Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 17901 til 17920 af 23877
-
Analytisk billed beskrivelse
ForumindlægHej...Jeg ville lige høre om der var nogen der kunne hjælpe mig lidt på vej med en analyse af et fotografi, altså med fagbegreber og det. Jeg er lidt lost, derfor ber' jeg nu jer om lidt "guidence". Jeg bliver mega taknemlig for lidt respons på det her.Her er billedet: http://images... -
SSO-Citater?
ForumindlægHey..Skader det i en SSO opgave at have lidt for mange citater ind? Jeg har f.eks i et par steder 2 eller 3 citater lige efter hinanden. Jeg har skrevet 15 sider, og har fået ca. 13 citater ind i den? Er det passende el. lidt for meget?Hvad er jers erfaringer`?Ps: Jeg har citaterne i analyse og ... -
Perspektivering af Siddhartha
ForumindlægHej,jeg sidder med en analyse af Siddhartha, af Hermann Hesse, og jeg ved ikke helt til hvilken forfatter jeg kan perspektivere romanen til.Jeg har skrevet at Tomas Mann modsiger Hesse i hans skrivestil (som var naturalistisk) mens Hesse både var romantiker, sensymbolist og ekspressionist.Tidsmæs... -
bøger til socialrådgiver udd.
Forumindlæghej jeg søger disse bøger til socialrådgiver udd. Social analyse og handling ; Alminde Rikke m.fl 2008 Borgerindragelse og retssikkerhed i socialt arbejde: Bech Hansen m fl. 2006 Socialrådgivning og social behandling; Egelund Tine og Hillgaard 2005 Modeller i socialt arbejde ; Hutch... -
First Snow - Narrator
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med min analyse og fortolkning af historien First Snow af Davy Rothbart, 2000. Jeg skriver ang. fortælleren i historien - kan i evt. hjælpe mig lidt frem til, hvilken fortæller vi har med at gøre og eventuelle eksempler i teksten, hvor det understøtter jeres svar?... -
Info om Anders Breivik?
ForumindlægHej Jeg har brug for at finde info om Anders Breivik til min AT. Dog synes jeg det er svært at finde hans fulde manifest eller dokumentarfilm om ham. Er der nogen der ved hvor jeg finder gode oplysninger? (det skal helst være noget, hvor man hører Breiviks eget syn på sagen eller eksper... -
Hvad kan man kombinere sit ene fag med?
ForumindlægJeg har tænkt på at skrive om atomkatastrofer med fokus på Tjernobyl. Her komemr det matematiske ind i form af spredningsmodeller. Jeg tænkte så på at undersøge om de danske medier misinformerede danskerne om ulykkens egentlige omfang. Mit spørgsmål er, hvad det hører ind under. Kunne det vær... -
Grantræet
ForumindlægJeg er virkelig i krise!!Jeg har haft to afleveringer i denne uge og skal til at skrive den sidste.Det er i dansk om H.C. Andersens "Grantræet".Er der nogen, der ligger inde med en rigtig god analyse af den?? Så vil jeg blive rigtig rigtig glad (Kan nemlig ikke finde nogen herinde). Håb... -
identitet fremlæggelse ideer (haster)
Forumindlæghej alle sammen. Jeg skal i næste uge fremlægge om identitet så næsten alle i klassen ved hvad det handler om, men problemet er at jeg ik ved hvordan jeg skal fremlægge det, nogen har tænkt sig at skrive digte og analysere personens identitet bag efter men det har jeg ikke tid til . Nogle ideer ? -
Mundtlige del
ForumindlægJeg skal igang med at forberede mig til den mundtlige del, men ved ikke hvor jeg skal starte !! Jeg vil virkelig gerne klare mig godt og ha en god karakter, men er i tvivl om AT.. Er der nogen der har meget styr på AT og kan hjælpe mig hvis jeg sender min synopsis ?? Jeg har om Den politiske rejs... -
KVINDEKAMPEN
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive en problemformulering, men jeg aner ikke om hvad endnu. har valgt emnet kvindekampen (rødstrømpenbevægelsen) - nogen der har nogle gode idéer til hvad jeg kan lægge fokus på? Vil gerne analysere et digt (eller to, der evt. modsiger hinanden), nogen der kan komme ... -
Harmonik. STREEES!
