Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 18361 til 18380 af 23877
-
Denotativ og Konnotativt - Haster -
ForumindlægHej, kære lektiehjælper og andre :)) Kan nogen venlige sjæle herinde hjælpe min analyse af følgende reklame video for Nissan Leaf: https://www.youtube.com/watch?v=VdYWSsUarOg Hvordan kan man se reklamen Denotativt og Konnotativt? Andre eventuelle guldkorn til reklamen- bruges til AT, og jeg... -
diskussions problem --Hjælp please
Forumindlæghej jeg sidder nu og skal til at skrive min diskussion til min SRP. mit emne er matematik i det gamle egypten. mit spørgsmål hedder: analyser matematikkens rolle i det egyptiske samfund og diskuter matematikkens betydning for civilisationen. - er virkelig på bar bund om hva jeg ska diskutere så... -
"En Handske"
ForumindlægHej alle jeg er ved at skrive DHO og jeg skal analysere dramaet "En handske" af Bjørnstjerne Bjørnsons og jeg sidder lidt fast da det kommer til referatet, hvordan kan man skrive et referat af et drama? og hvis nogen har nogen noter om sædlighedsfejden eller lign. må I meget gerne de... -
Ukendt hovedperson i novelle
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at analysere en novelle, og jeg lader straks mærke til, at hovedpersonen er ukendt. Altså vi ved ikke hovedpersonens navn, men kun hvordan hun ser ud og hendes alder. Hvad tror I, dette kan betyde? Fortsat god dag! Hilsen Niels -
Samfundsfag & Engelsk
ForumindlægHej, jeg skal analysere en bog, som hedder Nickel and dimed skrevet af Barbara Ehrenreich, som kort handler om at hun går undercover og tager lavt lønnet job i forskellige byer for at se om hun kan overleve. Så ville jeg bare høre hvilke forskellige punkter ville være en god ide at komme ind på ? -
Metaforer Hurtigt svar! Tak :)
ForumindlægHejsa jeg sidder her og skal analysere digtet Generation af Michael Valeur, og er nået til det punkt, hvor jeg skal finde metaforer.. :) Metaforer er ikke lige min stærke side, så ville hører om der var nogen der kan hjælpe mig med betydningen? Jeg har fundet 3 metaforer: Pistols i hjertet ... -
Vælg af novelle
ForumindlægJeg læser Dansk som Andetsprog FED og skal op til E faglig dokumentation. Jeg har ikke tid for at læse en roman, og kan ikke finde lyrik... derfor tænker jeg om at vælge en novelle. Hvor finder du en? Jeg kiggede på ereolen.dk og andre steder, men har ikke fundet noget jeg virkelig kan lide. H... -
Dansk økonomi
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at besvare disse spørgsmål ud fra en artikel som er vedhæftet. 1. Beskriv udviklingen i de økonomiske nøgletal og sammenhængen mellem dem 2. Analyser hvad man har gjort fro at forbedre de offentlige finanser 3. Vurder Vismændenes kritik af den økonomiske politik -
Din frihed slutter, hvor andres frihed begynder
ForumindlægHej, Jeg har fåetg til opgave at analysere "Børn af dagen" til min eksamen. Temaet i denne kortfilm er fordomme og racisme. Den omhandler mange citater, og et af dem er "Din frihed slutter, hvor andres frihed begynder". Jeg er ikke helt sikker på hvordan dette ordsprog skal f... -
sekundær litteratur?
Forumindlæger det en nødvendighed at anvende sekundær litteratur på sit hovedværk? jeg skriver i fagene historie/engelsk og har læst og analyseret romanen "A Dry White Season", og har nu ladet mig høre at man skal bruge sekundær litteratur i form af fx. en anmeldelse for at underbygge ens argument... -
HVAD KAN FAGENE BIDRAGE MED? VIGTIGT!
ForumindlægHej, jeg skak snart op til AT-eksamen. Jeg skal kunne redegøre for, hvad dansk og biologi kan bidrage med. Danskfaget har jeg brugt til at analysere en tekst. Biologifaget har jeg brugt til at få en bedre forståelse for det relevante indhold. Emnet er i år: Menneskets forhold til naturen. -
Stænderinstitutionens indførelse?? EKSAMEN I MORGEN PLEASE
ForumindlægHej alle. Jeg analyserer Orla Lehmans tale fra 1842 om Ejderpolitikken, men der står som intro inden selve talen: "Ved mindefesten for stænderinsitutionens inførelse d. 28 maj 1842 på Skydebanen i København .." Hvad er stænderinstitutionens indførelse? Kan ikke finde noget som helst... -
Psykologi: Psykologiske teorier? - HJÆLP
ForumindlægHej.. Jeg har til opgave at skulle analysere Maslows teori (Behovspyramiden) udfra andre psykologiske teorier. Jeg har brugt Narcissisme (Freud) men det er jo ikke nok at skrive om 1 kun.. så jeg mangler nogle flere. Er der nogen derude som har nogle foreslag hvilke jeg også kan skrive om og sa... -
Rhetorical figure of comparison
ForumindlægHej Jeg har et spg som jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig med :) Jeg skal skrive en analyse af et digt og er blevet bedt om at se hvordan digtet benytter "The rhetorical figure of comparison", men jeg er i tvivl om hvad det præcist er? Er det sådan noget som metaforer, me... -
hvordan med I`m
Forumindlæghej derinde sidder og "prøver på at analysere en engelsk sætning og er gået lidt i stå.... I think I’m allergic to leather because I have a headache ..... | S/NP | V/VP | ??? | men hvordan er det med I`m ..havde d... -
For høj soliditetsgrad eller for høj lividitetsgrad ?
ForumindlægHej jeg er pt igang med at analysere en virksomhedens nøgletal (Tygesen A/S), og jeg ser at dens likviditetsgrad ligger på 1663,90% og dens soliditetsgrad ligger på 96%. jeg har så et par spørgsmål Hvad er fordele og ulemper ved at have så høje tal til begge 2 ? ?kane en soliditetsgrad o... -
mundtlig eksamen i morgen
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med min analyse. Jeg skal snakke om skrivestil men jeg kan ikke finde noget at snakke om. Har læst en masse om handleverber og sanseverber men synes ikke det passer ind i min. Har også lidt problemer med hvilke temaer der er i teksten. Er der nogen der vil læse mit prøv... -
Hvad kan tre gamle damer symbolisere
Forumindlæghej allesammen :) jeg skal analysere en tekst af mads brenøe, søger derfor lidt hjælp. har været vidt omkring vedrørende "tre gamle damer" og hvad de mon kan symbolisere. fandt frem til noget om treenigheden fra kristendommen. søger lidt nogle andre muligheder da det måske er og over... -
Essayets tre planer
ForumindlægHej derude Jeg sidder og analyserer et essay, og jeg er lidt i tvivl om de tre planer. Hvordan er det, det fungerer? Er lidt i tvivl om, om hele essayet skal deles ind i tre, hvor hvert afsnit er et plan, eller om det svinger... Altså ser er der lidt af det konkrete plan og så lidt af det ekspri... -
Hjælp til at finde data om danskernes forbrug
ForumindlægHej alle. Jeg skal finde data der belyser forbrugsudviklingen i Danmark de seneste to år samt en prognose for forbrugsudviklingen i år samt næste år. Skal bruge dem til at stille op i en tabel og analysere tallene. Men ved ikke hvor jeg skal finde dem. Har både været ind på danmarks stati...
