Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17581 til 17600 af 48880
  • Hvordan skrives en redegørelse?

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive en redegørelse i samfundsfag. Er der nogen, som kan beskrive, hvordan sådan en skal opsættes og skrives? Eventuelt et link til en færdig redegørelse, så jeg lige kan læse en igennem :)
  • Medier

    Forumindlæg
    Hej, er der eventuel nogle, der kan hjælp mig med noget samfundsfag? :) Har I nogle ideer til, hvad jeg kan skrive om, hvilke positive og negativer konsekvenser mediernes dækning af den politiske debat har for partier og vælgere?
  • Sam Opg.

    Forumindlæg
    Hvis nogen lægger inde med en samfundsfags rapporten, der hedder Lighed & ulighed,eller ulighed & etnicitet så vil jeg meget gerne bede om at bruge den som inspiration for min egen. Tak på forhånd.
  • Ideologi

    Forumindlæg
    Hej derude :) jeg har et lille spørgesmål til jer, svaret skal jeg til min samfundsfags rapport.. tak på forhånd Kan man i dagens Danmark tale om henholdsvis legitimerende, regressive og progressive ideologier?
  • komparativ diskursanalyse

    Forumindlæg
    Hvad er komparativ diskursanalyse? og hvilke samfundsfaglige metoder kan man anvende i en synopsis om Golfkrigen (90-91) jeg er helt lost... håber der sidder nogle kloge hoveder der kan hjælpe:) På forhånd tak:)
  • Noter til køn og Simone de Beauvoir

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive SRP indenfor samfundsfag A og filosofi B. Er der nogle der har noter til køn samt noter til kønsfilosoffen Simone de Beauvoir? Evt Judith Butler
  • Samfundsdag-Historie, SRP

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til at skrive SRP i Samfundsfag og Historie, men har ikke fundet et emne, og fagene harj eg valgt, ville høre om der var nogle af jer som har nogle erfaringer eller ideer til emner?
  • 4 parti system...

    Forumindlæg
    Har ledt og ledt nogle der har en tegning over det gamle 4 parti system? Og er der nogle der har været oppe i synopsis eksamen i samfundsfag B som har nogle gode råd? smiler
  • retssystemet

    Forumindlæg
    jeg har fået nogle spørgsmål i samfundsfag, som jeg ikke ved hvordan jeg skal svare på. - forklar hvad retssystemet er, og hvordan det foregår. - har du tillid til vores retssystem? hvorfor/ hvorfor ikke?
  • SRP

    Forumindlæg
    Jeg er ved at vælge srp. Vil gerne have om rsa kryptering i matematik og noget med internet sikkerhed i samfundsfag. Er der nogle der har en ide til hvilken teoretiker jeg kan koble på? Tak
  • Hurtig hjælp:(

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en redegørelse i Samfundsfag til i morgen . Jeg skal skrive om to familietyper. Men der er et spørgsmål, som jeg ikke forstå. Hvad betyder '' den interne arbejdsdeling'' Tak på forhånd:)
  • Samf/eng - emner

    Forumindlæg
    Jeg skal vælge emne her inden så længe, men kan ikke rigtig finde på noget godt.. Er her nogen, der har nogle gode forslag til emne med samfundsfag som hovedfag og engelsk som bifag?
  • Liberal Alliance og Enhedslistens ideologi?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og bøvler med samfundsfag - da jeg ikke rigtig ved hvordan jeg, i min opgave, skal forklare de to partiers ideologier. Nogle som kan forklare eller har en brugbar hjemmeside? på forhånd tak!
  • Statistik... om doping

    Forumindlæg
    Hejsa Kan man godt finde statistik om doping... altså hvad folks holdning er til det, nu hvor det er blevet så udbredt. jeg spørger fordi der er meget statistik i samfundsfag... og det kunne være at i viste noget om det
  • Fremlæggesle

    Forumindlæg
    Jeg skal fremlægge i samfundsfag, men jeg vil ikke bruge powerpint eller videoer. Er der er nogen der har en ide til hvad jeg så kunne bruge? Jeg kunne måske tegne noget en cyklus der viser noget om miljøet osv, men hvad og hvordan? Hjælp!
  • Fremæggesle

    Forumindlæg
    Jeg skal fremlægge i samfundsfag, men jeg vil ikke bruge powerpint eller videoer. Er der er nogen der har en ide til hvad jeg så kunne bruge? Jeg kunne måske tegne noget en cyklus der viser noget om miljøet osv, men hvad og hvordan? Hjælp!
  • Sproglig??????

    Forumindlæg
    HEj Studi.dk JEg vil lige spørger, om man kan tage samfundsfag på B-Niveau, uden at man skal opgradere mat !? Håber i kan hjælpe, da der snart skal vælges studieretninger. ;D
  • SRP - Jasminrevolutionen

    Forumindlæg
    Hej Alle. Jeg skal skrive SRP, om emnet Jasminrevolutionen i fagene samfundsfag og historie. Håber der er nogle derude som har beskæftigede sig med dette området, og kan hjælpe. På forhånd, tak :D
  • Arbejdsfordeling i det offentlige

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg har en dumentations opgave i samfundsfag som skal afleveres i morgen. jeg mangler at finde ud af arbejdsfordelingen i det offentlige.. ???? og kan simpelthen ikke finde noget på nettet.. Nogen der vil hjælpe?
  • Den hermeneutiske spiral ved artikler?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lige hurtig to spørgsmål. Bruger man den hermeneutiske spiral når man læser artikler? Jeg har fundet en tabel over noget statistik (samf). Hører det ind under den kvantitative metode i samfundsfag? På forhånd tak!