Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18341 til 18360 af 24088
-
Magtbalancen før 2. Verdenskrig
ForumindlægJeg skal analysere magtbalancen før Anden Verdenkrig, med henblik på de ressourcer (penge, militær, våben) osv., de forskellige allierede havde til rådighed.. Jeg har søgt en masse på nettet og kigget min historiebog igennem, men uden held. Nogen der har nogle gode links eller lignende? På fo... -
Søger ordforklaring
ForumindlægSidder med en artikel jeg skal analysere i samfundsfag, håber I kan hjælpe mig med ordet "partisankrig". Det står i sammenhængen: "I dag er stater dybt involveret i partisankrige, som når USA i 2001 udliciterede indtagelsen af Kabul til en bande banditter kaldet Nordalliancen... ... -
hjælp til NF eksamen HF.
Forumindlægjeg skal lave en problem formulering med følgende problemstillinger. er der nogen som kan hjælp mig. plezzz.. jeg kan ikke komme igang vand og landskab. - gør rede for vand og dets betyning for lanskabsdannelsen. - Analyser den økologiske betydning for udlening af nærings salte til vandområde... -
Børnelitteratur Vs. Voksenlitteratur
ForumindlægHej med jer. Jeg er ved at skrive en opgave om børnelitterarur sammenlignet med voksenlitteratur. Hvad er forskelle og ligheder. Jeg synes en del børnelitteratur har undertoner som kun voksne forstår, og det er dette jeg gerne vil sætte fokus på. Har nogle materiale der kunne passe til dette em... -
Hjælp Vokseværk Kortfilm
ForumindlægHej jeg går i 10'ende klasse og jeg har trukket emnet "Vokseværk - Kortfilm". Jeg spurgte min lærer hvad skal det sådan set handle om osv, han svarede at det skal være en kortfilm hvor det er fra barn til voksen som du skal analyserer. Jeg har søgt og søgt og kan slet ikke finde nog... -
Øvelse i tysk sætninger.
ForumindlægHej. Kan jeg få en til at tjekke mine sætninger igennem. Har gjort mit bedste og analyseret, men selvom man har tjekket igennem mange gange, overser man vel de mest elementære fejl nogen gange. Det drejer sig om 9 korte sætninger, som jeg skulle oversætte, men særligt adjektiverne har været vansk... -
Litterær artikel- sen eller postmodernisme? HJÆLP
Forumindlæghej jeg har lige et spørgsmål...jeg skal skrive en litterær artikel der er fra efter år 2000 (senmodernisme) men selve handlingen foregår i 70-80erne (senmodernisme)....hvad skal jeg så tage udgangspunkt i? Det er vel senmodernisme??? og hvis nogen evt. kunne hjælpe mig med analysen til en litte... -
Maler fra Mellemkrigstiden.
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive DHO. Jeg har valgt både at skrive i dansk og historie. Jeg kunne derfor godt tænke mig at analysere to billeder/malerier, fra mellemkrigstiden, hvor jeg også kan inddrage noget historie. Tænkte på om der var nogen der har forslag til kunstner, eller billede/maleri? H... -
konfrontationsmodernisme
ForumindlægHej, jeg sidder og analyserer Klaus Rifbjergs "Postludium" et fandens besværligt (men velskrevet) digt. Spørgsmålet er bare, der er visse vers der står helt for sig selv, f.eks.: FRI - fri - HED hed Kan jeg betragte dem som strofer?? For de hører ikke rigtig til nogen steder. Jeg synes... -
Eksamensopgave GIVES UD! Hvad kan jeg få for den?
ForumindlægJeg har lige været til dansk årsprøve, hvor vi skulle analysere 2 reklamer. umiddelbart kan jeg ikke gennemskue hvad jeg ligger på. Er der nogen vil læse min opgave igennem og give et bud på en karakter? det haster! Jeg sender på email. da jeg ikke vil have den på offenlige sider endnu, hvor ... -
Hvad betyder "Fag" Som "Ikke-Skolefag-Ment" ?
ForumindlægSkal analysere en tekst af Herman Bang, "Frøkenen" som starter ud med "Det var det mindste Hus i hele Gaden: Tre >>>>>Fag<<<<< og den grønne Gadedør......" Hvad betyder det markerede ord i den sammenhæng? -
Mundtlig eksame
ForumindlægHej alle sammen jeg skal snart op til mundtlig dansk og jeg tænkte på hvordan jeg skal takle det Når jeg har trukket min tekst og analyseret og derefter kommet ind, hvad synes i så man først burde starte med og dernæst osv osv osv Kunne i muligvis skrive det i punktform, altså hvad man... -
Samfundsfag(sociologi)/Engelsk
ForumindlægHej jeg vil gerne skrive srp i sociologi/engelsk og analysere en engelsk roman med sociologiske begreber jeg leder derfor efter en spændende engelsk roman, som tager sted i et engelsk talende samfund. meget gerne omhandlende en speciel karakter... hå¨ber der er nogen som har nogle forslag? -
Søren Kirkegaard: "Ligevægten mellem det æstetiske og det etiske i personlighedens udarbejdelse"
ForumindlægHej filosofi interesserede! Nogen, der har en analyse eller lign. af Søren Kirkegaards "Ligevægten mellem det æstetiske og det etiske i personlighedens udarbejdelse" fra "Enten-Eller", 1843? Skal brugen den i forbindelse med læsning til eksamen i filosofi. C-niveau som... -
Driving af suzanne kamata
Forumindlægheeej alle der ude tænkte på om der nogen som måske har skrevet en stil om novellen "driving" af suzanna kamata, os som eventuelt kan hjælpe mig med at komme i gang, da jeg sidder lidt fast og har problemer med hvad jeg skal komme ind på og hvordan jeg skal analysere og fortolke den:S... -
De udsatte eksistenser
ForumindlægHej jeg har i dansk trukkrt fordybelsesområdet de udsatte eksistenser og skal finde en novelle, kortfilm eller et billed, som jeg kan analysere nogen der kan hjælpe med en god novelle eller et billed. det skal helst kunne perspektivere´s med pigen med svovlstikkerne eller rejsen langs væggene... -
fordybelsesområdet de udsatte eksistenser ??
ForumindlægHej jeg har i dansk trukkrt fordybelsesområdet de udsatte eksistenser og skal finde en novelle, kortfilm eller et billed, som jeg kan analysere nogen der kan hjælpe med en god novelle eller et billed. det skal helst kunne perspektivere´s med pigen med svovlstikkerne eller rejsen langs væggene... -
hjælp
ForumindlægHej jeg har i dansk trukkrt fordybelsesområdet de udsatte eksistenser og skal finde en novelle, kortfilm eller et billed, som jeg kan analysere nogen der kan hjælpe med en god novelle eller et billed. det skal helst kunne perspektivere´s med pigen med svovlstikkerne eller rejsen langs væggene... -
HJÆLP!! Nogle der kan hjælp med problemformulering?????
ForumindlægHar disse problemstillinger: Hvad stod hippierne for, og hvordan skilte de sig ud fra resten af samfundet? Hvordan skildres mødet mellem hippierne og det etablerede samfund i svend åge madsens novelle "noget går gennem byen"? Analyse af "i kan ikke slå os ihjel" af bifrost ... -
HJÆLP
Forumindlægheeej alle der ude tænkte på om der nogen som måske har skrevet en stil om novellen "driving" af suzanna kamata, os som eventuelt kan hjælpe mig med at komme i gang, da jeg sidder lidt fast og har problemer med hvad jeg skal komme ind på og hvordan jeg skal analysere og fortolke den:S:...
