Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 18441 til 18460 af 23877
-
Dialog el. Monolog - sang.
ForumindlægHej. Jeg er igang med at analysere sangen "Kald mig hjem", af Burhan G. Men jeg er lidt i tvivl om der er tale om monolog eller dialog. Sangen er skrevet til hans mor. Link til sangen: https://genius.com/Burhan-g-kalder-mig-hjem-lyrics Vil være en stor hjælp, hvis nogle vil hjælpe. Tu... -
Internationalt projekt
ForumindlægHej, jeg skal skrive projekt om mexicanere der er immigreret fra Mexico til USA. Jeg skal herunder analysere personlige beretninger fra mexicanere og herfra udlede hvordan deres levevilkår osv. var. Jeg vil høre om der var nogen af jer derude der har skrevet et projekt om mexicanske immigranter... -
HJÆLP- DET HASTER
ForumindlægHeeeej alle sammen jeg vil høre om nogen af jer der evt.harlavet en analyse af digtet " ordener hænger man på idioter " eller digtet " Min politiske omvendelse " af P.A Heiberg. Jeg forstår slet ikke digtet, og håber der er nogen der gider sende en opgave, hvis de har la... -
SRP - Afsætning hjælp!
ForumindlægJeg er netop nu igang med min SRP og derfor har jeg lige brug for lidt hjælp. Hvordan får jeg analyseret mig frem til hvilke strategiske overvejelser og muligheder der ligger bag en TV-kampange som den virksomhed jeg arbejder med, har udgivet.?? Plaes, en som kan hjælpe. VH. Madsen -
3.tv - Novelle
ForumindlægHej med jer. - Jeg tænkte på om der måske var nogen som havde analyseret novellen 3.tv af Hanne Richardt Becks Hvordan ville i fortolke den? (mest omkring det sidste der sker i novellen, hvor hun kommer ind i Boris' lejlighed) Desuden må i gerne skrive lidt om fortælleren/synsvinklen/komposit... -
begrænsning af energiforbruget
ForumindlægHey. Skriver i fysik og samfundsfag om begrænsning af energiforbruget. Her skal jeg så analysere hvorfor partierne i folketinget har ændret holdning på energiområdet, altså hvad deres holdning var for fx 5-10 år siden også hvad deres holdning om energipolitik er nu. Det skal så diskuteres hvorfo... -
HASTER MEGET hjælp, hjælp please
Forumindlægheisa, har virkelig, virkelig brug for hjælp.. skal skrive danskstil for en veninde, da hun er på ferie, og har slet ikke tid til det., er der nogen der har skrevet analyse af "kongesønnerne" af Karen Blixen eller "skolestue" af Suzanna Brøgger eller "Novelle Med Kokain&q... -
hjemløshed i storbritannien
ForumindlægSkal skrive om hjemløshed i storbritannien i de sidste 20 år, og fagene er engelsk og samfundsfag, mit problem er bare at få bygget nogle samfundsfaglige teorier på mine casestories, som jeg har analyseret, har virkelig stærkt brug for hjælp, b.la. skulle giddens kunne bruges, men kan virkelig ik... -
Må jeg se dit SRP
ForumindlægHej alle! Sidder og er igang med mit studieretningsprojekt i 3.g og ville høre om der ikke var nogen af jer 3.gere der ville være søde at sende jeres SRP så jeg kan se hvordan i har sat det op osv. Hvis der er nogen der har skrevet i et humanistisk fag hvor i har analyseret en bog, kunne jeg rig... -
Film - mikro/makro
ForumindlægJeg har i dag fået udleveret min srp-opgaveformulering. Den lyder på følgende ....Herunder analyseres også filmens (Hævnen af Susanne Bier) mikro- og makroplan - Men jeg er meget i tvivl om hvad mikro- og makroplan er i forhold til film og dansk? (Den skal skrives i samf og dansk, m... -
litterære artikel om Tornrose
ForumindlægHej..:) Jeg er i gang med at skrive en litterære artikel om Tornrose, men jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal skrive om den. Jeg ved godt nok at man skal analysere og fortolke det først, men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal fortolke det, fordi jeg aldrig har skrevet en litterære artikel før. ... -
Materiale om Dubai og De Forenede Emirater
ForumindlægDet Internationale Område blev skudt i gang i dag, og jeg leder med lys og lygte efter flere kilder, links og tidligere opgaver som jeg kan bruge informationer fra, til min analyse af Dubai og De Forenede Emirater.. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe :) Mvh. Martin Birch -
Talkshow - emner?
ForumindlægHej. Jeg skal udarbejde et projekt her i slutningen af marts måned, har valgt en problemformulering som lyder: Med udgangspunkt i en analyse af de to talkshows-programmer ....... og ......., skal det vurderes hvorvidt amerikaniseringen har påvirket den måde vi ser på velstand, velfærd og livsk... -
SRP indledninger
Forumindlæghej hvordan kan man skrive en indledning til SRP når opgaven går ud på at man skal analysere to billeder der handler om teknologiens syn og udvikling. det gør mig forvirrede da indledning til SRP udskiller sig meget fra andre indledninger i andre fag. jeg er lidt lost, håber der er nogen fl... -
Litterær vs. ikke-litterær
Forumindlægjeg har fået en rimelig forvirrende opgaveformulering... jeg har nogle analyser til fiktion og non-fiktion. Jeg ved at fiktion er romaner, noveller osv.. og omvendt at non-fiktion er artikler med rigtige historier og facts.. Mit spørgsmål er så: Hvad er forskellen på litterær og ikke-litterær... -
Novellen Huset af Steen Langstrup
ForumindlægHej med jer Novellen huset af Steen langstrup volder mig store problemer at lave en tekstanalyse af. Og den skulle fylde 4-5 sider, er der nogen der hat sådan én liggende. Mig og analyser er ikke så god. Jeg er ved at blive skør i hovedet. Havde det da bare været en matematilopgave ;o) Agse -
Drageløberen
ForumindlægHej det er sådan så jeg skal analysere Amir og Hassans venskab, så ville hører om i lå inde med nogle informaitoner og inspirationskilder, så jeg bedst muligt kan få skrevet min opgave:) Bogen er læst grundigt, men mangler lidt udefra kommende ekstra synspunkter, især set med hovedpersonens øjn... -
Dansk stil. Haster guys! x
ForumindlægHey! Jeg er i gang med min alflevering som skal afleveres om cirka to timer. Vi har en novelle vi har analyseret, men vi fik den tilbage. I rettet form. Nu har vi fået en aflevering hvor vi skal skrive mere på den. MEN! Èn af punkterne til opgaven forstår jeg ikke helt. Den lyder: ... -
Krøniken - klasseopdeling
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder med krøniken og skal analyserer de 10 første minutter.. Ida Nørregaard skal til job samtale, og i avisen står der hun skal tale med Hr. Blomkvist (personalechefen), og ikke med direktøren. Kan man ikke godt sige at man kan se klasse opdelingen her? Eller det er meget ... -
Mærsk Olie og Gas's værdikæde
ForumindlægHey sidder og laver SRP og jeg mangler den her del af min problemformulering "Analyser Mærsk Olie og Gas's værdikæde med henblik på at afdække deres kernekompentencer Upstream", MEN jeg har søgt og søgt på internettet, bibliotek osv. men intet held jeg kan IKKE finde nogen som hels...
