Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18181 til 18200 af 27496
-
Aflæs pKs
ForumindlægJeg er i gang med at skrive kemi rapport om titrering af phosphorsyre og cola.Jeg skal aflæse 2 pKs-værdier for phosphorsyre, og jeg synes ikke det stemmer overens med tabelværdien.Hvad aflæser du pKs-værdierne til?http://peecee.dk/?id=35564 -
Hjælp herinde -> kilder?
ForumindlægHvis jeg får hjælp herinde til en opgave i fx fysik/kemi, skal jeg så skrive det i opgaven under kildefortegnelse? Hvordan skal man så skrive det?Svarer det ikke bare til hvis jeg får hjælp af mine forældre/søskende, for det gør jeg nogen gange, og der skriver jeg ikke nogen kilder. -
Strukturformlerl for Ethanolamin og Inositol
ForumindlægHej alle, jeg sidder med en biotekaflevering (kemi) og skal tegne strukturformel for Ethanolamin og Inositol. Ethanolamin hedder HOCH2CH2NH3 Inositol hedder C6H12O6 Jeg har tegner Ethanolamin sådan her, er det rigtigt nok? Er ret blank mht til Inositol, nogen som kan hjælpe med den? :-) -
afstemning af redox
ForumindlægHej.Jeg er igang med en kemi rapport og løb ind i et problem med en afstemning.MnO4- (aq) + C2O4-- (aq) ---) Mn++ (aq) + CO2 (g) (sur opl)Er der nogle der kan hjælpe mig?På forhånd tak.Hilsen Lone -
Opgavesæt
ForumindlægMener der var en herinde, som sagde han kendte en hjemmeside med kemi opgavesæt + svar, som læreren havde lagt ud til øvelse inden HTX eksamen. Har prøvet at søge, men kunne ikke finde noget. Nogen der kan bekræfte dette eller er jeg helt galt på den.MVH Andreas -
strukturformler
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder med kemi opgaver, om strukturformler.. Jeg er i tvivl hvordan og hvorledes jeg skal lave det.. a) 2-methylhexan b) 3-ethyl-2-methylheptan c) 4-ethyl-2,3,4-trumethyloctan Håber nogle kan hjælpe mig :)! -
Omeksamen
ForumindlægHey.. Jeg skal til omeksamen i kemi imorgen, men er så blevet i tvivl. Jeg mener det er den højeste karakter der tæller, men er det rigigt? Så mit spørsmål er, om det er den højeste eller den karakter jeg får i år, der tæller?Mvh Nicolai -
Facit
ForumindlægEr der nogle der ligger inde med facit til den røde kemi opgavebog redigeret af:Carsten Kongegaard Holmeboe. Eller ved i hvor man kan finde facit til den. Jeg er igang med at øve mig på nogle af dem og gerne vil se om jeg har regnet dem rigtigt. På forhånd tak -
Reaktioners hastigheder
ForumindlægEn reaktions hastighedsudtryk er altid "eksperimentielt fundet", som der står.Men kan der ikke være nogle generelle regler, der gælder for de fleste reaktioner? Fx syre/base-kemi, hvis det er en stærk syre, så indgår de samme størrelser med de samme koefficienter, selvom det er for fors... -
reaktioner/hastighed
ForumindlægHey...Nogen der kender eksempler på hastighedsudtryk for kemiske reaktioner, udover det der er på side 12 i Kemi 2000 A-niveau 1??Og er der nogen der kender eksempler på reaktioner, hvor der både er en bi- og unimolekylær elementarreaktion? -
monoprot/diprot/polyprot?
ForumindlægHej SP.Jeg skal til Kemi mdt. i morgen, og jeg mangler kun af få styr på et emne (tror jeg)Er der nogen der kan beskrive begreberne:monoprot syrediprot syrepolyorot syreDet behøves ikke være nogen størrer afhandling, bare lige lidt grundlæggende :)På forhånd tak.\\\\Mikziel -
Organisk navngivning
ForumindlægHej :) Jeg er blevet undervist i både ny og gammel navngivning i organisk kemi, derfor er jeg lidt forvirret. Jeg er godt klar over at det her f.eks. er den gammle metode: 1-butanol og det her er den nye; butan-1-ol. Men er det kun når det gælder alkohol, eller er det også alkaner, alkene... -
uffffffffffffffffff
ForumindlægJeg skal op i mundt fysik i morgen, og vi skulle læse næsten hele vores 9.klasses fysik og kemi bog....Men jeg har ik læst EN SKID:?...ved nogen hvad jeg skal gøre????? HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP plssssssssss det er imorgen jeg skal!! -
FSA fysik, hvad kan jeg snakke om, hvis trækker et fysikspørgsmål?
ForumindlægJeg skal snart til FSA i Fysik/kemi og jeg ANER ikke, hvad jeg skal snakke om, hvis jeg trækker noget fysik. Vi kan trække vekselstrøm, elektromagnetisme, induktion, transformation eller kernefysik. Hvad kan jeg snakke om, hvis jeg er så uheldig at trække et af dem? -
HJÆLLLLLLLLLLLLLLP
ForumindlægJeg skal op i mundt fysik i morgen, og vi skulle læse næsten hele vores 9.klasses fysik og kemi bog....Men jeg har ik læst EN SKID:?...ved nogen hvad jeg skal gøre????? HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP plssssssssssdet er imorgen jeg skal!! -
HJÆLP HASTER
ForumindlægJeg er i gang med en fysik rapport og skal regne ud hvor mange mangle liter luft en mol fylder. Der står jeg kan bruge molarrumfanget som også bruges i kemi. Jeg skal finde det for 5kml og 15 ml. Men hvordan gør jeg det? Har ingen anelse -
Ostefremstilling og rennilases enzymaktivitet
ForumindlægHey jeg har problemer med en rapport og håber i kan hjælpe mig. Jeg er ikke særlig god inden for kemi, så håber i kan være til hjælp. Tak på forhånd! Mit problem er spørgsmålene i diskotionen, hvordan jeg skal formuler mig, og hvordan jeg får det mest basige ind. mvh Mig :-) -
Lektiehjælp i Aalborg
ForumindlægHejJeg tilbyder lektiehjælp i matematik på alle niveauer samt fysik og kemi på gymnasieniveau. Jeg bor i Aalborg og studerer matematik på Aalborg Universitet på 4. år. Jeg har erfaring med lektiehjælp.\\Mikkel -
PRIVATLÆRER søges!!
ForumindlægJeg har ekstremt meget brug for en professional privat lærer i kemi A og matematik b niveau.. (går i 2. G), Er der nogen der ved hvor jeg kan henvende mig, et firma el. noget.. Skal i øvrigt være i Haderslevpå forhånd tak...... -
Syre,Base & Basiske.
ForumindlægHej , jeg skal op i fysik og kemi imorgen, det der 9 klasse. Hvis jeg kommer op i Syre, Base eller det basiske, Hvad skal jeg sige ? .. jeg er helt blank.. ved ikke hvad jeg skal sige ? og hva jegskal starte,med + evt. har i nogle gode ideer, til forsøg ? På forhånd tak :D
