Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 18261 til 18280 af 25375
-
fag - emne
Forumindlæghej, jeg står og skal ha' valgt fag til studieretningsprojektet til på onsdag - men jeg ved ikke, hvad jeg vil skrive om, så jeg ville høre, og I havde nogle gode ideer. min studieretning hedder musik A matematik B filosofi C derudover kan jeg jo inddrage historie eller dansk. -
Nogen der har skrevet om "Mule Killers" ??
ForumindlægHej! Som sagt skal jeg skrive et essay om Mule Kilers og har ret svært ved at finde gennemgående temaer i historien. Vil blive rigtig glad hvis der var nogle der havde læst den og havde nogle bud eller bedre endnu: ligger inde med et essay af denne tekst ;D Håber meget på svar og på forhånd tak... -
Franco og Spanien
ForumindlægHej alle (: Jeg skal skrive en opgave om kvinderollen i den periode, hvor Franco havde magten i Spanien. Jeg har et spansk værk, som jeg skal analysere, men mangler nu historie delen. det kunne f.eks være en tale af Franco eller en eller anden person, som snakker om kvinden eller kønsroller i den... -
analyse
ForumindlægHej, er pt. i gang med den forhadte dansk-historie opgave... jeg skriver tværfagligt og i dansk har jeg udvalgt to artikler som min lærer har sagt jeg skal lave en indholds- og argumentationsanalyse af... er der nogen der evt. kan fortælle mig hvordan man laver sådan en :p på forhånd tak :D -
Modeller..
ForumindlægHej. Ved ikke lige om det er det rigtige sted at oprette dette indlæg, men jeg vil bare høre folks meninger om hvordan man går ind og ser på modeller i fagene matematik, kemi og historie. Hvad forskellen er i de fag. Er ved at skrive en opgave om det og er lidt i tvivl om kemi. Altså hvordan f... -
metodeafsnit?
Forumindlægjeg er ved at skrive synopsis i historie og idræt Men jeg er lidt i tvivlt om hvordan man laver metodeafsnit. Skal man skrive sine overraskelsesmomenter altså fx 'så vil jeg bruge den humanistiske metode og analysere teksten blabla og derudfra prøve at konkludere hvorfor sport betød så meget... -
Stil
ForumindlægJeg er i gang med at lave en stil/historie og den er meget lang - nogle og fyrre sider på computer. Jeg ville lige høre om der var nogle der gad at læse den og give mig lidt konstruktiv kritik? Jeg vil rigtig gerne forbedre mig skriftligt men vi får desværre ikke særlig mange stile for i skolen... -
Den gejstlige og verdslige struktur
Forumindlægheeej. jeg skal redegøre for den gejstlige og verdslige struktur i middelalderens Europa, i historie.. nogen der kan hjælpe, altså jeg forstår ikke rigtig hvilken rolle de begge spiller i middelalderen, samt hvordan jeg skal redegøre for strukturen. evt. send links til gode hjemmesider. -
Perspektivets udvikling
ForumindlægHej, Jeg skal snart til at skrive SRP i fagene Matematik A og Historie A. Jeg har valgt at skrive indenfor området: "Perspektivtegning i renæssancent". Kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har tænkt sig at skrive i noget lignende eller måske skrev om det sidste år? :) Det er... -
ernst hemingway's after the storm
ForumindlægHej SP Jeg er i gang med at lave en analyse af After The Storm. Problemet er bare, at jeg simpelthen ikke kan udlede noget som helst. Hvad pointen med historien er osv? Jeg er med på at det er en short story og at den er skrevet over isbjergteknikken, men jeg kan simpelthen ikke komme vid... -
Dansk opgave - ideer?
ForumindlægNu skal jeg til at skrive dansk og/historie opgaven (2.g), og jeg er rimelig sikker på at jeg vil skrive i dansk. Jeg vil utrolig gerne skrive om Det moderne Gennembrud, men hvordan jeg skal gribe det an, er lidt uklart for mig. Har I nogle gode ideer til hvad jeg foreksempel kunne beskæftige m... -
ord forkl: sekularisering til prøve i morgen :/
Forumindlægjeg er blevet stillet et spm. i old der lyder: herodot er historiker, men ikke sekulariseret historiker. hvorfor? jeg ved at sekularisering betyder adskilelse, men synes det er lidt forvirrende. menes der adskillelse i form af at han ikke adskiller realitet og 'gode historier'? eller at d... -
bio dansk
ForumindlægI min 3.g studierapport har jeg valgt fagene Bio og Dansk med biologi som hovedfag. Er der nogen der har forslag til, hvilket emne man ku tage nu når det skal være tværfagligt? Mine lærere har ikke rigtig noget forslag, og siger det er nemmere at inddrage historie når bio er hovedfag, men jeg v... -
Poetic Justice
ForumindlægEr der nogen der har skrevet den stil? For forstår ikke helt " The title" Hvad menes der med det? Og hvad betyder titlen iflg historien? Og "the language and point of view" Håber folk, der har skreevt/læst denne stil. Kan hjælpe mig :=) Eller må I gerne sende stilen til mig -
Alan Turing - Systems of logic based on ordinals
ForumindlægHej Overvejede lidt at skrive om Alan Turing i SRP, i forbindelse i Matematik of historie, så tænkte på om der er nogle der hvor man kan læse han Ph-D fra Princton, ved navn "Systems of logic based on ordinals" På forhånd mange tak Kristine Krieger -
Diskussionsdelen i en opgave
ForumindlægHej (: Jeg sidder og er ved at skrive en historie-opgave, men er kommet en smule i tvivl med hensyn til den del der hedder diskussion. Vores opgave er inddelt i: 1. redegørelse 2. analyse 3. diskussion og jeg er ikke sikker på jeg ved hvad man skal i diskussionen, for der er så mange forskelli... -
Haster! har valgt eng/his
ForumindlægHej. jeg har valgt engelsk og historie og skal finde en roman. Har overvejet Irland, dog stadigvæk ikke het sikkert emne, vil meget gerne også have andre ideer. Men kan nogle indspore mig på emnet indenfor Irland villedet være bedst, min tid løber snart ud. mvh S -
stil stil hjælp.......har brug for den så hurtigt ....plzzzzzz
Forumindlæger der nogen der kan give mig nogle god råd hvad jeg skal lægge mærke til på stilen " feature" og et start på historien.. jeg har brug for den lige så snart. jeg skal skrive hvilket medie, jeg skriver til, og at give stilen en overskrift. der ska' være scene ,problem. -
Tværfagligt projekt - Idéer Det moderne gennembrud
ForumindlægHej. Jeg skal til at nærme mig et emne i mit tværfaglige projekt på HF, hvor jeg har valgt Dansk og Historie samt Det Moderne Gennembrud. Er der nogle der har nogle gode idéer til, hvad jeg kan arbejde med, så det får både et historisk, men også danskfagligt perspektiv? Tusind tak på forhånd ... -
Abstract
ForumindlægHejsa! Ja, så skal man skrive 2g dansk/historie opgave. Jeg har valgt at skrive i dansk, og min dansklærer har så leveret en ordentlig stabel papirer. Men så står der, at man skal skrive et abstract? :s Og hvorfor skal der skrives engelsk midt i det hele? Skal man skrive et abstract eller gælder ...
