Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 17821 til 17840 af 23877
-
Fortolkning af 'Returbillet' af Katrine Marie Guldager
ForumindlægHej Er nogen bekendt med denne novelle? I så fald, har I læst den og evt. prøvet at fortolke den? Jeg er interesseret i at høre, hvordan I mener, at novellen er mest oplagt at fortolke. Jeg har netop lige analyseret og fortolket denne novelle til en danskprøve, så jeg er svært interesseret i ... -
GDP - composition by sector
ForumindlægHej allesammen, går ud fra at nogle af jer har brugt cia world factbook til at analysere erhvervsstrukturen i de lande skriver om. Hvordan ser man tilbage i tiden, altså ikke bare GDP - composition by sector for 2010? Jeg kan nemlig ikke finde ud af, at finde tidligere data. Håber at der er ... -
Tysk opgave
ForumindlægHej, jeg har lavet en tysk-opgave, hvor jeg skulle analysere en tekst. Jeg har brugt lang tid på at lave den, og prøvet mit bedste i forhold til grammatikken. Jeg ville høre, om der er nogen herinde, som er gode til tysk og har tid til at rette den. Tusind tak på forhånd! :-) -
Hjælp til AT
ForumindlægHej, Jeg skriver AT i historie og dansk. Jeg skriver og slavehandlen der foregik på de dansk vestindiske øer, om slavernes frigivelse i 1848 og om Peter Von Scholten som frigav dem. Jeg skal i dansk analysere og fortolke en tekst der passer til dette emne, er der nogle der kender en tekst der omh... -
SRP: Postmodernisme
ForumindlægHeeej derude :) Jeg skriver SRP i engelsk/mediefag, og skal lave en analyse og fortolkning af "Fight Club" med udgangspunkt i postmodernetræk. I min opgave står der så, at jeg skal persepktiver til andre postmoderne værker (film/bog)... har i nogen forslag til hvad jeg kunne pere... -
SRP Starbucks' Virksomhedskultur..... HJÆLP
ForumindlægHej jeg er ved at skrive SRP og sider fast i min problemformulering står der: "Foretag en analyse af Starbucks’ virksomhedskultur og anvendelse af promotionparameteren i forhold til de beskrevne amerikanske værdier" men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive til virksomhedskult... -
Billedkunst eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen og blev pludseligt i tvil om noget Et oplæg kan lyde følgende: "Fremlæg dit eksamensprojekt" Derefter ønskes der på baggrund af en analyse af tre forskellige værker inden for impresionismen og inddrag 2 eksempler fra dig eget portfolio" - men de ... -
DHO - Dansk
ForumindlægHej alle! Jeg skal i min DHO-opgave redegøre for Morten Nielsen og hans rolle i 2. verdenskrig. Jeg er lidt i tvivl om jeg for analyserende i min redegørelse, og om jeg er for ukonkret i min sætninger. Redegørelsen er vedhæftet, og den skal være en sides længde iflg min lærer :) Mvh :) -
Simon Fruelund
ForumindlægHejJeg er ved at skrive en opgave hvori jeg skal skrive en analyse og fortolkning af Simon Fruelunds 2 noveller "Riverdance" og "Der sidder en mand i bussen". Hvis andre kender dem vil jeg gerne høre hvad i er kommet frem til.. evt. konklusion?! Jeg håber nogle kan hjælpe.. -
Forslag til kilder til den kolde krigs afslutning?!
ForumindlægHej, Jeg er i krise, for jeg mangler en kilde/kilder at analysere i mit AT-projekt. Jeg skal finde kildemateriale, der dokumenterer etableringen af en ny grad af tillid mellem supermagterne i forbindelse med den kolde krigs ophør. Er der nogen, der kender nogle kilder, der vedrører dette? Jeg håb... -
Kilder til den kolde krigs ophør, der viser tillid mellem supermagterne
ForumindlægHej, Jeg er i krise, for jeg mangler en kilde/kilder at analysere i mit AT-projekt. Jeg skal finde kildemateriale, der dokumenterer etableringen af en ny grad af tillid mellem supermagterne i forbindelse med den kolde krigs ophør. Er der nogen, der kender nogle kilder, der vedrører dette? Jeg håb... -
AT disposition?
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan hjælpe mig med hvordan en AT-disposition skal være? Jeg havde overvejet noget i den her stil, men har ingen idé om, hvor rigtigt det er: - Introduktion - Præsentation af problemformulering - Fagenes sammenspil - Hovedkonklusion - Redegørelse: - delkonklusion... -
De fire fortællemåder?
ForumindlægJeg skal analysere Niels Hav's "Tyrken" . Og jeg skal finder ud af noget omkring hvilken fortællemåde den er skrevet i , men jeg ved ikke hvad de fire fortællemåder er ... Og de beskrivelser jeg finder på nettet forstår jeg ikke rigtig . Nogle der kan hjælpe ??? -
Hvilken metode er teorier? I NEED HELP :p
ForumindlægHej. Hvilken metode er det, når jeg har analyseret en novellen, også i samfdelen forklarer Thomas Hylland Eriksens identitetsstrategier og kobler disse til personerne i novellen? Ooog :D Hvis jeg har nogle teorier (Gordon W Allports Kontaktteori), som jeg gerne vil bruge til forslag til løsning i... -
opgave om iagttagelse
Forumindlæghej venner, jeg vil gerne høre om der er nogen som er i gang med pædagog uddannelsen??? jeg er i gang med min øvelsespraktik og skal lave en hel masse iagttagelser og dernæst skal analysere dem....jeg har ingen anelse om hvordan opgaven skal se ud. hvis der nogen der sidder med lignende opgaver v... -
KRISE! AT EKSAMEN.
Forumindlæghej, jeg står og skal op til AT imorgen, og jeg føler virkelig jeg mangler noget på min analyse. Jeg har om selviscenesættelse på de sociale medier, og herudner har jeg anvendt roman jacobsens kommunkationsmodel, for og se hvilke funktioner der har været dominerende. De alle passer dog ikke, og d... -
Anthony Giddens og identitetsdannelse.
ForumindlægJeg skriver om Anthony giddens belysning af identitetsdannelsen i det senmoderne samfund og har analyseret Frk smillas fornemmelse for sne for at illustrere en identitetsdannele. Er der nogen som har nogle gode ideer eller gode oplysninger om Anthony giddens og identitetsdannelse eller evt nogle ... -
Case om JBS undertøj
ForumindlægHeej Vi sidder og er igang med en caseopgave omkring JBS-koncernen, men har problemer med at finde problemstillinger for virksomheden.. Er der nogen, som har haft om virksomheden og evt. haft en case, og som har mulighed for at give os nogle ideer til problemstillinger? Og så også svagheder i SWO... -
Herodot
Forumindlæghey jeg skal op i old her til eksamen, og har styr på det meste, men de små historier i Herodot forvir' mig en hel del. Jeg mener her To historier under LOGOI Polykrates ring og Nilen. Nogen der har læst dem som kan hjælpe til med hvad man skal snakke om i sådan en tekst? perspektivering og a... -
HTX Eksamen
ForumindlægHey all...der må være nogle htxere her inde :) 2. år. mundt engelsk.. man trækker en kendt og en ukendt tekst. man gennemgår den ukendte på dansk, og oversætter stykket som er markeret. gennemgår den kendte text på eng. analysere perspektivere den.hurtig gennemgang af projetk, hva har du lavet, h...
