Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 18101 til 18120 af 60468
-
Almen dannelse
ForumindlægEr det kun i gymnasiet, man "lærer" almen dannelse, eller er det også meningen at htx, hhx og hf (dvs. de gymnasiale uddannelser) skal indeholde nogle elementer af almen dannelse? God påskeferie! -
metoder og retninger
ForumindlægHej :) er der nogen der ved hvilke metoder og retninger man skal kunne indenfor psykologi til eksamen på c niveau? -
HJÆLP - Inspiraiton - International aflevering - Eksamen maj 2013 - USA's økonomi
ForumindlægHej derude er i gang med aflevering i IØ A og sidder og er lidt i tvivl angående forskelige punkter i opgaven. Tænkte på om nogen evt. vil kunne give noget inspiration, sende evt. svar til opgave, er snart selv færdig, det ville være meget behjælpligt af jer. -
AT Eksamen - Hjælp - Kunstig Intelligens i fagene mat A og Dansk A
ForumindlægHej SP. Jeg er i gang med AT i fagene dansk A og matematik A (datalogi), hvor overemnet er "Kommunikation - muligheder og begrænsninger". Mit underemne er kunstig intelligens. Jeg kan dog slet ikke finde ud af hvordan skal jeg vinkle det? Altså hvordan får jeg koblet kunstig intelligens... -
Dansk 9. Klasse eksamen: Hvilke litterær perioder skal man have noter til?
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål inden jeg skal op til dansk mundtlig afgangsprøve i morgen. Jeg er nemlig lige i gang med at skrive noter osv. Lige nu har jeg skrevet noter til. Oplysningstiden Romantikken Det moderne gennembrud (naturalisme, impressionisme) 1) Er der nogen der har skrevet o... -
Er der nogen dejlige personer der vil læse min dansk analyse igennem til eksamen? :)
ForumindlægJeg vil sætte stor pris på det, please send mig en besked i indbakken hvis du er interesseret i at hjælpe! :) -
Musulmanes en España HHX skriftlig eksamen fra 2011
ForumindlægHej allesammen Jeg ville spørge om der er nogle der enten har opgaven eller opgavebeskrivelsen til HHX spansk eksamensopgave fra 2011, som hedder: Musulmanes en España? Jeg håber, at der er nogle der har opgaven eller opgavebeskrivelsen, da jeg er villig til at betale for det. Venl... -
Tysk A eksamen - das süsse Mädel und der Dichter
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig? Jeg har trukket "das süsse Mädel und der Dichter" af Arthur Schnitzler. Den er undet emnet Frauenbilder. Er der nogen, der har læst den, eller analyseret den evt, som kan hjælpe mig med at forstå den? -
HJÆLP!!! Japans kultur historie!! Pleas help, eksame om 2 timer.
ForumindlægJeg skal bruge kort fortalt hjælp til den japanske kultur historie. -
The Sin Bin or Lucy's Heart - Eksamens tekst
ForumindlægHej Har li trukket engelk i dag. Det bliv The Sin Bin or Lucy's Heart. Nogen der har nogle lækre guldkorn til den? -
Bedste tips til en mundtlig SO eksamen på HTX 3. G?
ForumindlægHvordan sikrer man den bedste karakter indenfor SO, og er der nogle ting som er gode at have med? -
Er der nogen der har eksamens opg eller oplæg fra sidste år Dansk A - HHX??
ForumindlægJeg har virkelig brug for den opg, da jeg skal til terminsprøve næste uge. -
Dansk Eksamen, 10 kl, prøve b. Emne: To Verdener, tekst??
ForumindlægJeg har trukket emnet "To verdener" i dansk. Vi har i år prøveform B hvilket betyder jeg har et godt stykke tid til at forberede mig. Jeg skal selv vælge en tekst, hvilken som helst genre (evt. novelle?), som omhandler dette emne. Der skal tekst-mæssigt også være en god del at tage fat ... -
Fælles faglig eksamen i naturfag - Biologi, Geografi, Fysik/kemi
ForumindlægJeg har været så heldig at trække "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget" og jeg aner virkelig ikke hvad for nogle emner man kan komme ind på. Jeg håber der er nogen som har nogle super spændende emner eller som i hvert fald har nogle gode idéer -
Michael Strunge - Natmaskinen. Mundtlig dansk eksamen imorgen 14/06!! HJÆLP
Forumindlæg- Hej, jeg skal til afgangsprøve imorgen i mundtlig dansk, og har trukket 80erne som mit overemne. Derfor har jeg valgt Natmaskinen af Strunge som mit selvvalgte emne. Det jeg nu mangler at få styr på er: Hvad vil i sige kompositionen er i digtet? (Er lidt i tvivl om det et prosadigt, er det det?... -
hjælp mig. dansk eksamen. ''det står i avisen''
Forumindlægjeg har trukket fordybeselsområdet det står i avisen, og jeg har vaglt at analysere denne artikel https://politiken.dk/forbrugogliv/livsstil/trivsel/art5543865/Eksperter-om-unges-trivsel-Det-perfekte-er-det-nye-normale, men er stærkt i tvivel om hvilken type artikel dette er, så det vil betyde me... -
demografiii konsekvenser af den aktuelle aldersfordeling kan få eksamen vigtigt
Forumindlæghvilke samfundsmæssige konsekvenser den aktuelle aldersfordeling kan få??? i japan?? ned under kan i se befolkningspyramiden -
Eksamen på særlige vilkår - får jeg overhovedet min hue? :(
ForumindlægHej folkens Jeg er for tiden på vej op til en god række eksamener, da jeg har fået tilegnet mig særlige vilkår i alle fag her i 3.g. Det ville som udgangspunkt ikke være et problem for mig, da jeg "vel bare" skal have et snit over 02. Mit problem er nu, at jeg høre folk snakke om at hvi... -
Hjælp til at finde en novelle til Dansk Eksamen (70'erne-90'erne) !!!!!!!!!!!!!!! HJÆÆÆÆÆLP :)
ForumindlægJeg skal finde en novelle som er tidstypisk fra tidsperioden 70-90'erne.. Jeg har bare mega svært ved at finde en novelle. . Så jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig med at finde en novelle, da det haster lidt :) Min lærer har opgivet disse noveller som vi skal relatere til : Dan Turéll: ... -
24 timers eksamen 1. korstog Raymond af St Gilles
ForumindlægJeg har lidt problemer med forståelsen af denne kilde: bogwebs.systime.dk/bogwebs/korstogene_61607363/kilder.htm#kap_5_txt_46 . Kort fortalt handler kilden om hvordan en gruppe af 1. korstog blev angrebet da de var på vej mod konstantinopel, og blev uvenner med kejser Alexius. De var der jo for...
