Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 18141 til 18160 af 25375
-
Analyse- sso
ForumindlægJeg vil bare høre om når man skal analysere i historie, må man så til sidst gerne komme med sin egen mening? Jeg skal analysere og redegøre for baggrunden af den amerikanske borgerkrig, hvor jeg har forskellige synspunkter for de krigsudløsende grunde, må jeg da gerne komme med mit eget bud, ell... -
SSO-opgave om Sulaima Hinds "Dias"
ForumindlægHej Jeg skal her i uge 2 skrive 3. g's opgave om Sulaima Hinds "Dias". Det er en samling af 40 små historier (kortprosa), hvor man følger en kvindes liv fra fødsel til død. Hvis der er nogle som har nogle brugbare råd/fif/tip/ så er de velkommende til at give dem. Hilsen Sara -
synopse DØD
Forumindlæghej jeg skal lave en synopse om DØD hvor jeg skal vælge 2 tekster og sætte op mod hindanen og jeg har valgt en vi har arbjedet med som jeg skal ( en-to-tre NU!) også har jeg overvejet ( historien om en moder) men jeg ved ikke hvordan jeg skal starte om nogle har en ide,skarpelon eller noget de k... -
hjælp til DHO
ForumindlægHej, jeg skal skrive opgaveformulering til min DHO (jeg har valgt Historie). Jeg skriver om "den sorte død". Jeg har skrevet 4 opgave formuleringer. Er der nogle, som kan hjælpe mig med at skrive en god opgave formluering på baggrund af det valgte emne. - hvis du evt. vil se mine opgav... -
Oliekrisen 1973 Teskt + Spørgsmål
ForumindlægHej Skriver lige nu Dansk - Historie om Oliekrisen 1973. Nogen der kan hjælpe mig med at finde en tekst? Kan simpelthen ikke finde nogen. De kan være Sang, novelle, digt, og så videre. Også nogle der har nogle forslag til spørgsmål i problemstillingen? Er ret lost, det er til på mandag, ... -
HJÆLP HASTER LITTERATUR LISTE
Forumindlæghttp://www.denstoredanske.dk/Rejser,_geografi_og_historie/Mellem%C3%B8sten/Korstogene/korstog Jeg bruger noget af denne side til min opgave, men hvordan skal jeg skrive det op, som litteratur liste og fodnote. ved godt datoen skal med, men hvis jeg nu kun bruger noget af teksten. lad os sige ... -
SRP - hjælp?!
ForumindlægHej alle brugere! Jeg skal snart igang med min SRP (studieretningsprojekt), og føler mig lidt på bar bund. Det eneste jeg ved er, at jeg skal skrive i engelsk og muligvis historie. Er der nogle, der har forslag til engelske romaner eller emner, som de selv har haft god erfaring med? På forhånd ma... -
Inspiration til eksamensprojekt
Forumindlægjeg går i 2.hf og skal inden længe i gang med et eksamensprojekt som skal bestå af 2-3 fag. Jeg har valgt at skrive i dansk og historie - men det kniber med ideerne. Derfor vil jeg høre om I har nogle gode ideer til hvilket emne man kan skrive om hvor begge fag indgår? -
hjælp, det haster!
ForumindlægJeg har en historie opgave for til d. 2 februar. Det er om inkariget, og jeg er kommmet godt igang med den, men et af de spørgsmål jeg skal formulerer er hvilke sygdomme som spanierne bragte med sig da de erobrede inkariget, og også hvilke sygdomme inkariget havde. - hjælpen haster en lille sm... -
Hvad betyder det?
ForumindlægI min historie bog står der: ”… Vort lille land er jo under omstændigheder i stand til at yde noget væsentlig bidrag til det såkaldte jødespørgersmålsløsning, hvis det overhovedet kan løses… (jeg vil) ikke mindst af hensyn til jøderne selv- aldrig være så dum gennem mas... -
Arrrrrg! Hjælp!
ForumindlægSå er tiden kommet til SRP. Og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal skrive om. Jeg vil rigtig gerne skrive i Engelsk A - hovedfag og Historie A - bifag. Har tænkt på noget med 2. verdenskrig, men kan ikke komme på nogle sådan rigtig gode undeemner. Kan I ikke hjælpe mig? Peace. -
Hvordan skal jeg lave det her kreative produkt?
ForumindlægJeg har skrevet om 6 dages krigen til historie eksammen, men jeg skal som kreativt produkt lave en 3d model som viser sinai ørkenen og vise israel's stategi mod egypten... hvordan skal jeg kunne lave den?? pap?? 3d software?? ler?? har i nogen gode ideer eller andre ting jeg kan bruge som kre... -
Nogen der vil rette en kort stil?
ForumindlægHey Jeg har en kort engelsk stil, som har brug for at blive rettet igennem. Det er en kort historie, hvor vi i starten skulle bruge et genre og slutte det af med et andet. Jeg er do ikke helt færdig, men kunne tænke mig at nogen lige retter det der er skrevet indtil videre... På forhånd mange tak -
en sætning
ForumindlægDansk: I løbet af historien får man indtryk af hvordan livet som politisk flygtning påvirker børn og voksne. Spansk: Durante la historia se hace una idea cómo la vida como exiliado politico influencia a los niños y los adultos, -
Den sorte død
ForumindlægHejsa! Jeg skal skrive DHO (jeg har kun valgt historie delen) om "den sorte død" umiddelbart vil jeg skrive den der skete i europa. Er der nogen der har nogle super gode links osv. som jeg kan bruge ? Jeg har selv lånt 2 bøger indtil videre. -
Må jeg få hjælp til 2. g opgave?
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en 2. g historie opgave, og så vil jeg høre om jeg må få hjælp til den.. sådan at jeg ligge min rapport ud, og nogle hjælper mig, ved at sige om jeg har svaret ordentligt på min problemformulering, og jeg skriver noget der slet ikke passer og lignede? -
Pesten i Europa!!!!!!!!
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lave en historie opgave hvor jeg skal skrive om pesten i Europa. Mit spørgsmål lyder: redegør for hvordan Europa var politisk i middelalderen da pesten ankom. Er der ikke nogen søde mennesker der kan svare på dette spørgsmål, altså hvordan det var politisk plz!? :) ... -
Danskopgave
ForumindlægJeg skal snart aflevere en blanket med hvilket fag og område jeg vil skrive om i historie- og/eller danskopgaven i 2.g. Jeg har bestemt at det kun skal være i dansk, og jeg kunne godt tænke mig at skrive om en tekst der handler om afslutning på en krig. Er der nogle, som kender en god tekst med d... -
Teknologiens Grænser - Disposition
Forumindlæghej! Jeg skriver pt. projektopgave, og vores overemne er "Grænser" vi har så valgt underemnet Teknologiens Grænser men vi føler det er ret svært at lave en disposition, så derfor vil jeg bede om noget hjælp. Vi har følgende punkter: 1: Hvad er teknologi? 2: Teknologiens histori... -
Årsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til AT årsprøve i mediefag, historie. Jeg har valgt emnet World Trade center (9/11), hvor jeg skal kombiner en film, dokumenter eller andet. Lige nu prøver jeg at sidde og komme på en problemformulering, de to fag indgår. Er der nogen, som har en god ide, ville jeg gerne høre det....
