Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18401 til 18420 af 48240
-
OSMOSE
ForumindlægHej jeg har lige et sp. om Osmose. Spørgsmålet lyder: Diskutere osmoses påvirkning af celler Jeg har søgt flere steder på nettet og kunne ikke finde svar. Håber inderligt, at der er en herinde der kan hjælpe Tak på forhånd -
HJÆLP BIOLOGI KIG!!
ForumindlægFindes der en metode til at påvise carboxylgrupper og/eller aminosyregrupper? Jeg har en opgave om enzymet savinase, og skal finde på en metode til at påvise enzymets aktivitet. Tænker at man måske kan måle carboxylgrupper og aminogrupper - da det er "restproduktet" efter enzymet har v... -
Kemisk forbindelse eller kemisk reaktion?
ForumindlægHey, jeg ville bare gerne spørge, om CO2 er en kemisk forbindelse eller en kemisk reaktion. :) Håber nogle vil svare på mit spg. -
Fysik hjælp
ForumindlægHar fået mange afleveringer for, så hjælp søges.. 1. Hvad er forskellen på et grundstof og en kemisk forbindelse?? 2. Hvad er forskellen på en kemisk forbindelse og en blanding?? Please hjælp! På forhånd tak! -
drille opgave!
ForumindlægHej. Denne opgave driller mig meget! nogen det kan give forslag? eller noget hjælpe! Tak. http://peecee.dk/upload/view/277892 -
syrer
Forumindlæg -
Problemformuleringen
ForumindlægHej folkens, Sidder i et dilemma. Jeg er kommet i tvivl om noget: Tjener min problemformulerings opsætning (rækkefølge) også som disposition? Der står fx.: Redegør noget - Analyser noget - Vurder.. - Diskuter.. Men egentlig ville jeg gerne til en vis grad smelte redegørelsen og analysen sammen -... -
Jeg har Bio B skal jeg tage hele faggruppe?
ForumindlægHejsa! Hvis jeg har biologi B , hvad sker der så når jeg til næste år skal have den naturvidenskablig faggruppe? vil jeg så komme til at få den en ekstra gang på c niveau? Sådan en fagpakke, tages den normalt over et år? -
Skriftligt Mat A STX 24 maj 2013
ForumindlægHej derude :) Nogen der er søde og ligge deres besvarelse af eksamenssættet fra den 24. maj 2013 herind? :) Eller bare skrive facit??? Mvh -
Samlet gymnasial uddannelse og som enkeltfag.
ForumindlægHvad er det?? Det er vis i STX, hvor man kan få nogle fag som enkelt fag .. -
19. Hvad er en ufuldstændig forbrænding ?
Forumindlæg. ER NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG MED DET TO SPØRGSMÅL Hvad er en ufuldstændig forbrænding ? . Hvorledes tilføres der gødning til Jorden ? TAK FORHÅND -
Ligevægt
ForumindlægHej flinke folk:) Nogle som kan forklare hvorfor kan vand undlades i ligevægtskonstanten? -
Reaktionsskemaer - HJÆLP!
ForumindlægEr der en der kan hjælpe med med følgende opgave: Afstem reaktionsskema (II). Forklar, at også overskydende melamin kan indgå i en polymerisationsreaktion med trimethylolmelamin. Skitser et reaktionsskema for denne polymerisationsreaktion. Det er fra vedhæftede eksamenssæt (Opgave 1 d) Det hast... -
redox
ForumindlægHej jeg kan ikke finde ud af denne opgave kan i hjælpe: Cr2O72- (dichromat) oxiderer i en svovlsur opløsning 1-butanol til butanal. Afstem redoxligningen, idet chrom i Cr2O72- reduceres til Cr3+. -
Bevarelsessætning
ForumindlægEr grundstofbevarelse det samme som atombevarelse jævnfør afstemningen af et reaktionsskema? -
Opløsninger
ForumindlægDer er tidligere blevet oprettet et indlæg magen til, men der er ikke blevet besvaret så jeg har forstået det. Forklar om man skal forvente, at man kan opløse den samme mængde AgBr i disse tre væsker: 1L vand 1L 0,1 M KNO3 1L 0,1 M KBr Altså kan regne ud at når spørgsmålet lyder således - s... -
Salte og ioner
ForumindlægHej guys. Nogen der kan hjælpe med at besvare en opgave som jeg har fået stillet? Der skal fortælles om salte og ioner samt beskrive et bilag. Hele opgaven er vedhæftet. Tak på forhånd -
Reaktionstyper ?
ForumindlægHej alle Kan i fortælle el. hevise til et link om følgende: Hvad afhænger de forskellige reaktionstyper af f.eks. temperatur, lys, tryk osv. ? Heller hvis du har noget andet viden som er interessant, så vil jeg blive meget glad for det ! 1. Substitution 2. Elimination 3. Addition 4. Oxidation T... -
Indikatorer på syrer og baser?????
ForumindlægHjæælp!! Jeg kan slet ikke finde noget om hvad "indikatorer på syrer og baser" Nogle der kan hjælpe??:) -
Hvor mange år holder et CO2 - lager, hvis det ikke får tilført mere CO2 og lækker med 1 % af den oprindelige mængde hvert år? Hvad med 5 % om året
ForumindlægHvor mange år holder et CO2 lager, hvis det ikke får tilført mere CO2 og lækker med 1 % af den oprindelige mængde hvert år? Hvad med 5 % om året