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal fremvise min musik-eksame imorgen. Jeg skal analysere 'A girl I knew' med Savage rose. Jeg skal fortælle lidt om Harmonikken: arkorder, og tonalitet. Er det en modalharmonik, funktionsharmonik, Bluesharmonik, U-harmonik, Anti-harmonik eller mix? Er der nogen de... -
hvad betyder disse begreber ?
ForumindlægHeej , jeg ville høre om en af jer ved/kan forklare mig hvad følgende elementer fra den litteræreperiode er og hvad de indeholde: rationalismen det moderne gennmbrud symbolismen ekspressionismen socialrealismen modernisme postmodernime de skal gerne kunne inddrages i en dansk stil - altså komme i... -
Nogen rettelse eller gode råd til min artikel?
ForumindlægHej, jeg skal snart til eksamen i dansk, og der skal jeg blandt andet analyse en artikel. Den her artikel jeg har vedhæftet, er en artikel jeg har lavet for nylig, og jeg vil egentlig bare høre om der er nogle ting jeg kan gøre bedre, noget jeg har glemt eller bare nogle generele tips. Tak på for... -
Hjælp til at finde metaforer i "Min Fucking Familie" af Ina Bruhn
ForumindlægHej, jeg er ved at lave en analyse af sprog og billedsprog i "Min Fucking Familie" af Ina Bruhn, og jeg sidder fast i at finde metaforer og sammenligninger i historien. Opgaven lyder: Giv eksempler på billedsprog: metaforer og sammenligninger. Overvej, hvad de betyder for fortællingen... -
Det haster..
ForumindlægHej, jeg sidder med en biologiopgave fra 2005. Jeg kan ikke finde ud af at besvare følgende spørgsmål.a) Angiv en mulig baserækkefølge for den del af EPO-genet, der koder for viste aminosyre?C) Analyser figur 1, og forklar princippet i regulerinsmekanismen.Opgaven ligger på denne hjemmeside:http:... -
Mediefag:(
ForumindlægHej, Jeg går i 1g og skal analysere en film. Men der er nogle begreber som jeg ikke kan finde ud af, håber at der er nogle som kan hjælpe mig. En markant totalindstilling? en point of view? en markant brug af farver? en brug af klip på blikretning? en brug af tracking shot? Håb... -
Apple SRP Hjælp, Afsætning & Engelsk
ForumindlægSøger lidt hjælp med min SRP. Er der nogle der har et par eksempler på nogle modeller, eller bare nogle forslag til, hvordan jeg kunne bearbejde denne problemformulering: "Redegør for Apples brandingstrategi i USA med særligt fokus på iPhone Analyser segmentet Tweens og diskuter deres bet... -
Postludium
ForumindlægHej, jeg sidder med en analyse af Klaus Rifbjergs Postludium, og jeg er blevet lidt i tvivl. Handler digtet overordenligt om anden verdenskrig, eller er det en kritik af uddannelsessystemet i tresserne?Jeg har først lige lagt mærke til at han anvender ord som Stuka, Spitfire, Colt, trotyl, sporvo... -
Hjælp til at finde sociologiske teorier om identitetsdannelse i senmoderne samfund, der kan bruges i samarbejde med Eksil
ForumindlægHej :-) Jeg skal i min SRP skrive om identitetsdannelse i det senmoderne samfund, hvor jeg har læst roman Eksil af Jakob Ejersbo. Jeg skal redegøre for sociologiske teorier om identitetsdannelse i senmoderne samfund, som jeg så senere skal bruge i min analyse af bogen. Men synes det er lidt svæ...
