Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17601 til 17620 af 48880
  • Oberationalisere?

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive SRP om skal bruge teoriere indenfor samfundsfag, jeg har fået afvide at jeg skal oberationlisere teorierne. Er der nogle der ved hvad dette betyder? Det ville være en rigtig stor hjælp!
  • Anti-ismer

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvad Anti-ismer er? Når man tænker samfundsfagligt og ideologisk: f. eks anti-parlamentarisme, anti-kapitalisme osv. På forhånd tak
  • Fra c- til a-niveau

    Forumindlæg
    Nogen der ved, om man kan hæve et c-niveau fag til a-niveau på stx. Altså jeg kunne godt tænke mig bioteknologi, men samtidig samfundsfag på a, er det helt hul i hovedet?
  • Epidemier

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal skrive om epidemier i srp med fagkombinationen matematik A. Hvordan kan man vinkle sagen mest muligt til samfundsfag B? og hvilke teorier kan man inddrage hertil?
  • SRP vil du hjælpe? :)

    Forumindlæg
    Hej med jer alle Er der nogen der har lyst til læse en SRP igennem i fagene engelsk og samfundsfag. Kan sende ydeligere informationer over besked. Det vil også være rart, hvis der også var en der bare gad at rette den for korrekturfejl.
  • Kort rettelse

    Forumindlæg
    Hej. Er der en der evt. har lyst til at læse min metode igennem? Jeg skriver om global opvarmning i samfundsfag og naturgeografi. Vil blive rigtig glad hvis der lige var en der hurtigt ville læse den igennem. Den er meget kort
  • Gør rede for strukturen og arbejdsfordelingen i det kommunale demokrati (lav en model)

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har en opgave i samfundsfag som jeg ikke kan finde ud af Gør rede for strukturen og arbejdsfordelingen i det kommunale demokrati (lav en model)? Jeg forstår ikke hvilken model man kan lave På forhånd mange tak!
  • Systemer i Krise

    Forumindlæg
    Nogle der har skrevet denne opgave, og som er interesserede i at lægge den ind som mulig inspiration? Den er fra opgavesættet fra Samfundsfag A eksamen, Onsdag den 19. august 2009 :) Ville være en kæmpe hjælp hvis der var nogle med den :) - Jonas
  • lille hjælp??

    Forumindlæg
    Har fået det her spørgsmål til en samfundsfags opgave, nogen der har noget liggende om det? På bagrund af teorierne om intergovernmentalisme og Liberal intergovernmentalisme ønskes en analyse af den græske integration i EU.. Det ville være en stor hjælp! tak på forhånd.
  • Indexberegning - HVORDAN??

    Forumindlæg
    Hey! :) Jeg skal til en stor samfundsfags prøve i morgen, og jeg har ikke helt styr på hvordan man regner indextal?? Hvis der er nogle der ved noget, må de MEGET gerne skrive hvordan man gør :) På forhånd tak! :D Lennemis.
  • Det gode liv: Samf. og Mat?

    Forumindlæg
    Under emnet 'Kampen for det gode liv' skal jeg vælge en sag. Jeg ønsker Samfundsfag A og Matematik B og tager imod foreslag med kyshånd :-)
  • Krig, medier og teknologi

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en synopsis til to af emnerne ''krig, medier og teknologi'' (historie/samfundsfag) Jeg aner ikke hvad jeg vil skrive om. Nogen der har fede ideer?
  • Vælgeradfærd

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad vælgeradfærd indebærer - hvilke teorier, der knytter sig til begrebet - og hvad hvilke områder det dækker over? Selv forstår jeg det som et paraply-begreb for andre samfundsfaglige teorier, men er ikke helt sikker.
  • AT 2013

    Forumindlæg
    Nogne som har et godt emne( hvor overemnet er kampen for det gode liv). Jeg har valgt at skrive i fagene Samfundsfag og idræt, og evt. kan komme med en problemformulering?
  • hurtig hjælp til AT prøve

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan hjælpe med nogle medie teorier til AT.. mit emne er nazistisk propaganda, i samfundsfag. i forhold til hvordan propagandaen blev brugt og modtaget?? tak..
  • AT synopsis

    Forumindlæg
    Hjælp skal skrive en AT synopsis Hvor fagne engelsk og Samfundsfag brugt - Det skal handle om Social arv. Nogen har har skrevet eller kan hjælpe mig med hvordan man laver en super Synopsis Plizz hjæp !
  • Medieteori - problemformulering?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal i forbindelse med AT-eksamen have smækket en problemformulering sammen.. -Emnet er: Medieteorier -Fagene er: Samfundsfag (A) & Mediefag (C) Er der nogen der kan hjælpe her? :-) På Forhånd Tak
  • Metode, materiale og teori

    Forumindlæg
    Dette vil vi gøre ud fra en historisk og samfundsfaglig vinkel, hvor vi vil se på årsag-virkning i krigens forløb. Kan man sige dette? her mener jeg : hvor vi vil se på årsag virkning i krigens forløb.
  • SRO- hjælp

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har lig fået en sro opgave i samfundsfag og psykologi . For at sige det lig ud så kan jeg ikke komme igang. Nogen der kan hjælpe??
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ville søger lidt inspiration til en samfundsfags synopsis. Temaet er; Ulighed og social arv i Danmark, fra eksamen Juni 2011. Nogen, som har lavet den, som kan hjælpe mig lidt på vej? På forhånd tak :-)