Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17641 til 17660 af 27496
-
Eksamen HJÆLP
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i biologi i næste uge. Jeg ved ikke hvilke spørgsmål lærer og cencor vil spørge mig om, men er der nogen der kan fortælle mig noget jeg kan skrive om hvis det skal være noget med plante - eller dyreceller? På forhånd tak! - Daniel Rask -
PCR og elektroforese
ForumindlægJeg skal til eksamen i biologi i morgen tidlig, og jeg skal diskutere hvad fordelene og ulemperne er ved brug af PCR og elektroforese. Er der nogen, der kan hjælpe mig, for jeg er ret lost? Håber der er nogen der ved noget :) -
Eksamen bioC råd
ForumindlægSagen er den at jeg skal op i biologi om et par dage. Jeg har læst (og forstået) pensum, og lavet dispositioner til alle spørgsmålene. Men mit spørgsmål er så hvordan jeg scorer en høj karakter til eksamen? Nogen der har været til eksamen i bioC der har nogle råd? -
nedarvning
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp jeg fik en spørsmål fra biologi B at der stå redegør udspaltningsforhod ved uafhængige nedarvning af to egenskaber med dominans ( to gens nedarvning) samt for hvorledes epistasi kan opstå ? -
Analyse af stress
ForumindlægJeg skal lave en synopsis og en analyse vedr. stress. Jeg skal kombinere psykologi samt biologi, og i den sammenhæng er jeg lidt i tvivl om hvilke problemformuleringer der vil være nærliggende at kigge på. Nogen med bud på hvad man kunne analysere indenfor dette felt? :) -
For lidt fedt, hvad betyder det for mig?
ForumindlægJeg har lavet en kostanalyse i Biologi, og i min kostanalyse får jeg for lidt fedt, min lærer har så skrevet hvad det kan betyde for mig??? Jeg har prøvet at søge om det på nettet men uden held. Er der nogen der ved svaret så skriv gerne. -
Opuntia macrorhiza!?!?!!!! HJÆLP !
ForumindlægHej Jeg skal lave en kort fremlæggelse (i biologi) om hvordan planten ''opuntia macrorhiza'' tilpasser sig det sted den vokser op Jeg har svært med at finde oplysninger så ville virkelig værdsætte det hvis nogen kunne hjælpe miig :D Tusind tusind tak på forhånd!! -
Alkohol på cellebiologisk plan
ForumindlægHvordan kan jeg svare på hvordan alkohol påvirker indlæring, huskeevne, reaktionsevne og hukommels ved at inddrage biologi på et cellebiologisk plan, hvor der med udgangspunkt i EPSP og IPSP kommer ind på alkohols effekt med inddragelse af transmitterstofferne glutamat og GABA og alkohols effekt?... -
eksamen spørgsmål
Forumindlæghej er her ikke som vil hjælpe mig med følgende spørgsmål i biologi ? • Forklare forskellene mellem den anaerobe og aerobe forbrænding af glukose, samt forklare hvordan musklerne skaffer energi til arbejde. • Forklare hvordan kredsløbstræning påvirker kroppen og diskutere Sundhedsstyre... -
Almenstudie forberedelse mundtlig årsprøve...
Forumindlæghar skrevet synopsis i fagene Biologi og Historie. Emnet er Darwin og evolutionsteorien. Har ikke prøvet at være i eksamen situationen før, men hvad skal man fremlægge/fortælle/diskutere? Jeg går ud fra man ikke skal fortælle om det der allerede står i selve synopsen.... -
Hermeneutiske spiral?
ForumindlægHej allesammen Lige et tvivlsspørgsmål: Hvis jeg har skrevet i psykologi og biologi, kan jeg så godt sige at jeg har anvendt den hermeneutiske spiral til at fortolke og analysere bøger/avisartikler mm., selvom det ikke er historie jeg skriver i ???? -
Endorfiner i hjernen
ForumindlægHej mennesker Sidder i skrivendestund og laver 24-timers forberedelse til mundtlig Biologi-B. Sidder og bakser med endorfiner, signalstoffer og belønningssystemet. Er der nogen der ved, hvorledes endorfiner stimulerer belønningscentret? Foregår det gennem blodkarene? - Hvis ja, er endorfiner så... -
Græsnings- og nedbryderfødekæden
ForumindlægHej Alle sammen Læser til eksamen i biologi og er gået i stå mht definitionen af begreberne græsningsfødekæden og nedbryder fødekæden, forstår godt princippet i begge fødekæder men kan ikke finde ud af at lave en kort og præcis definition af dem. Håber nogen kan hjælpe med dette -
hjææælp
ForumindlægJeg har fået en opgave i biologi, som jeg har ret svært ved at besvare: Forklar hvordan celler danner proteiner ud fra et gen idet du inddrager din viden fra den teoretiske øvelse ”Arvematerialets struktur og proteinsyntesen”. Nogen der kan hjælpe mig? -
Blodtype - krydsningsskema
ForumindlægSidder til 24-timers forberedelse i biologi og skal bruge svaret på et meget enkelt spørgsmål, men som jeg dog stadig er i tvivl om. Hvis manden har blodtype AB og kvinden har blodtype A, hvilken blodtype vil deres barn så kunne få, og hvordan ville krydsningsskemaet se ud? På forhånd tak f... -
hvorledes AB0 blodtyper nedarves, vha krydsningsskema.
ForumindlægHey folkens. Jeg sidder og skal til eksamen i biologi, og så blev jeg pludselig i tvivl om hvordan AB0 blodtyper nedarves. Jeg kan simpelthen ikke huske det. Det ville være rart hvis en af jer også ville vise det i et krydsningsskema, en forklaring ses gerne. På forhånd tak. :) -
Kredsløb
ForumindlægJeg sidder og læser op til biologi eksamen, og undre mig lidt over nogle ting, håber I kan hjælpe. -Hvorfor er brugen af nitrat og fosfat gavnligt på land? -hvad er konsekvensen af brug af nitrat og fosfat på nærtliggende marker på vandmiljøet? På forhånd tak :) -
Egenskaber .. nedarves?
ForumindlægHeey alle Jeg læser op til eksamen og stødte på spørgsmålerne her: Hvordan kan egenskaber nedarves? og Gør overordnet rede for hvordan DNA kan styre cellens funktioner Tusind tak på forhånd ps. jeg har biologi på c niveau -
EKSAMEN ! Nedarvelse af egenskaber?
ForumindlægHej alle der er et spørgsmål jeg ikke forstod: - Hvordan nedarves egenskaber? Tja jeg læste om det centrale dogme og proteinsyntesen, så det har nok noget med celler el. genetik at gøre .. Måske? Tak på forhånd Jeg har biologi på c niveau -
synapse - adenosin og koffein
Forumindlæghej alle sammen. Jeg har trukket et spørgsmål i biologi om koffein som rusmiddel, og jeg har et hurtigt spørgsmål: kan det passe at adenosin i sig selv er en hæmmende synapse, men når man drikker kaffe(som er adenosinantagonist) vil synapsen blive stimulerende? eller er jeg helt galt på den? -...
