Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17481 til 17500 af 48880
-
Emne til SR-Opagave
ForumindlægHej. Jeg skal skrive min 3'års studieretningsopgave her om en halvanden måned. Mine fagkombinationer er Samfundsfag - Historie. Jeg ved dog ikke, helt hvilket emne jeg vil have om, så tænkte på om i evt. havde nogle forslag? (Samfundsfag er hovedfaget, hvis nogen skulle være i tvivl). -
Emne til SR-opgave
ForumindlægHej. Jeg skal skrive min 3'års studieretningsopgave her om en halvanden måned. Mine fagkombinationer er Samfundsfag - Historie. Jeg ved dog ikke, helt hvilket emne jeg vil have om, så tænkte på om i evt. havde nogle forslag? (Samfundsfag er hovedfaget, hvis nogen skulle være i tvivl). -
SRP - Det amerikanske valg?
ForumindlægJeg håber virkelig der er nogen der vil hjælpe mig! - Jeg skal til at beslutte mit endelige emne til SRP. Jeg overvejer at skrive om det amerikanske valg, men jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal vinkle det - er der evt nogen der har nogle ideér? Jeg skriver forresten i fagene Samfundsfag og ... -
SRP om Cuba
ForumindlægHej.. Jeg er ved at læse op til SRP (Samfundsfag A, Naturgeografi B), hvor min opgave skal handle om Cuba. Jeg har dog lidt vanskeligheder med at præcisere opgaven, da jeg ikke kan komme på nogen samfundsfaglig teori, som jeg kan koble på. Er der nogen som har idéer? På forhånd tak:) -
Metoder?
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om man kan sige, at en filmanalyse er en metode.. I min SRO-opgave, hvor det er fagene samfundsfag og tysk, jeg skriver i, ved jeg at der bruges en deduktiv metode i samfundsfag (fordi min lærer har sagt det), men er lidt i tvivl om metoden i tysk så er en filmanalyse.. -
Valgfag fra C niveau til B - Karakter
ForumindlægHej! Jeg tænkte på, om man beholder sin karakter som man fik i et C-niveaus fag hvis man tager faget på B-niveau i 3g?.. Altså, hvis jeg fik 7 i samfundsfag i 1.g, og jeg så vælger samfundsfag op på B niveau i 3.g og får 10, vil jeg stadig have det 7-tal på min eksamensbevis? på forhånd tak! -
Metode i AT
ForumindlægHej, Jeg går på Uni og vil gerne hjælpe alle der er fortvivlede i forhold til AT Så skriv en mail, så vil jeg gerne hjælpe med metode og andre ting...er mest stærk i samfundsfaglig metode og så humanistisk metode, hvis det er mere specifikke spørgsmål så er jeg stærk i samfundsfag... Skriv her el... -
SU-reform
ForumindlægHej! Jeg har til opgave at redegøre for indholdet af SU-reformen, og jeg er hverken dygtig til samfundsfag eller at forklare SU-reformen ud fra en hjemmeside. Så hvis nu, man skulle skære det ud i pap, hvordan redegører man så for SU-reformen? Det er ikke min mening at fremstå som idiot, e... -
Social arv Bourdieu - engelsk tekst
ForumindlægHejsa :) Jeg skal snart til at skrive SRP. Jeg har valgt at skrive i Samfundsfag og Engelsk. I samfundsfag har jeg tænkt mig at skrive om Bourdieu's teorier, men problemet er, at jeg ikke kan finde nogle engelsk tekster, så hvis I har nogle forslag eller gode ideer er I mere end velkomne ti... -
Teorier inden for ligestilling??
ForumindlægHej folkens - jeg skal lave min SRP, og har valgt at tage Samfundsfag A og Biologi B. Mit emne er Ligestilling, og jeg har rimelig godt styr på biologidelen, men umiddelbart kan jeg ikke finde nogle samfundsfaglige teorier inden for ligestilling?? kender i nogen? så må i MEGET gerne henvende jer... -
Terrorisme
ForumindlægHej derude. Jeg skriver om ETA den baskiske separatist bevægelse og terrorisme. Jeg ville hører om der var nogle der havde nogle forslag til nogle samfundsfaglige teorier jeg kunne komme ind på. Endvidere nogle samfundsfaglige begreber som kunne være vigtige at benytte. Fagene er samf og span... -
Kilder til mat-samf
ForumindlægJeg skal skrive SRP i Matematik og samfundsfag inden for nationaløkonomi. Jeg har valgt at sætte fokus på multiplikatoreffekten. Meeeen... jeg har lidt svært ved at finde kilder. Jeg har min økonomibog og en bog der hedder Oikos. Men det kunne være nice lige at finde lidt mere end det. Er der nog... -
SRP
ForumindlægHej, fik lige pludselig en ide vil gerne skrive srp i engelsk og samfundsfag - noget med medier og identitet i samfundsfag forskellige identitetsteorier. i engelsk kan jeg bruge programmet catfish mtv, hvor forskellige mennesker udgiver sig for at være en anden er dette emne overhovedet mulig... -
Hvordan foregår Samf B Eksamen?
ForumindlægHej, Jeg står lidt i et dilemma, jeg skal her snart ned og trække mit emne. Men min samfundsfags lærer, har ikke fortalt os hvordan, at eksamen i samfundsfag B forløber. Har hørt noget med, at man skal skrive en synopsis. Mere ved jeg sådan set ikke. Nogen der kan hjælpe mig? -
Kulturelle værdier
ForumindlægHej jeg skriver om 'frikadellekrigen' i AT i fagene samfundsfag A og religion c. I samfundsfag vil jeg gerne undersøge hvilke kulturelle værdier der ligger i frikakadellesagen. Er der nogen, der kan hjælpe mig med, hvordan jeg skal gøre.. Altså fx hvilke materialer skal jeg bruge? Gode... -
Fast Food - AT
ForumindlægHej Jeg har valgt emnet Fast food i mit AT forløb. jeg skal skrive i fagene Samfundsfag og Biologi. Et af mine underspørgsmål lyder således: Hvor udbredt er fast Food i Danmark? her vil jeg bruge faget samfundsfag. er der nogen der kan hjælpe mig med at finde en teori omkring dette? -
" Økonomiske kredsløb og konkurrenceevne "
ForumindlægHej? Nogen kan måske hjælpe med dette spørgsmål i Samfundsfag c ? 1. Diskuter hvilke metoder regeringen kan tage i brug for, at forbedre de konkurrencemæssig forhold for Dagrofa Hej? Nogen kan måske hjælpe med dette spørgsmål i Samfundsfag c ? 1. Diskuter hvilke metoder regeringen ka... -
Ny opgaveredaktør
ForumindlægPr. dags dato er TheKo blevet opgaveredaktør i fagene Dansk og Engelsk. -
PLEASE!!
ForumindlægEr der ikke nok nogen der vil rette min dansk stil. den er ikke særlig lang. PLEASE::::: -
Årsprøve - til begravelse
ForumindlægHej Hol, Har et spørgsmål: Hvad sker der, hvis man fx. skal til begravelse den dag, hvor der er årsprøve i skriftlig dansk?
