Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 18341 til 18360 af 25375
-
Sechzehn Jahre af Erich Junge
ForumindlægEr der nogen, der har nogle guldkorn til Sechzehn Jahre af Erich Junge. Forstår, hvad den handler om, men kan ikke finde ud af at fortolke den. Hvad har lommekniven med historien at gøre, og hvorfor vil Martin ikke have at Bastian tager afsted? Og hvordan kan den kobles til skæbnen? Hvis der er... -
feature om "into the wild"
ForumindlægJeg skal skrive en feature om filmen "into the wild", men jeg er ike sikker på, hvad det egentlig går ud på at skrive en feature. skal man skrive den som en historie? eller som facts? og er det så sådan at man skal komme ud over selve filmen, og skrive om aktuelle emner der passer ti... -
Jehovas Vidner - dommedagssekt
ForumindlægJehovas Vidner begår selvmord, for at "redde" sig selv, end jorden går under. Folk som repræsenter dem fortæller dem løgn historier med bl.a, at de ikke må røre ved penge. Ja de tager dem til egen lomme, med den forfærdelig bemærkning at jorden går under i MAJ? Hvad er det for noget, ... -
to spørgsmåle. (:
ForumindlægHeeej. Jeg sidder og er i gang med at lave samfunds lektier, men der er lige to spørgsmåle som jeg ikke ved hvordan jeg skal svare på. Har i måske nogen hjemmesidder jeg kan læse om det?? 1. Beskriv de tanker og forold i verden og i Dk, som går forud for indførelsen af demokratisk styre i D... -
Den kolde krig, Den kolde krig: "Vandt republikanerne den kolde krig?" 1996
ForumindlægJeg sidder med en tale af George Kennan "Vadnt republikanerne den kolde krig?" og jeg har svært ved at analysere den. Er der nogen der kan hjælpe mig, som eventuelt kender til den og kan give mig en opsumering? -Jeg skal til mundtligt historie imorgen, og kan ikke komme videre. ... -
El Lobo / Wolf / The Wolf (2004) - manuskript?
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive SRP i spansk (A) og historie (A), og jeg har i denne ombæring overvejet at analysere filmen "El Lobo" fra 2004. Problemet er dog, at den ikke kan godtages af lærerne, hvis ikke jeg har manuskriptet til. Har søgt på nettet, men har desværre ikke kunne... -
El Lobo / Wolf / The Wolf (2004) - manuskript?
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive SRP i spansk (A) og historie (A), og jeg har i denne ombæring overvejet at analysere filmen "El Lobo" fra 2004. Problemet er dog, at den ikke kan godtages af lærerne, hvis ikke jeg har manuskriptet til. Har søgt på nettet, men har desværre ikke kunne... -
Metoder
ForumindlægHej Jeg skriver om Martin Luther King i Dansk og historie i AT. Dét jeg er lidt i tvivl om er, hvad jeg skal finde ud af i dansk. Er det en god idé at analysere hans tale? Og hvilke virkemidler han bruger? Hvis det ér, hvad ku det så specielt være, at jeg skulle se på? Og hører det inde under... -
Danmarkshistorie 1800-2000
ForumindlægHej Folkens, jeg skal til at skrive om danmarks historie fra 1800-2000...Men jeg er ligesom gået lidt i stå. Har så mange ting i hovedet at jeg nu slet ikke ved hvordan jeg skal begynde? nogen der eventuelt har nogle links jeg kan læse igennem, eller eventuelt nogle ideer, på forhånd tak. -
Den Amerikanske Borgerkrig
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive den dejlige SRP, hvor jeg har valgt Den Amerikanske Borgerkrig i fagene engelsk og historie. Er der nogen der har nogle idéer/forslag til hvilke(t) fokus man kan komme ind på, og evt. noget godt empiri som man analysere i engelsk-delen? Håber i kan hjælpe, Peter -
AT-problemformulering
ForumindlægHej allesammen, Her til AT har jeg valgt fysik, som det bærende fag og historie som bifag og jeg skal skrive om Newtons love. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal "dreje" emnet så det passer med overskriften "fremtid, visioner osv. ". Håber at I kan hjælpe, for jeg er virkelig i... -
Problemformulering - cubakrisen
ForumindlægHej.. da jeg skal til og skrive historie opgave (2.g) overvejer jeg og skrive om cubakrisen.. men kan ikke finde på en problem formulering.. (nået med redegør, analyse, diskuter, vurdering osv)... det eneste jeg kan finde på er: 1)redegør for cuba krisens forløb. 2)....... 3)....... nogle bud ... -
Emne??
ForumindlægHey guys, Jeg skal allerede her beslutte mig for, hvilke emne jeg skal vælge til SRP! Jeg skal enten vælge Mat A eller Biotek A, som er en af min studieretningslinje. Jeg vil gerne have Biotek A, men ved simpelthen ikke hvilke emne det burde være. Tænker på at have en kombination med Biotek A o... -
Hjælp til valg af problemformulering?
ForumindlægHej. Jeg står og skal til at skrive DIO om Cubakrisen hvor fagene er Historie og engelsk. Jeg skal skrive om Cubakrisen, så ville jeg høre om der er nogen der har nogle forslag til en problemformulering? Jeg gør dette for at få mest ud af min opgave. Håber der vil komme nogle inputs. Mvh Mathias -
Hjælp til valg af emner til SRP
ForumindlægHej Nu er der ikke så længe til jeg skal skrive SRP, og har tænkt på en fagkombnation med Matematik A og Historie A, er der nogen som sidder inde med nogle gode emner jeg kan skrive om med disse fag, gerne et emne med noget godt kød på både set fra den matematiske- og historiske synsvinkel? -
Agent orange synopsis.
ForumindlægHej alle. Jeg er ligenu igang med at skrive en synopsis omkring Agent Orange. Jeg skriver i kemi og historie. Jeg har lidt problemer med at få inddraget kemi i det. Jeg ved Agent orange er en blanding af 2,4,5-triklorfenoxy-butylester og 2,5-deklorfnoxy-butylester. Men hvordan laver jeg et rea... -
Dario Fo "Adam og Eva"
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med en dansk stil hvor jeg blandt andet skal analysere historien "Adam og Eva" skrevet er Dario Fo. Jeg er næsten færdig, men ville dog alligevel hører om der er nogen derude der skulle ligge inden med en analyse så jeg kan se om jeg er på rette vej med analysen.. -
DIO - Det International Område
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til at skrive DIO opgave.. Jeg har valgt fagende Dansk/Historie og hovedeemnet er globalieringens konsekvenser. Jeg har tænkt på at skrive om Carlsberg i den sammenhæng. Jeg vil dertil hører om der er nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan inddrage, eller om i ove... -
Velfærdsstaten!
ForumindlægHej derude.. Jeg sidder lige og arbejder med velfærdssamfundets historie. Jeg læste en opgave, hvori én skriver hvordan Danmark er gået fra "et residualsystem (hvor kun de trængende skulle have en bestemt ydelse) til universelt system (hvor alle havde ret til den sammen ydelse uanset indkom... -
og jeg ville droppe ud
ForumindlægPå gym har jeg fået følgende årskarakter.... Billedkunst C 12, 10 Biologi C 7,4 Kemi C, 7 4 Geografi C 7,4 Samfundsfag C 7, 7 Historie B 7,7 Religion C 7,7 Matematik C 7,7 hmm ? Gode Karakter??
