Søgning på: srp historie musik. Resultater: 18761 til 18780 af 24890
-
Korstog og KULTURMØDE!
ForumindlægHej Jeg skal fremlægge i historie i morgen. Mit emne er, Korstog og kulturmøde. Jeg kan sagtens fortælle om korstog, men aner ik hva jeg kan sige om kulturmøde? hmm, de gik på korstog og mødte nye kulturer? or what? Håber I kan hjælpe //-CakmaHelp -
synopsis om Jim Crow lovene
ForumindlægHjællllllllllllpppppppppp.. Er der nogen af jer der ved hvor jeg kan hente en synopsis som handler om Jim Crow lovene?? Eller en opgave som handler om Jim Crow lovene??? Jeg skal lave min opgave indenfor to fag, som er historie og samfundsfag.. Jeg skal aflevere den imorgen, håber at i kan hjælpe... -
2 sætninger (;
ForumindlægHejsa! Kan nogen hjælpe mig med at oversætte: "Angelina skriver historier med kvinder som hovedpersoner" - mit gæt ville være; Angelina schreibt Geschichten mit Frauen als der Hauptpersonen. Og den anden sætning er; "Jeg vil fortælle om..." - mit gæt; Ich will gern erzähle v... -
AT-Terrorisme om OL i München i 72
ForumindlægHej SP :) jeg har om terrorisme i AT, og har valgt at fokusere på palæstina-israel-konflikten samt terrorhandlingen ved OL i München i 1972. Til det skal jeg have fundet en kilde, som jeg kan analysere på, men det er netop det jeg skulle have hjælp til ?!?!?!? :) (Mine AT-fag er historie og s... -
Robert Koch og hans metoder..
ForumindlægHeej sidder med AT :( Skriver AT i biologi og historie om kolerabakterien Er kørt lidt fast i metoder.. har fundet ud af, at robert koch opdyrkede bakterierne, og fulgte hans postulater for at tjekke, om bakterien var sygedomsfremkaldende,men kan ikke finde ud af, om hans undersøgelser var labora... -
AT - ungdomsoprøret .. perspektiv til nutiden?
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til AT eksamen som jeg skal op i på torsdag.. Den overornede sag er "Kampen for det gode liv". Jeg har valgt fagene engelsk og historie og emnet "Ungdomsoprøret i England i 1960'erne". Det er så her jeg har brug for hjælp. Hvis man skal persp... -
Metode ved artikler og billede?
ForumindlægHej.. Jeg arbejder i fagene engelsk og historie.. Hvilke metoder benytter jeg mig af, hvis jeg kigger på artikler, der kan understrege en ny vinkling af sagen? Jeg har dertil også tænkt mig, at sammenligne moden i 1950'erne med 1960'erne - hvilket metode vil jeg benytte mig af hertil? H... -
Hvordan påvirkede USA og Sovjets forhold atomulykken i Tjernobyl?
ForumindlægHej. Jeg skriver om Atomulykken i Tjernobyl, og har fagene historie og fysik ind over. Min historielærer vil have at jeg kommer ind på hvordan USA og Sovjets forhold kunne forårsage atomulykken? Her vil han bla. have at jeg kommer ind på den ideologiske kamp, våbenkamp, kold krig osv. Nog... -
en lille "godbid" til læseren (indledning)
ForumindlægHej alle! Jeg skal til og skrive dansk-historie opgave, og har valgt dansk. Jeg skal skrive om folkeeventyr og deres pyskologiske virkning på os mennesker. Jeg er igang med min problemformulering, og er i tvivl/er blank for ideer til hvad man kan skrive i sin lille indledning i problemformulering... -
har brug for en hjælp!!!!!
