Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18401 til 18420 af 153151
-
Tysk- fristil! Nogle ideer?
ForumindlægHej alle Jeg skal lave en fristil, om et emne jeg selv bestemmer. Nogen der har nogle ideer? -
Buddhisme
ForumindlægHej med jer Nogle af jer som ved hvem Dalai Lama er helt??? TAK FOR HJÆLPEN! -
Hjælp til valg af tekst mm.
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har trukket emnet "At miste sin tro", som jeg skal op i, i mundtligt dansk. Jeg skal udarbejde en synopsis omkring en tekst (Det kan være alle former for noveller, lyrik eller andre formor for tekster), kortfilm eller sagprosa. Kort sagt, så skal det bare omha... -
scenisk og panoramisk?
Forumindlæghi...er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen er mellem scenisk og panoramisk handslingsforløb? hvis det altså kaldes handlingsforløb i den her sammenhæng. -
Analyse af Hemmeligheder skrevet af Kim ....aakeson
ForumindlægHej,vil meget gerne høre , jeg skal til at lave denne analysemodel, men spørgsmålet er, hvad betyder In Medias Res ? Og er det bedst jeg laver berettermodellen ? Tak på forhånd!:) -
Spørgsmål vedr. eksamen (stx - ny ordning)
Forumindlæg1. SKAL man til både mundtlig og skriftlig eksamen i A-niveaufag? Eller bliver det udtrukket, om man skal mundtligt? 2. Jeg skal til eksamen i fysik B. Skal min lærer opive enten titlerne på spørgsmålene eller hele spørgsmålene inden eksamen? På forhånd tak. -
Sydafrika efter apartheid
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med min SRP, og jeg skal til en af mine opgaveformuleringer finde selvvalgt materiale. Formuleringen lyder således: "Der ønskes en analyse af selvvalgte tekster, omhandlende tiden efter apartheid. Desuden ønskes en vurdering at, hvorvidt teksterne giver et validt bil... -
Problemformulering...D/H opg.
ForumindlægNogen der vil hjælpe med en problemformulering..? har skrevet lidt til den, men er bange for at det ikke vil blive godkendt. Så det ville være et stort hjælp hvis nogen havde tid til at kigge den igennem. -
Retorik - 3 gentagelser
ForumindlægHej Jeg er godt klar over hvilken effekt gentagelser giver, men jeg er pludselig blevet i tvivl om hvorfor lige præcis tre gentagelser er andvendt hyppigt. ('de magiske tre') Er der nogle der har en forklaring? På forhånd mange tak! Mvh Lasse -
Saga, kvad
ForumindlægMåske et dumt spørgsmål, men jeg har svært ved at forstå hvad et kvad i en saga præcis er? Er det omkvæd eller? -
Hjælp til titel!
ForumindlægHejsa! Jeg håber sådan at nogen kan hjælpe mig med betydningen af overskriften "Un sac de billes" (bare en oversættelse).. Det er min fransk-eksamens-tekst til imorgen. Det ville bar være dejligt, hvis der er en der kan hjælpe. Mvh. Anne-Sofie -
Hjælp til et spænende produkt
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal lave et produkt til min disposition. Problemformuleringen lyder sådan her: Kan bestemte situationer fremprovokere onde handlinger, og kan helt almindelige menneske gøres onde? Kan mennesket undgå ondskab? Håber i kan hjælpe mig. P.s det må gerne være lidt kreativt. Ve... -
stormen på Bastillen og stavvnsbåndets ophævelse
ForumindlægHej jeg skal fremlægge om kanonpunkterne stormen på bastillen samt Stavnsbåndets ophævelse. I den forbindelse, skal jeg svare på hvorfor de er blevet valgt som kanonpunkter. Nogen, der kan hjælpe? -
Konkret eksempel på metafiktion?! Skal til eksamen i morgen
ForumindlægHej, nu vil jeg lige prøve at benytte mig af denne skønne funktion og håber på et svar inden så længe da jeg skal til eksamen i dansk i morgen. Nu er jeg gentagne gange stødt på begrebet "metafiktion" = fiktion om fiktion, som optræder i postmoderne tekster. Jeg forstår begrebet nogenlu... -
Analyse af internationaliseringsprocesen?
ForumindlægHej derude ;) Jeg tænkte på, om der var nogen som kunne forklare for mig, hvordan jeg skal analysere internationaliseringsprocessen? Jeg skal skrive om Nike, og analysere deres internationaliseringsproces. Nogen der kunne give et tip eller fift? :) -
Tunesien - Demokrati (?)
ForumindlægHejsa. Er der nogen der ved, hvordan demokratiet i Tunesien er? Fik de overhoved demokrati? :o Og hvis ja, er den så ikk' begrænset? Hilsen Christina -
ægypternes interesse
Forumindlæghej! jeg er igang med at skrive min srp om ægyptisk matematik, og jeg skal diskutere hvilke slags matematiske problemer ægypterne kan siges at have en særlig interesse i og hvorfor, men jeg kan bare ikke finde nogle gode artikler, så er der nogen der kender et par stykke? -
Personbunden fortæller
ForumindlægHej Er der nogen, der kan forklare mig, hvad en personbunden fortæller er? -
Submarino film
ForumindlægNogen der har set Submarino Film???????? -
Mangler et Produkt...
ForumindlægHej allesammen! jeg mangler et produkt til mit emne ''mediernes grænser''... jeg ville være glad hvis i ville komme med nogle Ex! :) - hav en god dag!
