Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 17961 til 17980 af 25375
-
HJÆLP!
Forumindlægjeg skal finde noget om Rentesregning; Rentebegreb og dets historie, rentensbetydning for privatøkonomien og samfundsøkonomien, hvad bestemmer rentens niveau, rentetilskrivning og bestemmelse af en kapitals værdi på forskellige tidspunkter, lånetyper (f.eks. annuitetslån, serielån, m.fl.) og hvad... -
Mening i SSO
ForumindlægHejsa allesammenSå skriver jeg lige endnu engang... Men skal man give sin mening til kende i sin 3.g opgave... Altså skriver i historie og design, og ved så abre ikke om jeg for eksempel skal skrive hvad jeg syntes om funktionalismen, som jeg bla. skal skrive om. Håber nogen herinde kan hjælpe? -
Opbygning af SSO (2.g)
ForumindlægJeg er igang med at skrive historie opgave (dog kun 2.g). Omfanget af opgaven er derfor mellem 6 og 8 sider, hvor ca. 3/4 skal være referering og resten diskussion. Jeg vil dog bare spørge om, hvordan ens indledning og konklusion skal bygges op + omfanget af det.Håber I kan hjælpe. -
SRP
ForumindlægSRP i matematik Keplers tre love Jeg skal til at skrive SRP i matematik og historie I matematik delen skal jeg bevise Keplers tre love. Er der nogen som kan hjælpe mig med beviserne: 1. lov: Baneloven 2. lov: Areallove 3. lov: Afstandsloven Mange tak på forhånd -
Hjælp!!! :)
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har en slags historie stil for til om to uger. Ville høre om der var nogle der lige kunne hjælpe mig med at fortælle mig hvad man kan skrive om i de 4 delemner. - Fra nationalstater til EU - Fra Sovjetunionen til nationalstater - >der er et yndigt land< - o... -
Problemst.
ForumindlægHej folkens, Til dette års AT har jeg valgt at skrive om terrorisme i dansk og historie.. Jeg har tænkt en del over hvilken problemstilling man kunne vælge, så emnet hører ind under "rejser".. Har I nogle forslag? Er åben for alle ideer.. Håber at høre fra jer.. :) -
For mange fodnoter?
ForumindlægHej. jeg skriver SRP i Historie A og Samfundsfag A, og jeg har mange fodnoter, da jeg jo både skal være meget kildekritisk og have god dokumentation for hvad jeg skriver. Derfor, har jeg altså ret mange fodnoter pr. side, og det ser ærlig talt voldsomt og grimt ud. Hvad skal jeg lige gøre i... -
DHO- historieopgave
ForumindlægHej folkens, jeg er igang med at skrive DHO- opgave, og jeg har valgt at skrive i Historie. mit emne er industrialisering i Danmark. jeg sidder med et underspørgsmål, som er; redegør for industrialiseringens udvikling i Danmark efter 1850 érne? kender i noget til det eller er der nogen herin... -
HC Andesen
ForumindlægHey...Jeg skal have lavet et multimedia produk om HC Andersens Eventyr.Så jeg vil hører om ikender til nogle link hvor man kan få billeder fra eventyret klods hans...Eller måske andre men det skalvære sådan at de skal ligne hinanden det skal være fra ensamling og det ksla være mange så det næsten... -
DHO- historieopgave
Forumindlægjeg sidder med min DHO, jeg har valgt at skrive i Historie, og sider med et punkt som lyder således; urbaniseringens betydning for de sociale boligforhold i byerne? jeg kan ikke rigtig komme i tanke om anden end at der blev bygget flere bygninger osv, men hvad er betydningen i det hele taget? n... -
historieopgave...
ForumindlægHej... jeg skal til at lave historie opgave her i 2.g. Jeg har nogle ideer om hvad der kunne være mulige emner, men jeg frygter at det bliver nogle alt for brede emner.Er det bedst at være alene eller i gruppe??Jeg har i sinde at vælge én af følgende emner:OsmannerrigetPest i middelalderenReforma... -
Hjælp til de taksonomiske niveauer om den kolde krig og rumkapløbet.
ForumindlægJeg mangler de tre taksonomiske niveauer (redegørelse, analyse og vurdering) for at færdiggøre min problemformulering. Det overordnede spørgsmål havde jeg forestillet mig skulle være: Hvilke intentioner lå bag at rejse ud i rummet under den kolde krig? I formuleringen skal fagene historie og fysi... -
HJÆLP TIL MUNDTLIG DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal om et par dage op i mundtlig dansk, men jeg er blevet lidt i tvivl. Jeg har valgt prøveoplægget: "Jomfruen" af Kim Fupz Aakeson Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvilken start det er? Altså starter historien med In medias res, introduktion eller er det en præs... -
Klage over årskarakter.
ForumindlægHej. :-) Jeg har indgivet en klage på baggrund af min sidste årskarakter i historie. Karakteren afspejler på ingen min præstation i faget, og jeg afventer nu besked angående afgørelsen fra min rektor. Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at høre om der er nogen der har erfaring med klager i årska... -
Artikel om AIDS
ForumindlægHeej Jeg står i den situation at jeg skal skrive om AIDS i næste (og sidste) AT-forløb. Er der mon nogen af jer der har eller ved hvor jeg kan finde en artikel omkring aids - en der måske lider af det eller hvorfor den er opstået? jeg skriver nemlig i historie/biologi, så det kunne være rart at h... -
Forfriskning
ForumindlægHej. Jeg blev student i 2012, og havde min tysk ekasamen i 2011, så er lidt rusten. Jeg skal nu til en realkompentence vudering og tage min eksame om, så søger egentlig nogen som har lidt pensum fra Tysk b niveau de vil dele lidt af. Jeg tænker mest på tekster/noter omkring tysklands historie.... -
spørgsmål til synopsis
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg har brug for hjælp til min synopsis om rejser. Jeg skriver i biologi og historie om klimaflygtninge fra Bangladesh, men jeg mangler en kilde om en bestemt persons rejse fra Bangladesh til et hvilket som helst land. Er der nogen som kan hjælpe mig med et interview/artikel ell... -
Søger referat af spansk tekst.
ForumindlægJeg står i den situation at chancen for jeg skal op i mundtlig spansk er rimelig stor. Jeg har styr på notater til alle mine tekster, undtagen en nemlig "El hombre que veía demasiado" som er en detektiv historie om Pepe Rey. Hvis nogen ligger inde med et referat eller lignende vil jeg m... -
10 klasse:
ForumindlægHej, jeg skal i 10. klasse efter sommerferien, og vil allerede nu begynde, med at forberede mig. Hvilke emner har man hovedsagligt om i de forskellige fag? Historie?, Biologi?, Samfundsfag?, Matematik?, Fysik og kemi?, Religion? osv. Eventuelt: Hvad i havde jer der gik i 10. om?? Tusinde tak ... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej, Jeg skriver AT i historie og dansk. Jeg skriver og slavehandlen der foregik på de dansk vestindiske øer, om slavernes frigivelse i 1848 og om Peter Von Scholten som frigav dem. Jeg skal i dansk analysere og fortolke en tekst der passer til dette emne, er der nogle der kender en tekst der omh...
