Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 17961 til 17980 af 23784
-
Diskursanalyse?
ForumindlægI mit AT-projekt vil jeg analysere en udtagelse via diskursanalysen. Men fordi vi aldrig har benyttet os af denne, er jeg usikker på, om jeg er på rette spor. Er der nogen herinde, som kan komme med en "opskrift" eller sige, om jeg har det rigtige med. Har følgende punkter: - N... -
Optagelsesprøve Stx
ForumindlægHej. Jeg skal til optagelsesprøve her den 29. Marts, jeg skal op i dansk, matematik og engelsk, mundligt alle tre. Jeg ville lige hører om jer, som har været til optagelsesprøve, hvad det helt kommer til at handle om? Altså jeg har hørt i dansk, at man skal analysere en tekst/genre osv, men hvad... -
SSO, FREDAG! NU!
Forumindlægok, jeg har brug for lidt hjælp her. Jeg har brug for inspiration. Ca. 6 eventyr hvor kvinden er aktiv... evt... Et eller andet... Jeg skriver om eventyr... Har i nogen ideer? Min ide er at finde aktive kvinder og analyserer dem, evt. finde evt. fra "dengang" og nu. Har i nogen forslag ... -
AT Forvirring.
ForumindlægJeg skal lave min AT Synopsis. Jeg har valgt Religion og Psykologi, samt emnet Abort. Jeg overvejede så at kigge på Fosterdiagnostik. Psykologi med eksistentiel Psykologi Og Religion med etik. Jeg er dog blevet lidt forvirret over, hvordan jeg egentlig helt præcis skal bruge fagene. AT er jo ... -
Hjælp til billedanalyse
ForumindlægHej alle derude! Til min Dansk mundtlige eksamen trak jeg Hans Scherfig. Jeg har herefter valgt at analysere et af hans billeder som hedder: Tømrerstrejken 1794. Da det med at analysere billeder overhovedet ikke er min stærke side, tænkte jeg om der ikke var et klogt hoved - eller fle... -
Leif Panduro: Rend mig i traditionerne
ForumindlægHej alle Jeg ska skrive en dansk stil ud fra et uddrag af Leif Panduro's: Rend mig i traditionerne. Jeg ska analysere og forklare davids problemer med sproget. Er der nogen der har læst bogen og kan give nogle ideer til hvad jeg ska skrive om? På forhånd tak -
Hjælp til underspørgsmål
ForumindlægHey folks jeg har valgt historie i Dansk-historie opgave, og har om Hee Kirke med følgende problemformulering: En redegørelse for Hee Kirkes oprindelse, og en analyse af kirkens fremgang i den romanske tid. men jeg mangler nogle underspørgsmål. nogen der vil give en hjælpende hånd med d... -
AT 2012: iscenesættelse
ForumindlægHej med jer! Jeg skal skrive en synopsis om "at være på" - iscenesættelse, og jeg har valgt at skrive om Paradise Hotel. Jeg tænkte på, om en af jer selv har haft det emne og har valgt at analysere et afsnit, hvor iscenesættelsen er tydelig? Jeg er lidt på bar bund, da jeg ikke rigt... -
Kan ikke komme igang med essay
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et engelsk essay, men kan ikke komme igang. Jeg har søgt rundt på netten for at finde analyser til essayet, men der er bare ikke lige nogen der giver et rigtigt spark til at komme igang. Kan man Starte med et citat eller noget andet smart? Nu er essayes ikke lige min stærke s... -
folkeeventyret '' Klokkeblomst''
ForumindlægHej folkens jeg har valgt at analysere folkeeventyret ''Klokkeblomst'' (Rapunzel) af brødrene Grimm. Jeg har søgt på nettet om hvornår eventyret er skrevet, men var desværre uden held. så det ville være rart hvis nogen vidste det, så jeg kunne få hjælp :D -
Forræderi
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har fået trukket overemnet: Forræderi! Jeg mangler en ukendt tekst at analysere og fortolke! Nogle gode bud/forslag? De tekster som jeg skal perspektivere til er: DE blå øjne- karen blixen og mændstræskhed Håber virkelig i har nogle gode bud!! -
virkelig brug for hjælp
Forumindlæghej alle.. jeg er i virkelig stor krise... skal analysere en beretning om de indfødte af Nicolo di conti... han omtaler de alt ved de indfødte meget negativt.. men det er noget med at det hele er fiktion.. og ja.. længere er jeg ikke , sidder simpel ehn fast og kan ikke komme frem til hvad kilden... -
Naturvidenskabelige metode
ForumindlægHej, Er der en som kan forklare mig hvordan jeg bruger dne naturvidenskabelige metode i AT? Jeg forstår godt at der findes fx den deduktive metode osv. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal behandle den viden jeg læser med den naturvidenskabelige metode. Skal jeg finde en artikel som beskriver en f... -
Problemer med sso
ForumindlægHey.. jeg er gået lidt i stå med min sso, jeg skriver om § 77a stk 3 i købeloven. ville høre om der er nogen der ligge inde med en gammel sso i erhvervsret, den behøver ikke at omhandle mit emne, men bare så jeg kan se hvordan andre har gjort, mest i forhold til analyse af sager. M.V.H Anna -
Dansk SSO opgave
ForumindlægNår man laver noter til SSO må man da godt angiver flere kilder der siger det samme? er det godt eller skidt? Jeg tænker på om det bliver betegnet som underbyggende at der er flere kilder der siger det samme, eller om det bare er overflødigt,eller rod? Og så vil jeg høre om man må lave sin persp... -
Hvordan siger man: "at gøre det rigtige"
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive en analyse om en tysk film, og jeg har brug for at sige: "Måske er han lykkelig fordi, han ved, at han gjorde det rigtige" Jeg er her i tvivl om den tyske vending for det at gøre det rigtige Jeg håber der er nogen der kan hjælpe - på forhånd tak ... -
SSO: Tæller citater med?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med min dansk analyse af "Nordkraft" og kom til at tænke på, om de citater, jeg tager med fra bogen, hører med ind under de femten sider? For hvis de ikke gør, har jeg over to sider ekstra at gøre med, og de kan jo altid bruges! Håber nogen kan hjælpe! -
omregning af måleenheder
ForumindlægHej Jeg sidder med nogen resultater som skal regnes lidt om. 16,325 g salat er blandet op med 100 ml vand. Salaten ekstraheres i vandet og efter nogen tid udtages en lille prøve af vandet og analyseres for nitrat. Prøven indeholder 10,5104mg/l nitrat og dette skal omregnes til ppm? Nogen der ka... -
Tekst til Primavera
ForumindlægHej! Til dansk synopse har jeg valgt at analysere billedet "Primavera", men jeg manger en tekst at læse op, som passer til billedet. Jeg har tænkt på at læse syndefaldet, men ville lige høre om I måske havde andre idéer til noget, som jeg kunne læse? -
Kendskab til "hustelefonen" Benny Andersen
ForumindlægHej folk, Er meget interesseret i at vide om nogen af jer evt. har nogen kendskab til Novellen hustelefonen som er med i Benny Andersens novelle samling "puderne". Da jeg syntes den er lidt svær at analyser og fortolke og kunne godt bruge en hjælpende hånd. Håber virkelig der er e...
