Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 17941 til 17960 af 25375
-
Et nyt trassamfund
ForumindlægHej med jer allesammen.. Jeg har noget som jeg gerne vil have mdi min historie opgave men er nu lidt usikker? vil i være sød og gimig en hånd?Sådan lyder spørgesmålet:Sidste år godkendte kirkeminister Tove Fergo et nyt trossamfund og hvem hvad kaldes den ledende inden for trossamfundet? er ikk he... -
SRP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive SRP i Samfundsfag og Historie om emnet: Palæstina-konflikten. Så jeg skulle høre om der er nogle af jer der har skrevet en tilsvarende SRP? jeg kunne nemlig godt tænke mig noget inspiration til hvordan man griber den an, desuden kunne det også hjælpe mig meget h... -
perspektivering :3
ForumindlægHej, mit spørgsmål er om der er andre historier eller ligende jeg kan perspektivere ''Klokken af H.C. Andersen med end ''Guldhornene'' af Adam Oehlenschläger og den ''Grimme æling'' af H.C. Andersen? -
Novelle datid og nutid! HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at skrive en novelle. En af kravene er, at den skal skrives i datid. Jeg har surfet omkring på internettet, og har læst om berettamodellen. Mit spørgsmål: Er det okay at jeg skriver i direkte tale, når selve historien er i datid? Hvis nej, ved i hvad man ... -
Historieopgaven
ForumindlægJa, nu er det jo snart min tur til at skrive en historie opgave.'Det gamle samfund og samfundet i opbrud: Danmark fra 1790-1914'Sådan lyder opgaven, så hvis der er nogen der har skrevet om noget indenfor det emne må I meget gerne fortælle mig om hvad I skrev om og evt. give mig nogle gode... -
Historieopgaven?
ForumindlægJa, nu er det jo snart min tur til at skrive en historie opgave. 'Det gamle samfund og samfundet i opbrud: Danmark fra 1790-1914' Sådan lyder opgaven, så hvis der er nogen der har skrevet om noget indenfor det emne må I meget gerne fortælle mig om hvad I skrev om og evt. give mig nogle go... -
venten
Forumindlægjeg synes lige at i skulle høre dette digt:) Venten da han havde venteten time, to timer og hun ikke var kommet,lagde han blidt sin kindmod bænken og sagde:"bænk! kan vi ses igen i morgensamme sted?" nice ..hehe..det er en virkelig historie;-) -
Islam og demokrati fra et historisk perspektiv?
ForumindlægHej Jeg sidder lidt med et overordnet spørgsmål (Problemformulering) som hedder; Er Islam og demokrati foreneligt? Her har vi jo meget med fagene samfundsfag og religion at gøre. Jeg ønsker også at gøre historiefaget tydeligt i denne henseende. Har I eventuelt et forslag til en problemstilling... -
Hjælp, hvor kan jeg finde tekster
ForumindlægHej, jeg skal have skrevet en opgave i dansk/historie om det moderne gennembrud. Jeg vil enten skrive om tyende eller arbejderklassen og jeg er rigtig meget i tvivl. Jeg kan ikke finde tekster til dansk :(. Så mit spørgsmål er så, hvilket af fokuspunkterne skal jeg vælge og hvad for nogle tekster... -
Hjælp!.
ForumindlægHej!Jeg håber I kan hjælpe mig. Jeg skal skrive dansk-historie opgave,men jeg mangler lidt informationer- det ville være godt, hvis I kendte en god hjemmeside inde for middelalderen og konge magt. Min Problemformulering er: Redegør for magt fordelingen i middelalderen, hierarkiets opbygni... -
Villy Søresen - Tigrene
ForumindlægHeysan... Jeg har til opgave at forklarer den grundlæggende forskel mellem "den indelukkede tiger" og den "frie tiger", i Villy Sørensens historie "tigrene", hvis nogle ligger inde med nogle gode noter eller lign. ville det være til stor hjælppå forhånd tak -
Produkt til historieeksamen. Emne: første verdenskrig
ForumindlægHej alle Jeg skal op til eksamen i historie og har trukket emnet første verdenskrig. Jeg har valgt at min underemne skal være "hverdagen i Danmark under 1. verdenskrig", men jeg kan ikke finde på nogen ideer til hverken problemstilling eller produkt. Er der nogen som har nogle gode ide... -
Jeg har virkelig brug for hjælp *sad face*
ForumindlægØhøjjjj guys Jeg har trukket Samfundsfag til 9. klasse afgangseksame halløjsa. Så jeg har et par spørgsmål til jer; ready? - EU's historie - Hvad er eu, hvad laver de, osv. - Hvad er en stat - hvem er de, hvad laver de, osv. - Hvordan har Danmark med EU?? Please, jeg har virkelig ... -
Golfkrigen; Hjælp til problemformulering.
ForumindlægHej AllesammenJeg sidder ligesom alle andre 3.g'ere og overvejer helt præcist hvad jeg skal skrive om i 3.g opgaven. Jeg skal skrive om golfkrigen i faget historie, men jeg har lidt problemer med at finde en fokusering. Er der nogen som har en god ide til en god problemformulering? Skriv også... -
Litteraturliste
ForumindlægDavs, Jeg har indtil videre kun benyttet hjemmesider (det går jo rigtig hurtigt at søge internettet igennem med ctrl+f funktionen så ja) til min DHO, men giver det en ringere karakter kun at benytte websider frem for bøger også? Er helt med på kildekritik og wikipedia-nix-pille :) Jeg skriver ... -
De allierede
ForumindlægHej alle. Nogle gange bliver jeg altså i tvivl når jeg læser noget i historie og der står de allierede. Skal lige have det på plads.. Hvis nu man siger at de allierede prøvede på at forhindre tyskerne i bla bla..... er det så dem der er imod tyskerne? Når jeg slår allierede op betyder det sama... -
3. g opgaven - fodnoter
ForumindlægHejsaHar lige et spørgsmål til jer herinde, som tidligere selv har skrevet en sådan opgave, eller noget andet i samme stil.For selvom vi har lavet historie opgaven og dansk opgaven, så er jeg stadig i tvivl med hensyn til fodnoterne, altså hvornår er det lige de skal bruges? citater? sidehenvisni... -
AT problemer
ForumindlægHej, jeg skriver AT i Idræt (B) og Historie (A). Emne: At være på. Og har problemer med at skrive en indledning. Skal bare have en indledning på 8-10 linjer som føre frem til min problemformuliering, men er stået helt af. Min problem formulering lyder: Kan kropsidealet være med til at man er... -
KULTUR FAG - KINA!
ForumindlægHej alle. vi er ved at skrive opgave i NF - Historie, religion og samfundsfag. Vi har om kina, jeg har fået det opgave at Vurdere hvordan Kina legitimere den økonomiske udvikling. Er der nogle der har nogle forslag, som jeg kan gå ud fra - og få inspriation. tak på forhånd og forsat go... -
Dansk fortællertyper hjæælp
ForumindlægHej. Jeg har lige brug for lidt hjælp til fortællertyper. Er det rigtigt at under en 3.persons fortæller finde der tre forskellige former for fortæller, herunder den alvidende fortæller. Eller er en alvidende og en 3.personsfortæller to forskellige fortællerformer, og kan man i en historie...
