål hedder, hvordan man vil formode en ændring i temeratur vil påvirke fotosyntesens størrelse, ved ellers normale omstændigheder. Er det koldt/varmt og positivt/negativt ?? -
Hvordan gøre man redefor noget?
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg har en opgave for i biologi, hvor jeg lidt har svært ved, og derfor håber at I kan hjælpe mig. Opgavn går ud på, at jeg skal gøre rede for væksten af gærceller i en vinballon. Det jeg ikke fårstår er, at hvordan redegøre jeg for dette. Tak på forhånd -
Økologi - Fosfor
ForumindlægI forbindelse med en biologi rapport, sad jeg lige og tænkte over noget: Hvad kan fosfatmangel egentlig betyde for planters vækst og stofskifte? Hvorfor er kun en begænset del af jordens fosforpulje tilgængelig for planterne? Tak på forhånd :) -
Phosphatfældning - Reaktionsskema
ForumindlægJeg er ved at skrive en biologi rapport og kan ikke finde ud af at lave en phosphatfældning i et reaktionsskema. PO43-(aq) + FeCl3(aq) --> Kommer ikke rigtig videre derfra. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak
