Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 18241 til 18260 af 23784
-
ejendoms og brugsret til ressourcer!!!
Forumindlægjeg er stødt ind i en mur i min SRP! "Analyser vha. økonomiske begreber ejendoms- og brugsretten til ressourcerne". der er tale om naturressourcer i form af jernmalm oppe i Kiruna i nordsverige. men jeg ved ikke hvilke økonomiske begreber jeg skal integrere i min besvarelse!!?? kan noge... -
Hermeneutik
ForumindlægJeg skal forklare, hvorfor jeg har brugt den hermeneutiske spiral til at analysere skulpturerne "Spydbæreren" og "Diskoskasteren" samt en af Pindars oder. Er der en, der kan hjælpe mig? Jeg ved, at jeg har haft en forforståelse af tingene, men hvad er det for en forforståels... -
Afsætning/Dansk
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der var en der kunne hjælpe mig. Jeg har en opgaveformulering der lyder: Med udgangs punkt i de to udvalgte reklamekompagner for KiMs og Lays, skal du analysere dig fremt il, hvilke strategiske overvejelser og beslutninger der ligger bag kampagnerne. Hvilke modeller kan ... -
nølgetal
Forumindlæghej jeg er igang med en økonomisk analyse af Herstal Living.. Egenkapitalens forretning bliver det ene år på 220 % og det næste år på 94 %. kan det virkelig passe at den skal være så høj? i så fald hvad være skyld i de høje tal?? og har tjekket for regnefejl ved at bruge formlen: Afkastningsgr... -
Mega høj Egenkapital forretning :O
Forumindlæghej jeg er igang med en økonomisk analyse af Herstal Living.. Egenkapitalens forretning bliver det ene år på 220 % og det næste år på 94 %. kan det virkelig passe at den skal være så høj? i så fald hvad være skyld i de høje tal?? og har tjekket for regnefejl ved at bruge formlen: Afkastningsgra... -
Rudolf Broby-Johansen Forsvarstale til Blod
ForumindlægJeg søger efter digtet forsvarstale til blod af Broby-Johansen! Er der nogen der har det, må de gerne sende linken her tak :) Og nej, jeg har ikke brugfor analyse,resume eller alt andet. Mangler bar selvste digtet... ( Kunne ikke find den over google og min lære har ikke givet teksten). -
SSO
ForumindlægHej, jeg er i gang med min større skriftlig opgave i 2. HF, og er nået til vurderingsdelen. Jeg har vurderet, at Giddens' og Habermas' teorier fint kan bruges på de noveller, jeg har analyseret. MEN, hvad er virkningen af det? Hvad kan jeg konkluderer, efter at have vurderet, at samfunds... -
Ion chromatografi
ForumindlægHey.. Jeg sidder og er i gang med mit 3g studieretningsprojekt og skriver om analyse af chlorid og sulfat ioner i fjernvarmevand, vba. ion chromatografi.. Mit problem er så at jeg ikke rigtig kan finde ud af hvordan det fungerer? Altså, hvorledes ion bytningen foregår i processen.. Hvis der er ... -
Liberalisme
ForumindlægNogen der har skrevet om liberalisme eller lign eller nogle der vil komem med ideer til en indledning (evt. forslag med kilder) til følgende problemformulering: Der ønsker en redegørelse med udgangspunkt i en analyse i den amerikanske uafhngighedserklæring og den danske grundlov for liberalise... -
Engelsk og samfundsfag - Donald Trump
ForumindlægHej! Jeg kunne godt tænke mig at fokuserer på Donald Turmp og præsidentvalget, men jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal undersøge, nu når det handler om "Menneskets forhold til naturen". Måske hans politik om klimaforandringer eller? Så kan man analysere en tale af ham i engelsk, men j... -
Modeller fra bogen, fodnote?!
ForumindlægHejsa! Jeg skriver i Afsætning og engelsk. Mit spørgsmål er, om hver gang jeg anvender en model fra afsætning fx; Minerva-modellen, skydeskivemodellen osv. skal lave en fodnote med henvisning til afsætningsbogen? Og om det samme gælder når man anvender en teori, fx; markedsudvælgelse, analyse ... -
Submarino/social arv
ForumindlægHej. :-) Er der evt. nogle herinde der har noget godt stuff om Pierre bourdieu og social ulighed/arv? og måske i den forbindelse en shot-to-shot analyse eller en opgave om filmen Submarino? ville være nice da jeg skal skrive SRP opgave om dette emne inden længe og gerne ville have lidt inspir... -
Øvelse til terminsprøve
ForumindlægHej alle kompetente lektiehjælpere, Jeg er i gang med at øve til terminsprøve i matematik B, og ønsker derfor yderligere hjælp. Til differentialregning bestemmelse af ekstrema: 1. f'(x) 2. f'(x) = 0 3. analysere værdier under og større end nulpunkterne for f'(x), for at finde ænd... -
Gode idéer til bøger i Dansk om social ulighed - forfattere?
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive SRP i Samfundsfag og Dansk, om social ulighed i det senmoderne samfund, jeg mangler dog at finde et værk/en bog i Dansk som jeg kan analysere lidt på. Jeg har tænkt på at bruge Jan Sonnergaards 'Radiator', men vil den være relevant til dette emne? Er der a... -
top toy
Forumindlæghej.... jeg er eåbentbart en af mange der også har om top toy fætter br og indkøb, markeds analyser osv.... Jeg er desværre her til aften kørt helt fast i eksamen, og mangler VIRLIG nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg nemmest beskriver købscenteret for TOP TOY i forbindelse med indkøb af un... -
Kildeanalyse
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive min DHO opgave, og jeg skal til at analysere en formålsparagraf som Dansk Kvindesamfund udgav i 1871. Jeg har problemer med at karakterisere kilden umiddelbart tror jeg enten det er et levn eller en førstehåndskilde. er der nogle der kan hjælpe? .. Vh htt... -
Interferens
ForumindlægJeg skal analysere dette digt men jeg synes det er ret svært så jeg ville bare høre om nogle af jer havde nogle hints til hvad digtet handler om, symbolik osv. Her er linket til digtet: http://bh-o.dk/Dansk/2x06/Intereferens.htm På forhånd tak -
Hjælp til analytisk plangeometri
Forumindlæghej allesamen jeg har brug for hjælp til min opgave Den indre diameter er på 240 meter og selve volden 4 meter bred. Vejene og indgangsporten antages at have været 3 meter brede. Brug plangeometriske analyser til følgende opgaver: Bestem længden af den direkte vej fra indgange til indgange -
H NMR-spektrum
ForumindlægHej Jeg har problemer med en omgaver som omhandler H NMR-spektrum. I opgaven skulle jeg først finde den emperiske formel Og så analysere spektrum, hvilke ikke lige er min stærke side. Har skrevet nogle spørgsmålet i dokumentet :D Her er linket: http://peecee.dk/upload/view/217520 -
Forsyningsbalance Brasilien
ForumindlægJeg skal inddrage forsyningsbalancen i en analyse af Brasilens recession i 2015 og 2016 Jeg har prøvet at regne forsyningsbalancen ud, men mine tal går ikke op, hvilke poster skal jeg benytte? og kan det passe at begge sider ender i minus? Jeg har vedhæftet nøgletallene
