Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17681 til 17700 af 27496
  • Diabetes og konsekvenser for samfundet

    Forumindlæg
    Hej. Jeg står og skal lave AT omkring diabetes type 2 og de økonomiske konsekvenser for samfundet. Er der nogle der har ideer og evt. metoder til emnet?? Skriver i biologi c og samf A.
  • Nervesystemet

    Forumindlæg
    Hej med jer Jeg er i gange at svare om Biologi spørgsmålet. Min spørgsmål er: Hvad betyder pæ-synaptisk neuron og postsynaptisk neuron? Hvad arbejder transmitterstof og endeknop ? Hvad er Blod.hjerne barrieren? På forhånd tak
  • Melorme respiration

    Forumindlæg
    - Melorme er koldblodede, de lever indendøre, de spiser en føde med et højt fiberindhold, de drikker ikke andet vand end, hvad der er i maden, og de er larver (dvs. ikke-voksne). Hvordan kan de dele af melormenes biologi påvirke N/I?
  • Hvad skal kroppen bruge for at overleve?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en opgave i biologi om mad og sundhed. Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe med at forklare hvad kroppen behøver for at overleve. Fx: Protein. Tak på forhånd. :) P.s kom gerne med begrundelser for hvorfor man skal bruge det for at overleve.
  • Sæddræbende creme

    Forumindlæg
    Hej alle, håber i kan hjælpe. Vi har netop i biologi lavet et forsøg med sæddrebend creme og så at sædcellerne søgte hen mod cremen, hvorefter de døde. Ved i hvorfor de søger mod cremen ? på forhånd tak, John
  • Vurderingssamtaler

    Forumindlæg
    Hej, Nogle der skal eller har været til vurderingssamtale istedet for eksamen pga corona? Jeg skal til vurderingssamtale på min skole, hvor lære og censor vil være til stede, hvilket ikke giver mening, i biologi. Nogle der ved, hvad der sker, hvis man ikke deltager i vurderingssamtalen?
  • Skov

    Forumindlæg
    Jeg sidder med mit eksamenspørgsmål i Biologi på B omkring Skoven. Nogle der har nogle noter omkring hvilken betydning nedbrydere har for skoven, og hvordan man kan sikre størst mulig udnyttelse af nedbrydernes aktivitet i jord?
  • Miljø-forurening

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har et projekt jeg skal lave, og jeg har om forurening. Jeg skal både have en historie, biologi og geografi del med. Har fundet noget, men hvis i vidste noget om det ville jeg blive rigtig glad. Det haster lidt, tak på forhånd.
  • Erosion

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er igang med en biologi rapport, og skal svare på dette spørgsmål. - Forklar begrebet erosion og hvilken betydning den har for landskabet. er der en der kan komme med en kort og god forklaring, hvad jeg eventuelt kan skrive? Det ville hjælpe mig rigtig meget.
  • Hormonregulering - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal op til biologi eksamen mundtlig på A-niveau. Sidder nu og er kommet i problemer ved et spørgsmål der lyder: Gør rede for de generelle mekanismer bag hormonregulering. Er der nogen der kan hjælpe????
  • respirationsprocessens betydning for økosystemet

    Forumindlæg
    Hej alle -jeg skal op i biologi mundtlig imorgen, og skal redegøre for kulstofkredsløbet og respirationsprocessen samt dens betydning for økosystemet. Har forstået hvad både respirationsprocessen (citronsyrecyklussen og glykolysen) og kulstofkredsløbet er, men jeg manlger af kæde de tre ting s...
  • Økosystemet i en løvskov?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med en biologi-opgave, hvor jeg skal gøre rede for hvordan økosystemet "løvskov" fungerer, men jeg forstår ikke helt hvordan løvskovens økosystem er anderledes end økøsystemet i fx en bøgeskov - håber I kan hjælpe med begge dele!
  • Energitransport

    Forumindlæg
    Hej... er igang med 9. klasses afgangseksamen og skal til fysik i næste uge. er der nogen dar kan forklare mig hvad energitransport er i fysik, ikke biologi! og måske hvilke forsøg der kan bruges til dette enme... tak på forhånd...
  • Blodsukker

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået et spørgsmål, som der muligvis kan blive trukket til min biologi eksamen. Spørgsmålet lyder: "Forklar hvordan blodsukkeret reguleres, og diskuter hvilke faktorer der kan have indflydelse på blodsukkerniveauet." Nogen der kan hjælpe er helt lost?
  • Makrofagers identifikation af fremmede mikroorganismer??

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig biologi A i morgen, så jeg håber i vil hjælpe mig. Jeg har forsøgt, uden held, at finde ud af hvordan makrofager identificere fremmede mikroorganismer, og på den måde kan skelne fra kroppens eget?
  • Aerob vs anaerob

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder lige midt i biologi eksamen og kommer lidt i tvivl, så jeg håber der er nogen, som kan hjælpe. Jeg ved, at respirationen er en aerob proces, da den bruger ilt. Men hvad med fotosyntesen? Er det en anaerob eller aerob proces? Mvh Christina
  • Fotosyntesen

    Forumindlæg
    Hej. Sidder med biologi eksamen, hvor jeg har trukket kulhydrat og diabetes. Skal forklare fotosyntesens lys- og mørkeprocesser. Er det nogen, der har en god forklaring/gode noter hertil, da jeg ikke helt forstår det, der står i bogen? Ikke til at kunne forklare det godt nok igen ihvertfald. P...
  • EMP

    Forumindlæg
    Jeg kunne godt tænke mig at vide, om man kan se en elektromagnetisk impuls (EMP) med det blotte øje, og om man har fundet anvendelser af EMP inden for biologien. Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide, hvorvidt man selv kan generere en sådan én.
  • Hjælp til rhesus

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har fået en biologi opgave får, hvor jeg fået tildelt spørgsmålet: Hvorfor kan rhesus-positive mennesker godt modtage blod fra rhesus-negative mennesker, men ikke omvendt? Er der nogle, som har mulighed for at give mig en kort definition af det?
  • Grønkorn og mitokondrier?

    Forumindlæg
    Sidder og laver biologi krydsord, hvor man skal fylde krydsordene med de forskellige termer. Men sidder virkelig fast ved denne her, nogle der ved det? "Hvad mener man grønkorn og mitokondrier oprindeligt har været (for 1,5 mia år siden)?"