Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 18281 til 18300 af 25375
-
hjælp
Forumindlægjeg skal en stil om et billed.. Historien skal være henvendt til en voksen læser i et ugeblad eller i en avis. Den kan enten have form af en dokumentarisk artikel, eller den kan have form af en novelle. men min lærer sagde til mig. at jeg skal Huske hvilket medie , jeg skriver til. er der nog... -
Redegørende
ForumindlægJeg er igang med at skrive med SRP-opgave og skal redegører hovedfaserne i ....(vil helst ikke skrive online :) ) jeg skriver i samf. og historie... Men det at redegører, indebære det også at man må komme ind på nogle tabeller der belyser emnet? Eller hører det til den analyserende del.. Er bare ... -
DHO - Danmark i 1800-tallet
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal skrive en DHO og har valgt historie. Vi har fået overmenet: "Danmark i 1800-tallet" og som underemne har jeg valgt "prostitutions tiden". Jeg skal opfylde nogle taksonomiske niveauer, som er redegør, undersøgt og diskuter, men jeg er i tvivl om, hvad de... -
srp
ForumindlægDet er måske lidt voldsomt at bede om men jeg søger en venlig sjæl til rette/kommentere det jeg skriver i SRP, da jeg ikke ligesom andre andre, har nogle personlige forbindelser der har forstand på det område jeg skriver i. jeg skriver i samf og historie, og FN og den jugoslaviske borgerkrig blan... -
tåregas
ForumindlægJeg skal til at lave et studieretningsopgave, jeg har valgt fagene; kemi og historie. Det er skal komme ind på er; hvorfor Danmark må bruge tåregas mod demostranter og militæret ikke må(hvorfor er det forbudt ifølge konventioner , at bruge tåregas i krig - det anses som et krigsmiddel). Danmark b... -
Nexø: Ulven og fårene - hjælp
ForumindlægHei jeg skal skrive en analyse/fortolkning af ulven og fårene af Martin Andersen Nexø men historisk supplering, men jeg aner ikke hvordan jeg skal gribe sagen and og hvad det er jeg skal lægge vægt på i en analyse. hjælp!! jeg er heller ikke sikker på jeg har fanget pointen i historien- hvad er ... -
Hegemoniteorien - SRP!
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP opgave i samfundsfag og historie, hvor jeg skriver om berlinmuren og dens fald. Jeg skal analysere årsagerne til murens fald, og skal her inddrage hegemoniteorien. Er der nogle der har en god idé til hvordan jeg gør dette? Håber meget nogen kan hjælpe mig! -
erdogan eksamensprojekt
ForumindlægHej Skal lave eksamensprojekt i historie og samfundsfag og Tyrkiet og Erdogan. Har problemer med at formulere en god problemformulering. Gode ideer ? Har stikord til opgaven som: Islamisering, Anti-demokratiseing, kollisionskurs med EU, forhold til Putin, NATO men synes ikke at jeg kan få det sa... -
Analyse af breve samt dagbøger.
ForumindlægJeg er igang med SRP, som så mange andre sikkert, og jeg skal analysere soldaterbreve samt deres dagbøger osv. Jeg har dog brug for lidt hjælp med analysen, og ville høre om nogen kender en hjemmeside for en model, eller de selv har en, man kan gå ud fra, når man skal analysere kilder på engelsk,... -
Noter og henvisninger i naturvidenskab?
ForumindlægSidder i øjeblikket med SRP i kemi og fysik og undrer mig lidt over hvordan man laver referencer og litteraturhenvisninger. I dansk/historie har jeg sat en fodnote, og nederst på siden skrevet efternavnet og årstallet på forfatteren, såvel som årstallet. Eksempel1 1: Svendsen (1992), s. 21-23 K... -
Emne valg
ForumindlægHej jeg skal snart til at vælge et emne til min srp, jeg skal bruge fagene Matematik A og Historie A. Jeg har tænkt på emnet kodebrydning, men jeg vil dog vide hvilke matematik man skal bruge hvis man skal skrive om det emne :) Ellers ville det være en rigtig stor hjælp hvis nogen kunne komme m... -
Venstres princippogram 1970
Forumindlægvi har i historie læst denne og er lidt i tvivl om hvad det egentlig er der står så ville høre om der var nogen der har læst i "kilder til det ny Danmark" side 111-113, om venstres principprogram i 1970: frem mod år 2000. kunne godt tænke mig om der var en der havde nogle gode noter/ ha... -
Alkymisternes metoder
ForumindlægJeg er i gang med SRP, med emnet alkymi (Kemi/Historie) Jeg har i min problemformulering at jeg skal beskrive alkymisternes metoder. Jeg har ikke haft noget held med at finde noget der beskriver deres metoder, så ville bare lige spørge om der var nogen der vidste noget om det eller havde nogle ... -
Vise procent i stedet for decimaltal i et Maple histogram
ForumindlægHej, for at gøre en lang historie kort. Jeg leder efter hvordan man kan lave et histogram der viser procent i y-aksen i stedet for decimaltal. Altså skrive 10%, 20%, 30% etc. i stedet for 0.1, 0.2, 0.3 etc. Jeg har vedhæftet et ark hvor den spytter resultatet ud med decimaltal. P.S. Jeg bruge... -
Fresa y chocolate
ForumindlægJeg er har også valgt spansk og historie til min studieretnings opgave, men I skal lige huske på at selvom et at mit hoved fag er spansk, skal opgaven skrives på dansk, men med spanske citater;) Også har fået fresa y chocolate som matriale, men er ikke rigtig kommer videre, nogle der kan hjælpe? -
BZ-bevægelsen "subkulturer"
ForumindlægHej, jeg har i min studieretningsopgave valgt at skrive om sociale bevægelser i Danmark, nærmere BZ-bevægelsen. Det hele er desværre lidt diffust i øjeblikket, så hvis nogen havde nogle gode hints ville det være nice. Måske nogen der havde skrevet om noget lignende? Jeg skriver i samfundsfag og h... -
SRP om Darwin
Forumindlæghej allesammen. Jeg sidder og skriver SRP lige nu. Mit overemne er EVOLUTION, og mit emne er DARWIN Så, jeg ville spørge, om der er nogen som har skrevet srp om darwin i fagkombinationen Biologi+Historie?. Eller måske andre fag?. Håber virkelig nogen kan hjælpe,. Har kun skrevet 10 sider, og e... -
Problemstillinger til Ane-Mette af Henrik Pontoppidan
ForumindlægHej kære venner Jeg sidder og skal til at forberede mig til Dansk-Historie opgaven. Jeg har fået teksten "Ane-Mette" som er skrevet af Henrik Pontoppidan Nogen der har lavet en DHO om den tekst? Eller er der nogen som har en problemformulering og problemstillinger til den ... -
Jeg er virkelig LOST! HJÆLP PLEASE!
ForumindlægJeg skriver en opgave om fibonacci, i matematik og historie. Jeg skal blandt andet bevise en formel: (Fn^2)+(1) =(4Fn-1) *(Fn-1) + (Fn^2)-(2) Jeg ved ikke hvordan jeg skal bevise den :S Jeg har vedhæftet en fil med lidt bedre oversigt over beviset. Håber at der er en sød person, ude i den store v... -
At beskrive
ForumindlægJeg skal beskrive kort kameraets historie. Jeg arbejder i fagene matematik, fysik. Altså, der er jo ikke meget "matematik og fysik" i den beskrivelse, jeg nu har lavet, udover en beskrivelse af de forskellige kameraer og problemerne/fordelen ved disse. Tror i det er godt nok? For det er...
