Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 18721 til 18740 af 23784
-
AKTANTMODELLEN: HISTORIEN OM EN MODER
ForumindlægHey! Jeg har valgt "Historien om en moder" af H.C. Andersen til dansk. Jeg har brugt aktantmodellen til at analysere den, men kan ikke helt se hvem giveren skulle være. PLEASE HJÆLP MIG ASAP!!! Giver: ? Objekt: Barnet Modtager: Døden Hjælper: Natten, busken, søen, konen... -
Globalisering
ForumindlægHej alle :-) Sidder med en opgave om globalisering. Er gået lidt i stå, så håber i kan hjælpe mig. spørgsmålene ser således ud: 1. Analyser baggrunden for at udenlandske firmaer vælger at have produktion i Indien? 2. Vurdér de positive og negative aspekter af den økonomiske form af globalisering. -
Forsøg - Logger Pro
ForumindlægHej. Jeg har lavet et forsøg, hvor man skulle bestemme hastigheden og accelerationen for en bold i frit fald (og efter at den havde ramt jorden, hvor den hoppede op og ned) ved hjælp af en bevægelsessensor. Efterfølgdende har jeg analyseret det i Logger Pro og lavet en graf af, som jeg har vedh... -
dann turell - hvilken tekst?
Forumindlæghej :D jeg går i 10 klasse og har trukket dan turell som "emne" til min mundtlige eksamen. Han har skrevet rigtig mange tekster, så jeg synes det er svært at vælge hvad for en jeg skal analysere... - er der nogen af jer, som måske kender en rigtig god tekst? gerne en med meget kød på :D -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej:) jeg sidder midt i at skrive en min DHO, og jeg er gået lidt i stå jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe dette spørgsmål an, da jeg også synes kilden er lidt svær Redegør for indledningen til det moderne gennembrud, herunder naturalismens menneskesyn. Inddrag en analyse af kilden &rdqu... -
Religion og samfundsfag - Islamistisk radikalisering
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive min problemformulering i religion C og samfundsfag A om islamistisk radikalisering til min SRP. Er der nogle der har nogle ideer eller opgaver jeg må se for er i tvivl om mit analyserende spørgsmål. Og samtidig vil jeg gerne hæve mit niveau og skrive noget om internat... -
Vi er streger i luten af Jesper wung sung
ForumindlægHeyyy Jeg har ''Vi er streger i luften'' af Jesper wung sung som mit prøveoplæg. Er ret i itvivi om denne novelle som nærmer sig lyricken kan sættes ind i en berettermodel. Hvis du har eller kender en som har analyseret den før skriv gerne. Er så itvivl. Håber der nogen der kan ... -
Budskab
ForumindlægJeg er igang med at lave en analyse af "Danmark, mit fædreland" Jeg har fundet en lyrikanalysemodel, hvor en af punkterne er "budskab" Jeg kan ikke helt finde ud af hvad budskabet er i "Danmark, mit fædreland" Altså det jeg tænker er, at man skal... -
Besjæling og personificering
ForumindlægHej venner :) Nogen der kan hjælpe ift. besjæling og personificering i følgene digt: (se link) http://www.rasmusskovborring.dk/grafik/Hvorfor%20er%20du%20saa%20dejlig%20node+tekst.pdf Det ville hjælpe utroligt meget, da analyse af digte ikke lige er min stærke side. tak på forhånd <3 -
Mundtlig Oldeksamen
ForumindlægHej jeg skal til oldtidskunskabseksamen om kort tid. Er der nogen som har prøvet og kan fortælle mig hvilke punkter man skal komme ind på under analysen? Er det de samme analysepunkter som man også bruger til dansk? såsom miljø, personkarakteristik, forhold osv? Tak for hjælpen (Jeg er under den... -
Gennemgang af litterære perioder (Noter til Dansk afgangseksamen)
ForumindlægEn oversigt over litterære perioder mhp. mdt. eksamen, som jeg lavede, inden jeg gik til eksamen i mdt. dansk i 3.g. Tanken var, at man fik svar på de vigtigste ting, som man skulle vide til mdt. eksamen, herunder hvad der er godt at perspektivere til, når man analyserer tekster fra diverse perid... -
Jan Sonnergaard polterabend hjælp!
ForumindlægHej derude(: Jeg har været så heldig at have trukket emnet: "3 forfatterskaber" til eksamen og derfor har jeg valgt at jeg vil analyser Polterabend af Jan Sonnergaard. Problemet med denne tekst er at jeg ikke helt har forstået budskabet og jeg fortællerens rolle i novellen. På forh... -
chilli og smørret
ForumindlægHej, jeg har søgt længe og kan slet ikke finde noget og chilli og smørret. Hverken komposition eller budskab, så jeg ville lige spørger om der nogen der kender til eventyret og om i har en analyse af den. Alt fra Komposition Sprog Personkarakteristik Miljø, tid, sted Budskab/Tema Men... -
Metode
ForumindlægJeg har Dansk og Idræt i mit AT forløb. Derfor har jeg to spørgsmå: 1. I dansk har jeg analyseret en blog på internettet, derudover har jeg brugt en bog fra OUH omkring kraft, men hvad hedder det som metode ?? 2. I idræt har jeg været fysik og lavet mit eget trænings program, men hvad... -
Opbygning af romanen Det forsvundne tegn
ForumindlægHej. Jeg laver en Roman analyse om Dan Brown, Det forsvundne tegn, og jeg har fået besked om forklare hvordan romanen er opbygget. Jeg kan bruge en berettermodel eller en kontrakt model, men jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive da der hele tiden sker noget i historien -
SRP hjælp
Forumindlæghej jeg er i gng med at skrive SRP i fagene BIO A og PSYK C. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af psykologi-delen og overvejer nu at betale nogen til at hjælpe mig med den. er der nogen herinde der ville hjælpe mig med det? ellers ville jeg høre hvor meget det enkelte fag skal være fremtrædende ... -
Problemformulering til Nationalromantikken?
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive i begge fag, hvor jeg i historie vil skrive om nationalromantikkens baggrund osv. (slesvig-holsten mm.) og i dansk havde tænkt at analysere nogle tekster. Nogen forslag til en problemformulering til min dansk/historie opgave, som handler om Nationalromantikken? -
Historie eksamen. Det haster!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej alle Jeg håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig med dette billede. Jeg har trukket oldtiden og og det er historieeksamen, jeg fatter simpelthen ingen ting af dette billede da jeg ikke tit har analyseret billeder, så jeg håber nogle ville hjælpe, det ville jeg sætte stor pris... -
TLC - acetylsalicylsyre
ForumindlægHej Jeg har lavet en TLC-analyse for lang tid siden men har fået mine resultater væk. Vores løbevæske var iseddike og benzin i forholdet 1:10. Jeg havde af gøre med citronsyre, salicylsyre, acetylsalicylsyre, acetylsalicylsyre der har stået i et fugtigt rum (hydrolyseret) og en tør acetylsalicy... -
Far och jäg (novelle)
ForumindlægHej allesammen. Er der nogel der har lavet en analyse af "Far och jäg" af Par Lagerkvist? Jeg forstår ikke helt om hele novellen er et flashback, da drengen fortæller om en ting der er sket. Han er jo blevet ældre, og fortæller om turen med sin far (da han var 10 år). Vil det så sige, ...
