Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 18221 til 18240 af 45450
-
Kongekabalen
ForumindlægJeg skal lave en redegørelse for filmen Kongekabalen, et af de punkter jeg skal komme omkring er handlingen/plottet ”set med samfundsvidenskabelige briller”. Hvad menes der med dette, set i forhold til filmen?:-) -
Hvilke metoder? religion (hum) og idræt (samf)
ForumindlægHej med jer Jeg er kommet i tvivl om lidt mht den mundtlige del af AT ang metoder. Hvilke metoder anvendes i religion (hum)? - jeg har fundet ud af hvilke etiske positioner der er i to tekster? Hvilke metoder anvendes i idræt (samf)? Her har jeg kun brugt få artikler og skrevet lidt af det, d... -
Et hurtigt spørgsmål
ForumindlægHvilken slags kommunikationsmodel mener I blev brugt af Hitler og nazisterne? Nogen der har forstand på det og kan forklare hvorfor? Jeg ville mene det var to-trins hypotesen og/eller kanyleteorien.. Men er slet ikke sikker og kan ikke forklare hvorfor .. Håber I lige hurtig har tid til at svar... -
HISTORIE OG FYSIK METODER
ForumindlægHej kære studieportalen'er:p Nogen der sidder inde med nogle metoder til disse fag og især de begrænsninger deres respektive fakulteter har? -
religion - eksamensoplæg
Forumindlægjeg sidder og forbereder religion mundtlig eksamen, men ved ikke hvordan spørgsmålene kan lyde. så jeg ville høre om der er nogle der evt har et eksamenoplæg de kan ligge ind eller om der er nogle der ved hvordan sådan et forlyder. på forhånd tak. -
AT-metoder ?
ForumindlægHej allesammen står og mangler lidt hjælp har valgt Biologi-religion, hvor jeg har om genterapi, men er bare lidt usikker om metoder i religion? nogen der vil forklare lidt om det ? -
Perspektiverende spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg er ligesom mange andre igang med AT. Jeg er i tvivl om hvad meningen med de perspektiverende spørgsmål går ud på. Skal man svare på dem i synopsen eller hvad skal man gøre ved dem? Mvh en håbløs AT-elev... -
Tysk vejledning - en god måde at rette sine afleveringer på
ForumindlægHej :-) Jeg sidder i øjeblikket og er ved at skrive en tysk stil og tænkte det var oplagt at spørge herinde.. Jeg har altid problemer med mine tyske stile, eftersom det nok er et af mine sværeste fag.. Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg for mig selv, skriver den bedst mulige stil? Jeg vil... -
HJÆLP TIL SAMFUNDSFAGLIG METODE - HASTER!
ForumindlægHej Jeg er ved at lave AT-eksame og har brug for hjælp. Jeg har skrevet om global opvarmning og har valgt fagene biologi og samfundsfag. Indenfor faget samfundsfag har jeg valgt at kigge på hvilke politiske tiltag der er blevet oprettet for at begrænse udledningen af CO2, eks. kyoto aftalen, og ... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej. ville lige høre om der nogen der muligvis har været oppe i dansk eksamen, som der kan fortælle lidt om, hvordan ens fremlæggelse skal foregå? -
Hjælp.hjælp.
Forumindlægheeey Da jeg snart skal til prøve leder jeg efter digte, noveller, osv som jeg kan øve mig i. Er der nogen som kender hjemmesider hvor jeg evt. kunne finde dem. Det kunne hjælpe mig rigtig meget.! Taaak på forhånd! -
Krav til scrapværdi
ForumindlægInvestering i alt - 975.000 Levetid - 5 år Scrapværdi - 200.000 Kalkulationsrente - 12% År Investering og scrapværdi Lønbesparelse Netto betalingsstrøm Nutidsværdi 0 -975.000 ... -
KEMI EKSPERTER!
ForumindlægKan i give nogle eksempler på kemiske analysemetoder? Chromatografi og spektrofotometrier er to eksempler jeg kan komme på.. Hvad med titrering og destillation? Er det også analysemetoder eller? Har i andre ideer? kom med dem! tak :) -
Genteknologi
ForumindlægGodaften alle, Som bekendt, er årets AT overemne 'Kampen for det gode liv', og jeg overvejer her at skrive om genteknologi. Det er oplagt at inddrage bioteknologi her, men da jeg ikke har haft faget tænker jeg om jeg kunne skrive i biologi og et andet fag, måske dansk. Hvad mener I om... -
haster, eksamen imorgen ....
Forumindlæghej allesammen. jeg ville bare spørge om der er nogen, som har været til eksamen eller som skal til det. hvad er det første man skal gøre til eksamen, ? og skal man fortælle om teorier, metoder og modeller? og hvilke ting skal gå ind på? når man har sin tekst på to sider? ved godt at man skal ... -
Hjælp til eksamen!
ForumindlægHej Jeg ville spørge om, hvordan man skal gribe det an til en mundtlig religionseksamen på c-niveau? -
Bevægelse med konstant accelration
Forumindlæghvordan vil graph se ud af v(t), s(t) hvis der er kostant accelration?? -
Etik
ForumindlægHej .. Kan en lige hurtigt definere begrebet "etik"? takker .. --- -
de 7 dimensioner
Forumindlæghej jeg har eksempler på de syv dimensioner, men hvad bruger man dem til? for jeg forstår det ik nemlige -
hvad kalder man det når......
Forumindlæghvad kaldser man det når man fx i en digtanalyse kigger efter ord med samme tema: fx: skib, havn, sejle, fisk er alle ord som kan samles under temaet hav
