Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17661 til 17680 af 27496
  • DNA

    Forumindlæg
    Hjæælp! Jeg har et spørgsmål til min biologi eksamen som jeg bare ikke kan finde ud af .. Hvorfor vil en person have ca. halvdelen sine "elektroforese bånd" tilfælles med sin mor og ca. halvdelen tilfælles med sin far? På forhånd tak :-)
  • Hjælp, hvis du er klog nok?:-)

    Forumindlæg
    Hej alle Mig og min ven skal aflever et biologi rapport. Er der så nogen der gerne vil være mega høflig og rette rapportet? Det er på 3 sider. Vi vil bare vide om der er nogle fejl, eller om der er noget i synes at der skal tilføjes noget mere. Tak på forhånd:-) Venlig hilsen Amenah og Arvin.
  • hvordan energi omsættes i et økosystem?

    Forumindlæg
    Jeg sidder i den situation, at jeg skal til sygeeksamen i biologi og jeg simpelthen ikke kan svare på det her spørgsmål: Beskriv hvordan energi omsættes i et økosystem? Håber virkelig der er en eller flere der kan hjælpe mig :-) tak for forhånd.
  • Hvilken organeller har noget at gøre med ernæring

    Forumindlæg
    Vi er to knap så biologi elskede piger, og vi sidder og søger nettet tørt for svar. Nogle af jer der ved hvilken organeller der har noget med ernæringen at gøre PS. Vi har om celler
  • Leghæmoglobin og Rhizobium-bakterier

    Forumindlæg
    Sidder med et eksamens sæt i Biologi A. Nogen der har nogle idéer til dette spørgsmål? Forklar, hvilken betydning det har for Rhizobium-bakterier, at leghæmoglobin er i stand til at afgive O2. På forhånd tak
  • Biologirapport - hjælp til spørgsmål om ørken

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med at lave en biologi rapport om ørkener. Der er et spørgsmål jeg har svært ved at besvare. Er der nogle der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: Ørkenens fremtid? På forhånd tak :-).
  • Dissektion af hjerter

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har lige et par spørgsmål til en biologi rapport...... - Fører arterier altid iltet blod og vener altid afiltet blod? Forklar. - Er der forskel på tykkelse af arterier og vener? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis nogle kender svaret ville det være super!
  • AT fremlæggelse.

    Forumindlæg
    Jeg skal i morgen op og "fremlægge" min AT synopsis for mine 2 lærer. (Religion og biologi). Skal jeg bare gennegå min synopsis fra ende til anden, eller hvordan? Håber I vil hjælpe, da jeg er lidt på bar bund.
  • genetisk arv

    Forumindlæg
    skal svare på et spørgsmål i en biologi rapport.. Spørgsmålet lyder sådan: Beskriv nogle egenskaber hos mennesket som ikke er genetisk arveligt.. nogen der ved noget om det? måske jeg bare gået lidt kold i denne rapport lige nu gab
  • Teori

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg er igang med at lave en biologi opgave/rapport, så jeg vil spørge jeg om hvordan man kan skrive om teori og praktisk. Jeg skriver en opgave om livets byggeklods, altså om celler, DNA osv.
  • Hvorfor deler celler sig?

    Forumindlæg
    Godaften allesammen! Jeg har et spørgsmål for i biologi, der lyder på, hvorfor celler deler sig. Jeg troede egentlig, at det var forholdsvis nemt at besvare, men kunne så alligevel ikke rigtigt finde svar. Hm. Så kan i hjælpe mig? : Hvorfor deler celler sig? Mvh Julie
  • Antigener og antostoffer

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg sidder og er i gang med at skrive biologi rapprt, men jeg kan simpelthen ikke forstå det på internettet om antistoffer og antigener - er der muligt at der er en venlig sjæl der vil definere disse to begreber for mig?
  • Enzymatisk omdannelse af glucose til fructose

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogen der kan hjælpe med det her spørgsmål? Det er en biologi rapport, der omhander Enzymatisk omdannelse af glucose til fructose.. Hvilken betydning har pH for resultaterne? Hvilken funktion har de to temperaturer? Sweetzyme T er immobiliseret - hvad vil det sige? Hvad b...
  • 2 gens nedarving

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg kan godt løse 2 gens nedarvings skemaer, men jeg er lidt i tivil om hvordan de skal stilles eller skives op, hvis der er nogen biologi-mennesker der kan forklarer det ved fx at opstille dette i et 2 gens nedarvings skema: SeEe * SsEe
  • Skørbug og opdagelsesrejsende

    Forumindlæg
    Hej alle biologi og historie kloge mennesker Jeg har valgt at skrive AT i his og bio under emnet Skørbug og opdagelsesrejser er MEGET åben for samtidige kilder / bare kilder generelt mvh. en forvirret AT skriver
  • Hvordan er mitokondrierne og grønkornet kommet ind i cellen?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en biologi rapport, og der er 2 spørgsmål som driller mig lidt. 1. Hvordan tror man mitokondrierne er kommet ind i cellerne? 2. Hvordan tror man grønkornet er kommet ind i cellen? Jeg håber I vil og kan svare, hurtigst muligt, og mange tak på forhånd!
  • Orbit A HTX PDF

    Forumindlæg
    Er der nogle som evt. har Orbit A HTX som PDF dokument? Det kunne være virkelig fedt vis nogle lå inde med den! Evt. Biologi C+B Systime havde også været fedt!
  • Plagiat.

    Forumindlæg
    Jeg har i min opgave mange kilder på engelsk som jeg har omformuleret og skrevet på dansk i biologi. Jeg har ved få sætninger oversat dog er det meste af det en samling af flere afsnit på engelsk til dannelse af et afsnit på dansk. Er det plagiat? Jeg har kilder til ALT!
  • QRS komplekset hjertet

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med :) det er i anatomi, så biologi var lige det emne der dækkede bedst. mit spørgsmål er: 5. Hvorfor har QRS-komplekset den største amplitude? jeg har ikke kunne finde noget om det :/
  • Hjælp jeg skal skrive en rapport om kønsforskelle

    Forumindlæg
    Jeg skal nå at skrive en rapport om kønsforskelle i biologi, men ingen kan hjælpe mig rigtig... vil i være rare og svare hurtigt mangler virkelige en god karakter og vil ikke bruge penge på det for så kan mine forældre se det..