Forumindlæghej. jeg skal skrive en historie-opgave. og vores store emne er "Mellemkrigstid" og mit emne er: "den nazistiske ungdomsopdragelse". og jeg skal redegøre for: "nazistiske ideologi". så mit spørgsmål er hvordan og hvad er det jeg skal skrive under "nazistiske ide... -
AT årsprøve
ForumindlægHej. Jeg skriver om Atomulykken i Tjernobyl, og har fagene historie og fysik ind over. Min historielærer vil have at jeg kommer ind på hvordan USA og Sovjets forhold kunne forårsage atomulykken? Her vil han bla. have at jeg kommer ind på den ideologiske kamp, våbenkamp, kold krig osv. Nogen... -
Alexander den Store og udbredelse af hellenismen
ForumindlægHey derude :) Er igang med at skrive eksamensopgave i historie om Alexander den Store og udbredelse af hellenismen. Er der nogen som kan hjælpe mig med at komme videre? Jeg mangler svar på, hvilken betydningen hellenismen har haft/har på den måde vi tænkper på idag? Håber nogen af je... -
Persien
ForumindlægHej Jeg tænkte på om der er nogen der ved eller kender nogen gode bøger eller hjemmmesider omkring religionsskiftet der foregik i persien, fra Zarathustrianisme til islam. Hvordan det skete, og hvad var grundlaget for det? Skal skrive en historie opgave omkring emnet. Har været på wikipedia, men... -
Analyse og fortolkning Rødstrømper
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive min dansk/historie opgave. Jeg har fundet et digt / en sang som jeg skal analysere og fortolke. Problemet er bare at det er jeg utroligt dårlig til er der nogen som kan hjælpe mig? PS: Ved ikke hvad digtet / sangen hedder :P -
Dansk-Histrie opgave
ForumindlægHej, jeg er i gang med min dansk-historie opgave om de ufaglærte arbejderes leve- og arbejdsvikår under industrialiseringen i Danmark og skal til at analysere en kilde til. Jeg har svært ved at finde nogle forholdsvis letlæselige kilder i mine bøger og tænkte på om nogen kender nogle kilder jeg e... -
AT- Marx`s metode?
ForumindlægHvilken metode benyttede Marx sig af? Mit emne er Karl Marx betydning for arbejderne og fagbevægelsen/ fagforeningerne. Hvorfor var Marx et videnskabeligt gennembrud inden for dette? Du skal kunne vudere fags og faglige metoders muligheder og begrænsninger. - hvad er samfundsfag og histories muli... -
Perspektivering til Darwin AT
ForumindlægHej, jeg har skrevet en AT opgave om Darwin i historie A og biologi C Den perspektivering jeg er kommet med er egentlig ikke så god, så jeg tænkte om nogen kunne hjælpe mig ? Jeg skal perspektivere til en eller nogle af følgende AT emner : AT1: Oplysningstiden AT2: Argumentation og videnskabsområ... -
Fysik - effektivitetsudregning, evne og forbrug (AT-eksamen)
ForumindlægHej (: Jeg skal til AT-eksamen på mandag (d. 31.05.10) i historie og fysik. Jeg skriver om damplokomotivet og skal udregne effekten af maskine vs. effekten af skibsfart og dyretransport (heste og okser).. Hjælp?! Hvordan udregner jeg det og hvilke tal skal jeg have om damplokomotivet, skibsfart ... -
HJÆLP til AT om coca cola /:
ForumindlægHej allesammen (: Jeg skal snart op og forsvare min synopsis til AT eksamen i 3.g, hvor jeg skriver i historie og psykologi. Min psykologivejleder har bedt mig om at finde noget om Maslows behovspyramide i forhold til afhængighed af coca cola, og det er her jeg er gået død. Nogen der kender no... -
Litteraturliste
ForumindlægJeg har været så smart at glemme en bog - faktisk den bog hvor jeg har min eneste historiske kilde i (jeg skriver i biologi/historie) i min litteraturlite i synopsen... Hvordan skal jeg forholde mig til det? Skal jeg nævne det og vise lærer og censor bogen, eller skal "lade som ingenting&quo...
