Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 18081 til 18100 af 25375
-
Amerika går ind i 1. verdenskrig
ForumindlægHej alle. Vi er to piger, fra 8.klasse som er ved at lave en historie opgave. Vi kan desværre ikke finde nogle oplysninger, og det kunne være rigtig dejligt, hvis der var nogle der kunne hjælpe os. Vi skal finde noget om Amerika i 1. verdenskrig, og skibet lusitania. Vi håber i vil hjælpe os. ! -
Perspektivering - golfkrig(2003)
ForumindlægHejJeg skal op til historie eksamen her snart, MEN problemet er bare at jeg ikke helt ved hvad jeg skal perspektivere til i emnet "Golfkrig 2003 (A) - med perspektil til vest - øst konflikten i oldtiden", som der står i mit pensum... er der nogen der har et bud på hvilke begivenheder, d... -
Dk efter 1945!
ForumindlægHey er der nogle som har notater eller opgaver om Danmark efter 1945. har tjekket på siden her. Er der nogle som bl.a. har noter fra bogen "Fra krig ti krise - kilder til Danmarkshistorie 1945-82" eller lign. det haster idet at jeg skal på på torsdag i historie. tak på forhåndMvh. Joakimj -
HJÆLP - AT
ForumindlægJeg skriver i dansk og historie om jernbanen. Jeg ved hvor stor vægt lærerne ligger på metodebevidsthed og hvorvidt man kan få de to fag til at arbejde sammen. Jeg forklarer generelle fakta om jernbanen i min historiske del, og analyserer en tekst og et billede om jernbanen i dansk. Er jeg ga... -
alexander den store
Forumindlæghej er der nogen som kan hjælpe mig med min historie opgave?her har i min disposition, så kan i give indskud til hvad i ved noget om.... mange tusind tak!:-)Disposition:IndledningAlexander den storeAlexanders erobringer (evt. hans motiver)Alexanders militære evnerAlexanders betydning for omverde... -
EKSAMEN: 1. Verdenskrig og Mellemkrigstiden
ForumindlægStår i den uheldige situation at have mistet de notater jeg selv har skrevet om 1. verdenkrig og om mellemkrigstiden, så hvis der er nogen som har noget til disse emner er jeg MEGET interesseret, da jeg snart skal til eksamen i historie!Jeg er meget interesseret i notater om RUSLAND fra samme tid... -
Palæstina/Israel - Problemformulering
ForumindlægHej alle, Jeg skal til at skrive en problemformulering og mit overordnet emne er: Israel Palæstina konflikten. Mine to fakulteter er historie og samfundsfag. Jeg vil gerne kom ind på noget forhistorie og optakten til 1948 og derefter noget inddragelse af samfundsfag, men det har j... -
AT - metode
ForumindlægJeg skal op til AT her snart, og jeg skriver i histore kombineret med fysik i emnet "luftskibe". Jeg har ikke kunne finde nogle historiske kilder, men har brugt en masse forskellige historie bøger om emnet, har derudover læst to nutidige artikler. Men er det nok til eksamen at nævne a... -
Sovjetunionens opfattelse af Marshallplanen
ForumindlægHejsa...Jeg skal op i historie om ikke så længe, og vi har opgivet den kolde krig til eksamen. vi har bl.a. kildebogen Stormagtspolitikken 1945-1982, og i den har jeg lidt problemer med kilde 3: Sovjetunionens opfattelse af Marshallplanen. Synes den er svær at forstå og får ikke meget ud af den.E... -
Analyse af kilder til aztekerne
ForumindlægHejsa...Jeg er ved at forberede mig til historie eksamen og jeg skal i den forbindelse lige have styr på en del kilder fra bogen - aztekerne og den spanske erobring af finn madsen. Er der nogle af jer, som evt ligegr inde med analyser af kilderne 1-9, 11-13 og 17-21, og som evt kunen undvære dem,... -
Landboreformer
ForumindlægJeg har valgt at skive om emnet "Lanboreformer" i historie opgaven. Jeg skal finde historiske kilder om det emne men jeg må ikke vælge "stavnsvåndets ophævelse" da vi har analyseret den på klasse. Jeg håber at I kender nogle historiske kilder om det emne, eller komme med i... -
1. person, objektiv hvordan er det nu liiige
ForumindlægHvordan er det nu lige, det er? Hvis historien forgår i nutid og vi følger én person (hovedpersonen) meget nøje. Tankerne er ikke beskrevet og han beskrives ved navn, når han taler. Andre personers tanker beskrives heller ikke og også de omtales ved navn. Altså er det ikke alvidende.. Men hvad si... -
fagenes sammenspil (HASTER)
ForumindlægSkal til AT eksamen i morgen og er tvilv o fagene Historie (samfundsvindenskablig) og dansk Hvorfor er det at samfundsvidenskab og humaniora sammenspiller hinanden godt ? Hvad kan humaniora som samfundvindenskab ikke kan? Hvad kan samfundsvidenskab som humaniora ikke kan? Hvad er deres ulemper/... -
Kina - Kommunist partiet
ForumindlægJeg sidder og læser til historie eksamen og bliver egentligt lidt i tvivl om noget - nok uden grund, men ville lige høre om i kunne hjælpe!Jeg læser om Kina, og lige pt. KKP (Kinas kommunist parti), og om gruppe fordelinger blandt medlemmerne. Når de skelner mellem intelektuelle og akademikere hv... -
H.C andersen
ForumindlægHejsaJeg får tit, at vide, at H.C andersen gør grin med overklassen i sine eventyrer....Dette er også tilfældet med svinedrengen, men jeg kan ikke rigtigt se hvor han ellers gør det.Er der nogle der kender andre historier, hvor dette gentager sig?På forhånd tusind tak!! -
AT Eksamen - Holocaust.
ForumindlægHej alle. :) Jeg har valgt at skrive fagene Samfundsfag og Historie. Jeg vil gerne skrive om hvilken betydning Holocaust har haft for Tyskland efter 1989. Jeg vil gerne komme ind på noget med hvordan Tysklands politik blev påvirket af Holocaust årene efter. Nogle der har nogle gode... -
Kopper at
ForumindlægHej jeg skriver om kopper i AT med Historie og biologi som fag. Ville hører om der er nogle der har nogen ideer til en humanistisk vinkel. Jeg har tænkt at komme ind på Edward Jenner og hans opdagelse af en vaccination mod kopper, hvad kopper generelt er og kopper som biologisk terror. Tænk... -
Novelle konflikt
ForumindlægJeg skal skrive en novelle i skole, og jeg har fundet frem til, at den skal handle om en genert pige der tager til USA og bor hos en rig familie, hun ikke kender. Jeg vil gerne have der skal ske noget spændende i historien, at det kommer en slags konflikt, men jeg ved ikke hvad. Så jeg har brug ... -
notehjælp til den amerikanske borgerkrig
ForumindlægDet kunne være rigtig dejligt hvis nogen har nogen til den amerikanske borgerkrig - helst ikke en hel sso da jeg er under et lille tidspres. Det må gerne være noter til Kilder til emnet eller bare generelle noter. En oversigt over forløbet ville også være dejligt at have!Jeg skal op i historie on... -
Eksamensprojket
ForumindlægI mit eksamensprojket har jeg valgt fagene religion C og historie B, nu står jeg bare med det problem at jeg ikke ved hvad det skal handle om. Havde tænkt på at jeg gerne vil skrive om overgangen fra ashetro til kristendommen. Men det emne er der allerede 2 fra kassen der har valgt. Så vil gerne ...
