Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18241 til 18260 af 27496
  • Optagelses

    Forumindlæg
    Jeg skal på optagelsesprøve på tirsdag på HTX, hvad er det man må medbringe? I mit brev står der at jeg skal op i dansk, engelsk matematik og fysik/kemi og alt foregår skriftligt, må man gerne medbringe noter med? :-)
  • farmaceut

    Forumindlæg
    hey...jeg overvejer at læse til farmaceut, derfor vil jeg godt høre om der er nogen herinde der allerede har prøvet famacuetstudiet el. kender nogen der har. jeg vil godt høre hvad i synes om det med hensyn til fordele/ulemper og hvad synes i om fagene til studiet, især kemi?
  • farmaceut studiet

    Forumindlæg
    hey...jeg overvejer at læse til farmaceut, derfor vil jeg godt høre om der er nogen herinde der allerede har prøvet famacuetstudiet el. kender nogen der har. jeg vil godt høre hvad i synes om det med hensyn til fordele/ulemper og hvad synes i om fagene til studiet, især kemi?
  • Pufferområde

    Forumindlæg
    Hej, sidder og skal lave en kemi rapport. Jeg skal analyse en graf for en titrering af CH3COOH (0,083)og NaOH (1). Jeg kan se i mine noter at jeg har skrevet noget om et pufferområde på en graf, men kan ikke huske var der sker i pufferområdet, eller hvad det går ud på. Tak på forhånd
  • Redoxtitrering

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder her med en kemi rapport, som jeg skal aflevere idag. Rapporten hedder redoxtitrering af askorbinsyre. Så vil spørger jer om, hvad jeg kan tage med til mit teoriafsnit, og hvad de mulige fejlkilder ku' være? Tak på forhånd og god weekend:)
  • redox

    Forumindlæg
    halløj alle derude.. jeg er igang med nogle opgaver som lyder således i vores kemi bog: angiv reaktionsskema for oxidation af ethanol med oxygen til ethanal. CH3CH2OH --> CH3CHO + H2O håber nogen kan hjælpe =) på forhånd TAAK
  • Hjælp til eksamen! meget vigtigt!!

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til fysik/kemi her om 2 dage, og jeg mangler en meget vigtigt defination på hvordan magnetisme, elektromagnetisme, og induktion hænger sammen - hvis en kan forklare det meget simpel og gerne kort, ville det være perfekt Tak på forhånd!
  • carbohydrater

    Forumindlæg
    Godaften! Jeg har lavet et forsøg i kemi. Vejledningen samt resultaterne er vedhæftet. Jeg skal så svare på om resultatet blev som forventet. Er lidt blank på det spørgsmål, så håber virkelig, der er nogle som kan hjælpe :) Tak på forhånd!
  • Elektromagnetisme

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til mundtlig fysik/kemi eksamen i morgen og jeg har virkelig svært ved elektromagnetisme. Det gælder både induktion, vekselspænding, transformation og forsøg dertil. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig, på forhånd tak! :-)
  • Forsøg til det periodiske system

    Forumindlæg
    Hej :-) Skal op i fysik/kemi her i morgen. Det eneste emne jeg mangler at finde nogle forsøg til, er det periodiske system. Har i nogle forsøg i kunne anbefale, som også hænger sammen med det, så kan jeg få noget teori på til det? På forhånd tak!
  • En konstant magnet

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til fysik/kemi eksamen i morgen, og jeg har virkelig brug for at vide, hvad en konstant magnet er. Jeg er ikke særlig stærk i fysik, så er der nogle der kan en nem forklaring på tranformation og el-produktion? Tak på forhånd! Anna
  • Reaktion mellem Ci3 og NaOH

    Forumindlæg
    Hejsa. Har dette spørgsmål i kemi c. Opskriv 3 reaktioner mellem CiH3 og NaOH hvor de 3 hydroner fra spaltes en af gangen? mener man skal startemed at skrive sådan CiH3 (aq) + NaOH (aq) → ?
  • er den afstemt rigtigt

    Forumindlæg
    hej alle sammen ... skulle lige høre om nogen af jer kemi eksperter kan se om jeg har afstemt følgende redox ligninger rigtig: se --> http://peecee.dk/?id=36952 på forhånd takkk :)
  • standardentalpi for Ni(s)

    Forumindlæg
    Hej! jeg har glemt min databog over i skolen og har en kemi aflevering for hvor man skal beregne entalpien for en reaktion hvor nikkel indgår som en af reaktanterne. bliver derfor nødt til at have fat i standardentalpien for Ni (s). En eller anden der kan slå den op for mig??? på forhånd tak
  • lidt om bundfald

    Forumindlæg
    hejsa allesammen!!:-) vi skal i næste uge have lidt om bundfaldsberegninger i Kemi! nogle der sån måske vil introducerer mig for emnet? Eller måske bare give mig et link? Bare så jeg er en smule forberedt på emnet!.. mange tak på forhånd og på afstand!:-)
  • mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Er der nogen derved hvornår de mundtlige eksamener cirka begynder i år? Jeg tager et studenterkursus i kemi b. Derfor ved jeg at jeg skal til eksamen her til sommer, men jeg vil gerne vide hvornår jeg tidligst kan komme op.
  • laborant udd.

    Forumindlæg
    Hey Hvis man vælger en laborant udd. som kræver en gymnasial udd. og specifikke krav; MatC og Kemi/fysik/naturfagC. Hvis man så har fx matB niveau, skal man så have bestået faget før man kan blive optaget? Niveauet er jo højere.. Hilsen Sam
  • Forsøg - salte

    Forumindlæg
    Hejsa! :) Er der nogen herinde som har nogle bud til hvad man kan lave, af forsøg til FSA i fysik/ kemi? Jeg har allerede to forsøg: - Fiksersalt og elektrisk strøm - Krystalvand i kobbersulfat mangler så 1-2 mere :) På forhånd, tusind tak.
  • Carbonat-ion i reaktion med syre

    Forumindlæg
    Jeg har i kemi lavet et forøg og i forsøget sker følgende reaktion: CO32- (aq) + 2H3O+ (aq) --> CO2 (g) + 3H2O (l) Dette er jo en syre/base reaktion men kan ikke finde ud af om det er korret, fordi basen burde jo optage en hydron??
  • beregn pH

    Forumindlæg
    Hej. Håber nogen kan hjælpe. Beregn pH i en 0,2M opløsning af C2H5NH2, Kb=5,6*10^-4 Er helt på bar bund. Kemi er ikke lig min stærke side. på forhånd tak.