Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18121 til 18140 af 27496
  • Privatundervisning

    Forumindlæg
    Hej. Søger en kemi studerende fra uni eller lignende, som kan hjælpe mig med nogle enkelte beregninger om stofmængde og pH. Selvfølgelig mod betaling. Skriv hurtigst muligt - gerne til min mail [email protected]
  • isotoper

    Forumindlæg
    Hejsa jeg er lige begyndt på kemi-c og har fået en opgave som jeg sidder lidt fast i :( så jeg håbede der var en der måske kunne hjælpe mig på vej? opgaven lyder: hvilken af disse isotoper findes der mest af i naturligt argon? 36Ar, 38Ar eller 40Ar tak for hjælpen :)
  • Gamle eksamenssæt og løsninger (HTX)?

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen der har gemt tidligere ekssamenssæt og eventuelt også løsningerne til, som de har lyst til at dele? Kan også bruge nogen fra kemi. Jeg vil gerne prøve at løse så mange som muligt før min skriftlige eksamen. På forhånd, tak.
  • Kemieksamen

    Forumindlæg
    Jeg står og skal til kemieksamen. Jeg går i 2.g og har kemi på B-niveau.Er der nogen, som har været til kemieksamen på gymnasiet, og ved hvordan et spørgsmål kunne se ud, så ville det glæde mig at høre fra jer.Med venlig hilsen Bettina Egeberg.
  • Maple - Enheder på egen brøkstreg?

    Forumindlæg
    Halløj! Når vi laver kemi afleveringer må vi ikke angive svaret som følgende eks: Jeg vil gerne have det ud i denne format: Er det mulig man kan få maple til at spytte det ud i den format?? På forhånd tak!
  • Notater? JA TAK

    Forumindlæg
    Hej.... Hvis du ligger inde med nogle fede notater til Fysik/Kemi & Matematik. Kunne du da lige så godt sende dem til mig jeg vil have meget gavn af dem.Ja jeg håber du vil sende dem til denne mail adresse:[email protected]å forhånd tak,Held og Lykke til alle der skal op til eksamenFranky
  • Hej, haster! - eksamen..

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogle, der sidder inde med de tidligere eksamenssæt i kemi stx A? - Det kunne være så dejligt, hvis i havde, for jeg skal op lige om lidt, og jeg føler mig slet ikke klar.. Jeg vil nemlig gerne øve mig på dem! De bedste hilsner, Mikkel S.
  • eksamen...

    Forumindlæg
    skal til kemi-c mundtlig eksamen... Har haft en lærer der normalt underviser B-niveau, så har lidt svært ved at bedømme mit standpunkt. Har ikke fået årskarakter, da det er HF - GSK-fag...Nogen der har nogle gode råd, vejledning...anything:-)Takker:-)
  • Har i en kemirapport ?

    Forumindlæg
    Hejer der nogen af jer der har lavet en kemi rapport,som hedder Reaktionen mellem persulfationer og iodidioner, som kan sende den til min mail?Please jeg har brug for den jeg kan ikke finde min og jeg ska snart op til mundtlige eksamen...
  • Transformation

    Forumindlæg
    Hey gutter!!!Nogen som evt. ved hvad man kan lave, hvis man trækker transformation til fsa, fysik/kemi???Man kan lave den der med at sætte 6 v ind og der kommer 12 ud.... Men er der nogen som kender noget andet???På forhånd takTheerackoo
  • Beckmanns blanding

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med at skrive en rapport om oxidation af ethanol i kemi. Og under teori vil jeg gerne nævne noget om Beckmanns blanding, er der nogen der har en ide om hvad jeg kunne skrive? Crew
  • Eksamen om??

    Forumindlæg
    jeg ville bare lige høre om der er nogle der ved, om jeg kan tage en om eksamen. har lige været oppe i kemi (2g) fik et 6 tal, hvilket ikke er så godt. Kan jeg tage en om eksamen i 3g??
  • Bjerrumdiagram og PH

    Forumindlæg
    Hej! Nogen der kan hjælpe med den vedhæftede opgave? Det er ikke en aflevering - jeg er blot i gang med at øve til min skriftlige eksamen i kemi, og har især svært ved denne type opgaver. På forhånd tak
  • facit til "opgaver kemi"

    Forumindlæg
    Er der nogle der ligger inde med facit til den røde kemi opgavebog redigeret af:Carsten Kongegaard Holmeboe. Eller ved i hvor man kan finde facit til den. Jeg er virkelig i nød og skal bruge den, da jeg er igang med at øve mig på nogle af dem og gerne vil se om jeg har regnet dem rigtigt.På forhå...
  • Koncentration og opløsning.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har i en kemi opgave fået spørgsmålet der lyder: Kaliumpermanganatopløsningen laves ved at opløse en afvejet mængde KMnO4(s) i vand. Angiv, hvorledes man skal lave en opløsning, som er præcis 0,0200 M? Hjælp :-) På forhånd tak.
  • induktion i hverdagen

    Forumindlæg
    Hej min veninde og jeg vi lave nogle dispositioner til vores fysik og kemi eksame/prøve og vi kan ikke komme i tænke på hvor man bruger induktion henne i hverdagen? taak for din hjælp!!!
  • ester

    Forumindlæg
    Hej Vi har dannet estere i kemi og så spurgte vores lærer hvordan vi kunne være sikre på det var en ester vi havde fremstillet. Er der nogen der ved hvorfor? Håber jeg Hilsen Camilla, KBH
  • HASTER- gode råd søges

    Forumindlæg
    Hej sp Skal op til kemi A skriftlig stx imorgen og søger i den forbindelse råd og fif til hvordan man klarer sig bedst muligt. Jeg har selvfølgelig ordnet mine papir, læst op og forberedt mig ved at løse gamle eksamensæt- MEN er der andet godt?:)
  • tereoisomeri for A-vitamin

    Forumindlæg
    jeg har en kemi a-niveau opgave hvori der er et spørgsmål som jeg virkelig godt kunne bruge noget hjælp til inden alt for lang tid.. skal afleveres fredag...Hvilke stsreoisomere former er der mulighed for i A-vitaminets kæde...?
  • Batterier, kemiske processer

    Forumindlæg
    Kære kemikere :) Jeg sidder med SRO - fysik/kemi og har om brændselsceller, brint, batterier. Jeg har et lille spørgsmål som ville være dejligt hvis der var nogle som ville hjælpe mig med: Beskriv -kemiske processer i engangs-batterier og -Kemiske processer i genopladelige-batterier Håber virkeli...