Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 18301 til 18320 af 25375
-
problemformulering SSO?
ForumindlægHej, Skal igang med min SSO og har valgt et emne i historie der omhandler DKP's forhold til Sovjetunionen og evt Arne Munch-Pedersens hemmelige forsvinden og død i Sovjet. Men er lidt på bar bund, så hvis det er nogle der har nogle forslag til en problemformulering eller en opgave klar vill... -
Babylon
ForumindlægHej Jeg skal begynde med studieretningsprojekt som handler om babylonsk matematik, og der står i min problemformulering : Giv en analyse af og forklaring på de økonomiske, sociale og kulturelle forhold i babylonien. Jeg har altid svært med at analysere og forklarer i historie. Er der nogen d... -
Fremlæggelse
ForumindlægHej jeg mangler 6 undrespørgesmål til min problemformulering om Co2. Jeg har over emnet Udledning af stoffer,og under emne Co2, skal jeg fortælle om grundstoffet og historien bag Co2 altså en tidslinje (f.eks skotisk fysiker) Jeg ville også tage biologi, geografi og fysik. -
naja marie aidt, realisme
Forumindlæghej. Jeg skriver dansk/historie opgave, og skal analysere og fotolke naja marie Aidts noveller, En kærlighedshistorie og som englene flyver, med SÆRLIGT fokus på realisme. Kan nogle fortælle mig hvilken realisme hun skriver i? - jeg er i det hele taget kommet lidt på bar bund:-( hjælp. -
fortæller?! rend mig i traditionerne
Forumindlægjeg skriver SRP om panduros "rend mig i traditionerne" og vil rigtig gerne have hjælp til: Hvem fortæller David sin historie til? - øjensynligt en medpatient, men han fortsætter med at fortælle efter han bliver udskrevet fra 'sanatoriet'? og hvor ses det i teksten? (andet at han... -
sekundær litteratur?
Forumindlæger det en nødvendighed at anvende sekundær litteratur på sit hovedværk? jeg skriver i fagene historie/engelsk og har læst og analyseret romanen "A Dry White Season", og har nu ladet mig høre at man skal bruge sekundær litteratur i form af fx. en anmeldelse for at underbygge ens argument... -
beviser i SRP
ForumindlægI forbindelse med mit SRP i matematik og historie skal jeg i min analyse bevise noget fra Euklids elementer. Euklid beviser allerede beviset, derfor bliver min version snarere en omskrivning med flere tegninger.. men føler ikke rigtig at en "omskrivning" er en analyse.. Kan bare ikke ... -
USA i 1. Verdenskrig HASTER HASTER HASTER!
ForumindlægHej! Jeg sidder her og skal til at afslutte min historie rapport (som skal afleveres inden midnat :o ) og jeg kan simpelthen ikke finde ud af følgende: - Hvad betød USAs indtræden i 1. verdenskrig? - Er den realistisk at tro at "de allierede" havde vundet uden hjælp fra USA? ... -
Grækenland + videnskablig udvikling
ForumindlægJeg er lidt fortabt. Jeg skriver 3g's opgave om Euklid, og skal derfor have noget samfundsudvikling med da jeg har inddraget historie. Men mit store problem er at jeg ikke kan finde det helt store om hvorfor videnskaben kom frem og hvordan det pludseligt kunne være at man kunne udvikle disse ... -
sociale baggrundsvariable og partivalg ved folketingsvalget 2007
Forumindlægjeg skal analyser denne statistik herunder (vedhæftet PDF) Men for at jeg kan det, skal jeg helst vide noget om politisk historie 2007. Grunden er bare at jeg ikke kan finde (eller selv ved) noget om perioden. Nogle der kan hjælpe, måske nogen som selv har analyseret den? -
Apartheid Nelson Mendela
ForumindlægHej alle, Vi har AT og overemnet lyder: Kommunikation - muligheder og begrænsninger vi har valgt at komme ind på Nelson Mandelas indsættelsestale og hvilken betydning den har haft for samfundet i Sydafrika. Men da vi har valgt historie som et af vores hovedfag, skal vi bl.a. være kildekritiske... -
Figurer o. lign.
ForumindlægHej. jeg vil bare høre om der er nogen, som kan fortælle mig, hvor grænsen går for brug af figurer og andre illustrationer i studieretningsprojektet. Jeg skriver om elektromagnetisme i fysik og historie, så der er ikke tale om flotte solnedgange eller noget i den stil, men små figurer som f.eks... -
Påvisningsniveau i DHO
ForumindlægJeg skal skrive DHO her i weekenden og har valgt at skrive indenfor historie, med fokusering på koncentrationslejre. Jeg har fået en skabelon som siger at der skal være tre forskellige niveauer i opgaven, redegørelses-, påvisnings- og diskussionsniveau, men jeg har svært ved at forstå hvad de... -
Produkt til historieafgangsprøven
ForumindlægHej alle, Min veninde og jeg skal op i mundtlig historie til afgangsprøven. Vores overemne er "en hel verden", og vores underemne er "Menneskerettigheder og FN". Vi har vedhæftet vores problemformulering, så I kan se mere specifikt, hvad vi vil ind på. Vi håber, I kan hjælpe... -
Produkt til historieafgangsprøven
ForumindlægHej alle, Min veninde og jeg skal op i mundtlig historie til afgangsprøven. Vores overemne er "en hel verden", og vores underemne er "Menneskerettigheder og FN". Vi har vedhæftet vores problemformulering, så I kan se mere specifikt, hvad vi vil ind på. Vi håber, I kan hjælpe... -
Grundloven
ForumindlægHej, jeg har et problem med min overordnede problemformulering. :S Det er samfundsvidenskab og historie med overemnet "Demokrati". :) Problemformuleringen lyder: "Hvorfor fik vi Grundloven i 1848?" Er der nogle, der kan give mig nogle underspørgsmål, som evt. kan hjælpe mig l... -
Produkt til historieafgansprøven
ForumindlægHej alle, Min veninde og jeg skal op i mundtlig historie til afgangsprøven. Vores overemne er "en hel verden", og vores underemne er "Menneskerettigheder og FN". Vi har vedhæftet vores problemformulering, så I kan se mere specifikt, hvad vi vil ind på. Vi håber, I kan hjælpe ... -
MÅ MAN??!
ForumindlægHeej. Jeg skriver om diabetes 2 i biologi og historie, vedrørende den generelle samfundsudvikling, vores leveforhold, osv. Mit spørgsmål lyder på om jeg må indsætte et afsnit omkring hvad der kan gøres ved problemet, konsekvenser osv. til sidst i opgaven, når det ikke står i min problemformule... -
2.verdenskrig USA/Japan
Forumindlægjeg skal skrive en historie aflevring om 2.verdenskig og jeg har valgt et under emne som har med usa og japan at gøre, altså noget med pearl harbor og atombomberne mod japan, men jeg kan ikke skrive ret meget om det fordi jeg ikke kan finde så meget, har i nogle gode hjemmesider ud over wiki? o... -
Rettelse af SRP
ForumindlægHej, Jeg ved rigtig mange opretter indlæg om rettelse af SRP - men jeg krydser alligevel mine fingre og håber at en venlig sjæl vil rette min. Jeg har skrevet om novellen "Fresa y Chocolate" Hovedfag: Spansk - bifag: Historie På forhånd mange mange tak for hjælpen :D
