Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17561 til 17580 af 48880
-
Induktiv og deduktiv
ForumindlægHej Jeg har om hungersnød i Kina 1958-62 og ville gerne vide hvordan jeg i forbindelse med samfundsfag el. historie kunne bruge den induktiv eller deduktive metode så de går ind under mit emne. -
Espergærde GYM!
ForumindlægHej nogen som kender læreren Torben Wiberg Køldal fra EG? Han er lærer i samfundsfag, historie og erhvervsøkonomi!Vil bare vide om han er streng, for har ham nemlig som censor.... -
Politiske budskaber til samfundsfagseksamen
ForumindlægHejsa,hvis i sad som en lærer eller censor til en samfundsfag mundtlig eksamen, hvad ville i så mene, hvis en elev medbragte en form for et politisk budskab?Dette kunne fx være en t-shirt med et partilogo, en regeringsleder, et slogan el.lign. -
Hjælp til nytårstale.
ForumindlægHej Jeg skal i samfundsfag skrive en nytårstale men jeg ved ikke hvilke emner jeg skal tage op i den. Talen skal ikke være personlig men handle om de ting som er sket for Danmark i 2015. Tak på forhånd ;) -
et hurtigt spørgsmål
Forumindlæghej jeg skal til AT eksamen i morgen. er der nogen som evt. kan fortælle mig hvad samfundsfag og naturgeografi kan hver for sig og hvad de kan sammen?.. Ville være en enorm stor hjælp. på forhånd tak. :) -
Haster meget!
ForumindlægNår man går op til mdt. samfundsfag, skal man så have noget ekstra materiale med, eller skal man kun forholde sig til de bilag man har modtaget og kernestoffet fra timerne? Jeg skal op om 14 timer, så et hurtigt ja/nej svar ville være dejligt :) - Rikke -
reformanalyse
ForumindlægEr der nogen, der har et indgående kendskab til/ har skrevet om socialreformen i 1933??? - Fra den historiske vinkel vel at mærke, dog kan en samfundsfaglig også bruges! Alle former for hjælp er mere end velkomne! -
Hjælp til produkt
ForumindlægJeg har trukket samfundsfag til eksamen og jeg vil gerne have flere ideer til et produkt, mit overemne er FN og mir underemne er FN fredstyrker på Cypern. Håber i kan hjælpe :) -
tja har bare brug for en hjælpende hånd
ForumindlægJeg har et problem .. jeg skal op i samfundsfag og jeg har stadig ikke forstået en ting .. Hvad er forskellen på det traditionelle, moderne og senmoderne samfund?? Håber der er et par der kan hjælpe mig :) Hilsen Annika -
Hjælp til problemstillinger
ForumindlægHej, jeg har trukket økonomi i samfundsfag. Jeg kan ikke finde på nogle gode problemstillinger, så det ville hjælpe mig meget hvis der var nogle som kunne finde på nogle gode problemstillinger??? Og evt. en hjemmeside hvor jeg kunne finde svaret på problemstillingen.??? -
Hjæælp!
ForumindlægHej Jeg er igang med en samfundsfag's fremlæggelse og har problemer med noget. Hvem er SF's vælgergrundlag og hvem samarbejder de med i folketinget? Mvh Laila Akhlef -
Definition af katastrofe AT
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om definitionen af min katastrofe. jeg skriver om Globalopvarmning og Al Gore i Samfundsfag/Engelsk men hvordan er dette en katastrofe set med de samfundsvidenskabelige briller? håber der er en der kan hjælpe mig. -
Hvilke udfordringer er der ved integrationen i Danmark i dag?
Forumindlæghej alle sammen, jeg mangler noget at starte med, det er en kulturfags opgave(historie, samfundsfag, relegion : Hvilke udfordringer er der ved integrationen i Danmark i dag? hjælp mig tak -
Skriftlig eksamens emner 2016
ForumindlægHej alle, nu da det snart går løs med de skriftlige samfundsfags eksamener, ville jeg høre, om der var nogle kloge hoveder deruder, der havde nogle gæt til mulige emner? Tak på forhånd -
EKSAMEN HJÆLP!!!!
ForumindlægHej folkens. Jeg er den første der skal op til samfundsfag c d. 10 juni Jeg vil spørge om hvordan man får en rigtig god karakter, altså hvordan forbereder man sig bedst muligt? -
Sociologi C begreber
ForumindlægJeg skal op til eksamen i samfundsfag lige om hjørnet, og jeg mangler en masse begreber omkring sociologi C. Det ville være skønt hvis der var nogen der sad inde med en masse noter omkring emnet. -
Demokratisk underskud?
ForumindlægHej jeg har lige trukket samfundsfag B imorges og trak EU - demokratisk underskud. Jeg er helt på bar bund mht. hvad demokratisk underskud er, er der en der med sine egne ord kan beskrive hvad det er? -
økonomi
ForumindlægHej.. Jeg opretter en tråd, fordi jeg har erkendt et problem. Jeg har brug hjælp til Samfundsfag, hvis I ville hjælpe mig/ give en hånd. Det er kun 4 spørgsmål. Det handler om økonomi... På forhånd mange tak Susan -
Hjælp ydes
ForumindlægHej. Jeg er en ung studerende, der kan hjælpe med historie, engelsk og samfundsfag i tilfælde af at nogen skulle behøve lektiehjælp. Pris kan der tales om efter aftale. -
Jura
ForumindlægJeg har samfundsfag på C niveau og skal bruge det på B niveau. Hvordan kan jeg læse det op? Og hvor hurtig skal jeg søge ind. Det skal helst læses inden skolestart næste år.
